“Ο χρόνος που γερνάει γρήγορα και το παρελθόν ως μέλλον” στην έκθεση του εικαστικού Γιάννη Μαρκαντωνάκη “ΔωμαΤΑ 22-23+” που εγκαινιάσθηκε χθες το βράδυ στο “Χώρο τέχνης Χανίων”.
Αφιερωμένη στον Αντόνιο Ταμπούκι που έφυγε πριν από 10 χρόνια η έκθεση επιχειρεί να φέρει σε επαφή το γραπτό του κορυφαίου Ιταλού συγγραφέα με τις εικαστικές τέχνες με έργα κολάζ, συναρμογές, γλυπτά, εγκαταστάσεις, από υλικά ανακύκλωσης.
Για τον Γιάννη Μαρκαντωνάκη ο Ταμπούκι ήταν κάτι πέρα από έναν συγγραφέα που αγάπησε τα Χανιά, αφού με το γραπτό του στα 22 βιβλία του μπόρεσε να «ξαναγεννήσει το χρόνο».
Στην ομιλία της η φιλόλογος Άννα Λαμπαρδάκη στάθηκε στην αναφορά του Ταμπούκι στα Χανιά μέσα από το γραπτό του και συγκεκριμένα το τελευταίο του βιβλίο “Ο χρόνος γερνάει γρήγορα”. «Το βασικό θέμα των 9 διηγημάτων, των ιστοριών όπως ο ίδιος ο Ταμπούκι συνήθιζε να ονομάζει τις αφηγήσεις του είναι ο χρόνος ως όριο, ως καταλύτης σε κρίσιμες στιγμές της ζωής των ηρώων, όταν η εξωτερική πραγματικότητα συναντά την εσωτερική ζωή και αναζήτηση» σημείωσε η φιλόλογος. «Η επανάχρηση, η ανακύκλωση είναι κομβική άξονες μετασχηματισμού της πορείας του ανθρώπου για ένα τόπο που υπήρξε στο παρελθόν αμόλυντος, ενώ σήμερα είναι αγνώριστος» τόνισε στην δική του εισήγηση ο γεν. Διευθυντής της ΔΕΔΙΣΑ κ. Κώστας Πατεράκης που παρέθεσε κομμάτια από το έργο του Ταμπούκι με αναφορές στη φύση και στο περιβάλλον.
Ξεχωριστό το μονόπρακτο μουσικοθεατρικό έργο “Χρονοκάψουλα 4,33 στον Κειτζ αντιδιαστολή” με πολλές αυτοβιογραφικές αναφορές στη ζωή του Γιάννη Μαρκαντωνάκη και στα κείμενα του Ταμπούκι, που τελείωσε με ένα ζεϊμπέκικο επί σκηνής από τον καλλιτέχνη. Στην ερμηνεία η Στελλίνα Ιωαννίδου, η Ζωή Κολλάρου και η Σοφία Λογαρίδου με τη συνοδεία των μουσικών Νίκου Σωτηροπουλου στη σύνθεση, Βασίλη Μουλούδη στο μπουζούκι και Μηνά Μισώρη στην κιθάρα.
Την εκδήλωση χαιρέτισαν ο δήμαρχος Πλατανιά Γιάννης Μαλανδράκης, ο αντιδήμαρχος και πρόεδρος της ΔΕΔΙΣΑ κ. Μιχάλης Τσουπάκης, ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού κ. Γιάννης Γιαννακάκης και η περιφερειακή σύμβουλος κα Σοφία Μαλανδράκη- Κρασουδάκη.