Με την παραγωγή του έξτρα παρθένου ελαιόλαδου στα Χανιά να περιορίζεται στο 30% (στοιχεία Σ.Ε.ΔΗ.Κ.) και χωρίς να υπολογίζεται ότι και αυτό σε πολλές περιπτώσεις δεν έχει τα υπόλοιπα οργανοληπτικά χαρακτηριστικά του έξτρα παρθένου (άρωμα, χρώμα, γεύση κ.ά.) είναι απορίας άξιον πού θα βρουν λάδι για να συσκευάσουν τόσες πολλές τυποποιητικές – εμπορικές μονάδες που λειτουργούν στα Χανιά αλλά και στην υπόλοιπη Κρήτη.
Ηδη η φημολογία για αγορά λαδιού από την Πελοπόννησο αλλά και την Τυνησία και την Τουρκία οργιάζουν! Το θέμα είναι κατά πόσο αυτό το λάδι μπορεί να πουλιέται σε συσκευασίες ως ΠΟΠ ή ΠΓΕ που να έχουν αναφορά περιοχές των Χανίων ή της υπόλοιπης Κρήτης;
Η παρανομία είναι εμφανής, τα κέρδη πρόσκαιρα και θα αφορούν μόνο τους τυποποιητές, όσο για τους ελεγκτικούς μηχανισμούς που θα… χτυπήσουν το φαινόμενο αυτό, πλέον ούτε ως ανέκδοτο δεν μπορεί να ειπωθεί!
Τα Χανιώτικα Νέα συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία Journalism Trust Initiative (JTI) των Δημοσιογράφων Χωρίς Σύνορα, έχοντας συμπληρώσει και δημοσιεύσει την Αναφορά Διαφάνειας. Η Πρωτοβουλία JTI είναι ένα διεθνές πρότυπο για την και έχει ως στόχο την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του κοινού στα ΜΜΕ μέσω της ανάδειξης και προώθησης της αξιόπιστης δημοσιογραφίας,
Συμμετέχοντας στην πρωτοβουλία αυτή, αναλαμβάνουμε την ευθύνη να συμβάλλουμε στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και να προάγουμε την αξιοπιστία και την ηθική στη δημοσιογραφία. Με αυτόν τον τρόπο, στηρίζουμε τις βασικές αρχές της ελευθερίας του τύπου και της δημοκρατίας, προσφέροντας στους πολίτες έναν αξιόπιστο πυλώνα πληροφόρησης.