Προς
α) Την ηγεσία του υπουργ. Γεωργίας
β) Ολους τους αιρετούς άρχοντες
γ) προέδρους Συνεταιρισμών
δ) Συνδικαλιστές γεωργούς και
ε) Γεωργούς και παραγωγούς
Θέλω να αναδείξω και να αναφέρω διά της εγκρίτου εφημερίδας “Χανιώτικα νέα”, την αξία του ελαιολάδου αλλά και τη χείριστη και άναρχη και αδιάφορη αντιμετώπιση της διαχείρησης με ένα κατηγορώ σε όλους που εμπλέκονται. Εχει αποδειχθεί ότι το ελαιόλαδο αποτελεί το ανώτερο διατροφικό προϊόν από κάθε άλλο προϊόν του πρωτογενούς γεωργικού χώρου. Ερευνητές βιολόγοι και πανεπιστημιακοί έχουν αποφανθεί, αφού και επιτοπίως επισκέφθηκαν την Κρήτη και ανακοίνωσαν τις ευεργετικές ιδιότητες για την υγεία του ανθρώπου, κατατάσσοντας στα ανώτερα βιολογικά προϊόντα όπως:
α) Προστασία από καρδιοπάθειες
β) Προστασία στο κυκλοφορικό από κάθε ανωμαλία όπως οι φλεβίτιδες
γ) Μυοχαλαρωτικό σε μυϊκές ανωμαλίες κράμπες κ.λπ.
δ) Σε αφυδατώσεις δέρματος και άλλες δερματικές ανωμαλίες και
ε) Σαν καλυντικό αφού αρκετά σκευάσματα ήδη παρασκευάζονται και κυκλοφορούν.
Παλαιότερα οι γιαγιάδες επάλοιφαν την κοιλιά του μωρού με λάδι. Για να αναφερθούν όλα τα ευεργετήματα του ελαιολάδου, χρειάζονται να γραφούν πολλές σελίδες. Αυτό λοιπόν το ταλαίπωρο προϊόν δεν τυγχάνει της αναγκαίας προστασίας με τα τόσα ευεργετήματα υγιεινής διατροφής και σε ποσοστό εισπραξιμότητας το πρώτο απ’ όλα τα γεωργικά προϊόντα.
Το κατηγορώ προς αυτούς που έχουν τις ευθύνες και που απευθύνω την επιστολή αυτή είναι:
α) Με ποια λογική και ηθική το ελαιόλαδο αγοράζεται με μονάδα βάρους το κιλό και πωλείται σε λίτρο; Απώλεια λόγω ειδικού βάρους σχεδόν 10% για τον αγρότη – παραγωγό.
β) Η πώληση του από τον αγρότη στο καταναλωτή, επιβαρύνει τον καταναλωτή περισσότερο του 150%, για ένα προϊόν που δεν παρουσιάζει απώλειες μέχρι την πώλησή του και η τυποποίησή του είναι η μικρότερη σε κόστος από κάθε άλλο υγρό προϊόν που τυποποιείται.
Το νερό για να τυποποιηθεί περνά από πολλά στάδια: Μικροβιολογικές εξετάσεις – χημικές εξετάσεις – φιλτράρισμα – χλωρίωση – αποχλωρίωση – ακτινοβολία – αποστείρωση δοχείων. Το λίτρο πωλείται στο σούπερ μάρκετ 30 σεντς και έχει και μικρό χρόνο κατανάλωσης. Δε μπορούν λοιπόν οι έμποροι τυποποιητές να επικαλούνται μεγάλο κόστος τυποποίησης.
Είναι σχεδόν μηδενικό σε σύγκριση με το 150-200% που πωλείται. Γιατί όλοι οι αρμόδιοι φορείς δεν συνεννοούνται, δε συντονίζονται να βρουν λύσεις και ο χρυσός αυτός που η Ελλάδα και ειδικά η Κρήτη παράγει να δίδεται βορά στους κερδοσκόπους και να μην υπάρχει καμία προστασία γι’ αυτούς που μοχθούν και το παράγουν.
Ακόμα δεν λαμβάνουν μέτρα καταπολέμησης του δάκου όπως, τον χρόνο αυτό που η δακοκτονία ήταν σχεδόν ανύπαρκτη έως μηδενική και με την ανομβρία η παραγωγή να είναι μικρότερη κατά 70%. Δεν μπορεί να δημιουργηθεί στην Κρήτη ένας φορέας συγκέντρωσης και όλοι οι υποφορείς, να το συγκεντρώνουν εκεί απ’ όπου θα διατίθεται στην αγορά την εσωτερική και εξωτερική και να διασφαλίζεται η ποιότητα αλλά και η προστασία των αγροτών – παραγωγών – καταναλωτών;
Ο φορέας αυτός θα μπορεί να συναγωνίζεται τα μεγαθήρια διακινητές και να μπει στα ράφια των σούπερ μάρκετ με αξιώσεις. Σήμερα οι μικροί έμποροι διακινητές αποσπασματικά καθένας με διαφορετικό τρόπο διακινεί το λάδι. Εάν βρει ράφι για το τυποποιημένο, γρήγορα το χάνει.
Εαν μια χρονιά δεν υπάρξει παραγωγή, ο έμπορος λιανοπωλητής θα στραφεί αναγκαστικά στον μεγαλέμπορα – στην πολυεθνική που διαθέτουν στοκ ελαιόλαδο. Δρόμος διάθεσης, προστασίας, άλλος δεν υπάρχει, μόνο αυτός που οδηγεί σε ένα φορέα.