594 κενά σε δημοτικά και νηπιαγωγεία
Να καλυφθούν άμεσα οι 594 κενές θέσεις εκπαιδευτικών στα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία των Χανίων, ζητά με ανακοίνωσή του ο σύλλογος εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (ΣΕΠΕ) της περιφερειακής ενότητας Χανίων.
Από αυτές, οι 175 θέσεις αφορούν δασκάλους γενικής αγωγής, οι 150 δασκάλους παράλληλης στήριξης, οι 30 νηπιαγωγούς παράλληλης στήριξης και οι 76 νηπιαγωγούς. Όπως τόνισε στα «Χ.ν» ο πρόεδρος του συλλόγου, Αντώνης Τσαλαπάκης, η «πρώτη φάση προσλήψεων εκπαιδευτικών σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργείου, πρόκειται να καλύψει το 70% των λειτουργικών αναγκών, πράγμα που σημαίνει ότι θα μείνουν χωρίς εκπαιδευτικούς τα σχολεία των απομακρυσμένων και δυσπρόστιων περιοχών».
Ακόμη, όπως προσέθεσε, «το Υπουργείο Παιδείας ζήτησε από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να σταλούν τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό που προκύπτουν αυτή τη στιγμή, εκτός όμως από τα τμήματα υποδοχής και την παράλληλη στήριξη, κίνηση που υποδηλώνει ότι αυτά τα κενά δεν θα καλυφθούν σε αυτήν τη φάση. Για την εκπαιδευτική κοινότητα, αυτή είναι μια κατάφωρη διάκριση εις βάρος των παιδιών της ειδικής αγωγής και των μαθητών που χρειάζονται μαθησιακή υποστήριξη».
Σύμφωνα με τα στοιχεία του συλλόγου, κατά την περυσινή χρονιά συνολικά 699 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί , προσέφεραν τις υπηρεσίες τους στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Χανίων και απολύθηκαν τον Ιούνιο. Ωστόσο, ο αριθμός των ελλείψεων είναι μικρότερος φέτος, καθώς έγιναν προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή.
Ο σύλλογος ζητά την πλήρη στελέχωση και ομαλή λειτουργία των σχολικών μας μονάδων την 1η Σεπτεμβρίου.
Σύμφωνα με τον κ. Τσαλαπάκη, ακόμη και εάν για επιδημιολογικούς λόγους τα σχολεία δεν ανοίξουν, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να είναι στις θέσεις τους ώστε τα παιδιά να έχουν τους δασκάλους τους. Πάντως, όπως ανέφερε στα «Χ.ν.», οι εκπαιδευτικοί έχουν παρακολουθήσει τις απαραίτητες επιμορφώσεις και έχουν όλα τα εφόδια για να υποστηρίξουν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση: «Ωστόσο, το Υπουργείο δεν έχει προχωρήσει στη δέσμευσή του για διανομή λάπτοπ ή τάμπλετ σε όλους τους μαθητές, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ανισότητες και επίσης, το σημαντικότερο είναι πως δεν έχουμε δει τον νόμο που διασφαλίζει το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων» προσέθεσε για να καταλήξει ότι «ο φυσικός χώρος του μαθήματος είναι η τάξη».
«Σύμφωνα με την εκτίμηση του Συλλόγου, με βάση τις εγγραφές μαθητών, το διαθέσιμο εκπαιδευτικό προσωπικό και την καταγραφή των τμημάτων του Ιουνίου, για να λειτουργήσουν τα σχολεία, με υπεύθυνο δάσκαλο στο ολοήμερο πρόγραμμα, με χωρισμό των πληθωρικών τμημάτων των 24-25 μαθητών, με τμήματα υποδοχής, με πρόβλεψη για προσωπικό στη διάθεση του ΠΥΣΠΕ για την κάλυψη βραχυχρόνιων κενών και παράλληλη στήριξη όπου υπάρχει ανάγκη, απαιτούνται τουλάχιστον 594 εκπαιδευτικοί, ενώ η αναλυτική κατανομή φαίνεται στους σχετικούς πίνακες.