Κυριακή, 6 Οκτωβρίου, 2024

Eλληνική Παιδεία

ΧΘΕΣ (3/12), ο ΟΟΣΑ δημοσίευσε μερικά αποτελέσματα για την κατάταξη του μαθητικού δυναμικού των χωρών του (έτος 2018) σχετικά με τον “λειτουργικό αναλφαβητισμό”. Χιλιάδες 15χρονοι μαθητές από σχολεία της Ελλάδας και άλλων 78 χωρών δοκιμάστηκαν σε μια σειρά από κοινά θέματα σε τρία γνωστικά αντικείμενα (μαθηματικά, φυσικές επιστήμες και κατανόηση κειμένου).

ΚΑΙ ΠΑΛΙ οι Eλληνες μαθητές και μαθήτριες πήραν «κάτω από τη βάση» και στα τρία γνωστικά αντικείμενα! Μεταξύ των 78 χωρών και περιοχών που συμμετέχουν στις δοκιμασίες οι μαθητές μας κατατάγησαν: -45οι στα μαθηματικά (πέτυχαν μέσο όρο 451 μονάδες), -45οι στις φυσικές επιστήμες (452 μονάδες) και -42οι στην κατανόηση κειμένου (457 μονάδες). Όπως συνέβη και τις προηγούμενες φορές, και στα τρία παραπάνω γνωστικά αντικείμενα οι Έλληνες μαθητές και μαθήτριες υπολείπονται κατά πολύ του μέσου όρου των μαθητών των χωρών του ΟΟΣΑ.

ΕΙΝΑΙ αξιοσημείωτο ότι, αντίθετα με ό,τι συνέβαινε σε προηγούμενες έρευνες, το 2018 οι μαθητές από την Τουρκία πέτυχαν καλύτερες επιδόσεις από τους Eλληνες. Η Τουρκία βέβαια είναι μία από τις χώρες που έχει βελτιωθεί οικονομικά τα τελευταία χρόνια αυξάνοντας θεαματικά και το ποσοστό των 15χρονων μαθητών -από 36% το 2003 σε 73% το 2018- ενώ η Ελλάδα μαστίζεται από μια τρομακτική υπογεννητικότητα.

ΤΟ ΘΕΜΑ του λειτουργικού αναλφαβητισμού στη χώρα μας είχε θιγεί και παλαιότερα κι από τον Γ. Μπαμπινιώτη (13-9-19): «Υπάρχουν μαθητές Γυμνασίου που δεν μπορούν να διαβάσουν ένα κείμενο», είχε πει σε ραδιοφωνική εκπομπή (“Θέμα 104,6”) σχολιάζοντας τα στοιχεία της έκθεσης-σοκ της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Από την έκθεση αυτή προέκυπτε πως οι μισοί μαθητές των ελληνικών Λυκείων έχουν αυξημένη πιθανότητα να είναι λειτουργικά αναλφάβητοι! Εξηγώντας το δυσάρεστο φαινόμενο ο (και πρώην υπουργός Παιδείας) Γ. Μπαμπινιώτης τόνισε ότι «αυτό συμβαίνει γιατί έχει απαξιωθεί πλήρως το Λύκειο από τη στιγμή που η επίδοση των μαθητών εκεί δεν μετράει πουθενά».

…ΑΛΛΑ όταν, με την κάθε αλλαγή κυβέρνησης, έχουμε “νέες μεταρρυθμίσεις” στην Παιδεία, κι όταν δεν υπάρχει μια ενιαία “εθνική γραμμή για την Παιδεία” με έναν αταλάντευτο στρατηγικό στόχο, γιατί να μην έχουμε “αρνητικά αποτελέσματα” σε θέματα “λειτουργικού αναλφαβητισμού”;


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα