“Μπλόκο” σε ατομική αξιολόγηση έβαλε η ΕΛΜΕ Χανίων το πρωί της Τρίτης στο Γενικό Λύκειο Ακρωτηρίου.
Η αξιολόγηση επρόκειτο να γίνει τις πρώτες διδακτικές ώρες. Μέλη της ΕΛΜΕ είχαν συγκεντρωθεί στην είσοδο του σχολείου με σκοπό να σταματήσουν τη διαδικασία.
Ωστόσο, σύμφωνα με εκπαιδευτικούς, ο αξιολογητής δεν εμφανίστηκε.
Παρών στην κινητοποίηση ήταν ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ, Χρήστος Μπέλμπας, ο οποίος μας είπε ότι «η ατομική αξιολόγηση συνδέεται με τη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών. Στην πραγματικότητα πρόκειται για επιθεωρητισμό καθώς οι σύμβουλοι συμπληρώνουν μία φόρμα με υποκειμενικά κριτήρια και πρέπει να είναι επιτυχής για να βγει η διαπιστωτική πράξη μονιμοποίησης του νεοδιόριστου εκπαιδευτικού».
Ο κ. Μπέλμπας δήλωσε ότι «ο σύμβουλος μπαίνει στην τάξη την ώρα που γίνεται μάθημα παρακολουθεί και συμπληρώνει μια φόρμα με κριτήρια. Εμείς αρνούμαστε να γυρίσουμε το σχολείο 40 χρόνια πίσω και να κάνουμε τους μαθητές ηθοποιούς σε κακοστημένες παραστάσεις. Παράλληλα, υπερασπιζόμαστε τα εργασιακά μας δικαιώματα καθώς στελέχη της κυβέρνησης λένε δημόσια ότι τώρα η αξιολόγηση συνδέεται με τη μονιμοποίηση, αύριο θα συνδεθεί με το μισθό, την ασφάλιση, τη σύνταξη ενώ πρόθεση της κυβέρνησης να συνδεθεί με όλα τα εργασιακά δικαιώματα».
Θα ήθελα όμως να μας πει κάποιος από όλους αυτούς τους μεταλαμπαδηστές των γνώσεων προς τα παιδιά μας, πώς θα διασφαλιστεί η ποιότητα τής εκπαίδευσης, αν δεν υπάρχουν τα απαραίτητα κριτήρια που θα πιστοποιούν ότι είναι όντως ικανοί για το λειτούργημα τού εκπαιδευτικού, όταν μάλιστα βλέπουμε ότι το επίπεδο τών γενικών γνώσεων των νέων μας σήμερα είναι σε πάρα πολύ χαμηλό επίπεδο.
Ένα μικρό δείγμα αυτής της κατάστασης καταδεικνύεται και αποδεικνύεται από την συμμετοχή αυτών των νέων στα μεγάλης ακροαματικότητας τηλεπαιχνίδια και που ακούμε τα όσα άσχετα στίς ερωτήσεις των παρουσιαστών από τους διαγωνιζόμενους.
Και αν αυτό δεν είναι ένα μικρό δείγμα, τότε τι άλλο μπορεί να είναι για να μας ταρακουνήσει.
Επειδή οι αρχαίοι έλεγαν ότι, «μαθητής δεν έμαθε, δάσκαλος δεν δίδαξε».
Όμως δεν δίδαξε επειδή δεν ήξερε ή επειδή δεν μπορούσε;
Να γιατί πρέπει να αξιολογούνται και αυτοί όπως αξιολογούνται και άλλες κατηγορίες υπαλλήλων του δημοσίου τομέα.
Γιατί πρέπει δηλαδή να είναι αυτοί η εξαίρεση τού κανόνα.
Αυτοί που θα έπρεπε από μόνοι τους να το επιζητούν, ώστε να αποδείξουν ότι όντως είναι άξιοι και ότι ενδιαφέρονται πραγματικά για την σωστή εκπαίδευση τών παιδιών μας, ώστε να έχουν όλα τα απαραίτητα εφόδια για να βγουν άξιοι και ολοκληρωμένοι πολίτες στην κοινωνία. Μια κοινωνία όμως που ένα μεγάλο ποσοστό από αυτούς τους εκπαιδευτικούς ξέρουμε παρά πολύ καλά ότι την αρνούνται όπως είναι.
Αυτό όμως είναι κάτι που δεν μπορεί να αλλάξει, επειδή εκεί έξω τα περιμένει η… “ζούγκλα” και από ό,τι έχω δει τελευταία, ισχύουν οι άγραφοι νόμοι της.