Την έντονη αντίδραση της ΕΛΜΕ Χανίων προκαλεί η στάση του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, το οποίο σύμφωνα με τους συνδικαλιστές εκπαιδευτικούς, αναιρεί προηγούμενες αποφάσεις του και συνυπογράφει “πλασματικά” πλεονάσματα στον χώρο της εκπαίδευσης.
Σε ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Χανίων επισημαίνει χαρακτηριστικά: «Με τις μαζικές και μαχητικές παραστάσεις διαμαρτυρίας που καλέσαμε και ανταποκρίθηκαν εκατοντάδες συνάδελφοι κατά τη διάρκεια των συνεδριάσεων του ΠΥΣΔΕ, καταφέραμε να παρθούν δύο διαδοχικές αποφάσεις του ΠΥΣΔΕ Χανίων (μια για τους “πλεονάζοντες” σε επίπεδο Νομού και μια ανά σχολείο) στις οποίες ΟΜΟΦΩΝΑ δήλωναν ότι δεν υπάρχουν πλεονάζοντες καθηγητές στο Νομό Χανίων. Ενα περίπου μήνα μετά και ενώ έχουν επαληθευτεί με τον πιο δραματικό τρόπο οι προβλέψεις μας για την προσπάθεια διάλυσης του δημόσιου σχολείου (από κυβέρνηση – Ε.Ε – Δ.Ν.Τ.) με τον ξαφνικό θάνατο της μισής τεχνικής εκπαίδευσης, έρχεται στις 13/ 8/ 2013 (την ίδια μέρα με την ανακοίνωση της διαπιστωτικής πράξης του υπουργού Παιδείας για τις υποχρεωτικές μετατάξεις και τους “πλεονάζοντες” εκπαιδευτικούς) το ΠΥΣΔΕ Χανίων να αναιρέσει τις 2 προηγούμενες ομόφωνες αποφάσεις του και να ευθυγραμμιστεί πλήρως με τις επιταγές του υπουργείου και της τρόικας, ανακοινώνοντας 211 “πλεονάσματα” εκπαιδευτικών στο Νομό. Αναίρεσαν έτσι όχι μόνο τον εαυτό τους αλλά αγνόησαν τόσο τις παραπάνω αποφάσεις, όσο και την απόφαση της μαζικής Γενικής συνέλευσης στις 11/ 7/ 2013 η οποία καλούσε τα μέλη του ΠΥΣΔΕ Χανίων να παραιτηθούν σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη διάλυση του δημόσιου σχολείου και να αρνηθούν τη υλοποίηση των απολύσεων – διαθεσιμοτήτων».
Η ΕΛΜΕ Χανίων, καταγγέλλει «με τον ποιο κατηγορηματικό τρόπο την απόφαση αυτή του ΠΥΣΔΕ Χανίων, η οποία δεν έχει καμία σχέση με τις πραγματικές ανάγκες λειτουργίας των σχολείων και δηλώνει ότι η ευθύνη για την διάλυση της δημόσιας παιδείας και την αδυναμία των σχολείων να λειτουργήσουν τον Σεπτέμβρη, βαρύνει εκτός απ’ την κυβέρνηση και όσους σπεύδουν να υλοποιήσουν αυτή την πολιτική».
Επισημαίνει δε πως «τέτοιες αποφάσεις, όπως και η διαπιστωτική πράξη του κ. Αρβανιτόπουλου για τις υποχρεωτικές μετατάξεις 4.700 εκπαιδευτικών και τις απολύσεις των υπόλοιπων 1.335 που “περισσεύουν” κατά τη δήλωση του Κυρ. Μητσοτάκη, ενισχύουν το δίκιο του αγώνα μας και δικαιώνουν την απόφασή του Συνεδρίου μας για πρόταση προς τις Γ. Συνελεύσεις απεργίας διαρκείας με το άνοιγμα των σχολείων το Σεπτέμβρη. Μόνος δρόμος, η ανατροπή αυτής της πολιτικής και αυτής της κυβέρνησης».
Παρέμβαση καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας
Την ίδια ώρα, ανακολουθία ανάμεσα στα στοιχεία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και του Υπουργείου Παιδείας αναφορικά με τα οργανικά κενά στο Ν. Χανίων στην διδασκαλία της Γαλλικής διαπιστώνει η «Επιστημονική Ενωση Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας Δημόσιας Εκπαίδευσης Ν. Χανίων».
Για τον λόγο αυτό κατέθεσε και ένσταση στους αρμόδιους φορείς στην οποία επισημαίνει πως: «Η απόφαση της Περιφερειακής Δ/νσης Α’/θμιας και B’/θμιας Εκπαίδευσης Κρήτης με αριθ. Πρωτ. 4536 ημερομηνία 23/07/2013, η οποία έχει κοινοποιηθεί στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, στους Σχολικούς Συμβούλους Δημ. Εκπ/σης Κρήτης, στις Δ/νσεις Π.Ε και στα Δημοτικά Σχολεία, ορίζει τον αριθμό τμημάτων β’ ξένης γλώσσας που δημιουργούνται το τρέχον σχολικό έτος σε κάθε Νομό της Κρήτης, σύμφωνα πάντα με τις προτιμήσεις των μαθητών. Ειδικά στο Νομό Χανίων, τα τμήματα Γαλλικής στα σχολεία με ΕΑΕΠ είναι 46 και στα 6θέσια και άνω σχολεία, 60. Τα παραπάνω νούμερα προκύπτουν σύμφωνα με τα στοιχεία της περιφέρειας. http:// www.apf.gr/ assets/Kriti%202013-14.pdf»
Η “Επιστημονική Ενωση” επισημαίνει στο έγγραφό της πως «οι καθηγητές Γαλλικής που προσφέρουν χρόνια τώρα τις υπηρεσίες τους στην Β’/θμια αλλά και στην Α’/θμια Εκπαίδευση του Νομού Χανίων, μόνιμοι με οργανικές θέσεις εντός Νομού αλλά και με αποσπάσεις από άλλους Νομούς της Κρήτης, αναρωτιούνται πως είναι δυνατόν οι κενές θέσεις που δίνει το Υπουργείο προς μετάταξη στο Νομό Χανίων να είναι μόνο 4, (όταν σε άλλη ξένη γλώσσα δίνονται παραπάνω), χωρίς οι αριθμοί των οργανικών κενών να αντιστοιχούν στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων που όπως φαίνεται από τα στοιχεία της Περιφέρειας είναι ιδιαιτέρως αυξημένες για τα Γαλλικά.
Γιατί υπάρχει αυτή η ανακολουθία ανάμεσα στα στοιχεία της Περιφερειακής Δ/νσης Εκπ/σης και στην Υπουργική απόφαση; Θεωρούμε ότι πρόκειται για λάθος που οφείλεται σε βιαστική λήψη αποφάσεων χωρίς σκοπιμότητα, με δεδομένες τις φιλότιμες προσπάθειες του εκπαιδευτικού προσωπικού Γαλλικής Φιλολογίας να προσφέρει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες ( ευρωπαϊκά προγράμματα, πολιτιστικά προγράμματα, συμμετοχή σε διαγωνισμούς Γαλλοφωνίας, κ.λ.π) και με βάση πάντα τις προτιμήσεις των μαθητών. Είναι βέβαιο ότι μετά από μια τέτοια απόφαση θα συρρικνωθεί και ο αριθμός των τμημάτων Γαλλικής στην Β/θμια Εκπ/ση αφού η Α/βάθμια προετοιμάζει τα παιδιά για να συνεχίσουν την εκμάθηση της γλώσσας στη Β’/θμια. Να σημειωθεί ότι υπάρχουν αρκετοί μόνιμοι καθηγητές Γαλλικής που πλεονάζουν στους υπόλοιπους νομούς της Κρήτης, με εντοπιότητα και συνυπηρέτηση στο Νομό Χανίων, οι οποίοι καλύπτουν αρκετά χρόνια τα κενά του Νομού με αποσπάσεις και οι οποίοι μπορούν και θέλουν να διδάξουν τη γαλλική γλώσσα στους πολυάριθμους μαθητές που την έχουν επιλέξει.»
Απευθυνόμενοι στο Υπουργείου και τους συναρμόδιους φορείς οι καθηγητές ρωτούν γιατί εξαιρέθηκε ο Νομός Ρεθύμνης από την εγκύκλιο μετατάξεων;
Ευελπιστούμε ότι θα πάρουμε απάντηση στα ερωτήματα που θέσαμε όπως επίσης αναμένουμε μέσα στις επόμενες μέρες τροποποίηση της απόφασης 111967/Δ2 13-08-2013 σε ότι αφορά τις κενές θέσεις μετατάξεων καθηγητών Γαλλικής στο Νομό Χανίων καθώς η ζήτηση για τη γαλλική γλώσσα είναι πολύ μεγαλύτερη του προβλεπόμενου. Τέλος επιθυμούμε να τονίσουμε την πάγια θέση της Επιστημονικής Ενωσης, ότι η ποιοτική και πιστοποιημένη ξενόγλωσση εκπαίδευση είναι πλέον επιτακτική αφού η γλωσσομάθεια αποτελεί σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των νέων, ειδικά στην Ευρώπη. Για το λόγο αυτό οι ξένες γλώσσες πρέπει να διδάσκονται και να πιστοποιούνται εντός του Δημόσιου Σχολείου όπως προϋποθέτει και απαιτεί το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Ξένες Γλώσσες και το νέο Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών για τις ξένες γλώσσες που εφαρμόζεται στα Πιλοτικά Σχολεία από το Σχολικό Έτος 2011-2012.