Αιφνιδιασμένοι από την ξαφνική απόφαση του Yπουργείου Ανάπτυξης να ξεκινήσουν οι εκπτώσεις νωρίτερα αλλά και έτοιμοι να εξυπηρετήσουν το καταναλωτικό κοινό δηλώνουν οι έμποροι των Χανίων, προσδοκώντας η θερινή εκπτωτική περίοδος να δώσει μια ανάσα στις μικρές επιχειρήσεις.
«Υπήρξε ένας αιφνιδιασμός από την απόφαση που πήρε το Υπουργείο Ανάπτυξης την τελευταία στιγμή. Ενώ η νομοθεσία μιλάει για τη δεύτερη Δευτέρα, την περασμένη Παρασκευή βγήκε ένα δελτίο Τύπου που ανακοίνωσε την έναρξη των εκπτώσεων την πρώτη Δευτέρα, 5 Ιουλίου», σημείωσε, μιλώντας στα “Χ.ν.” ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Γιώργος Τοπολιανάκης και πρόσθεσε ότι αυτό έφερε μια αναστάτωση στις επιχειρήσεις και στον προγραμματισμό τους (άδειες προσωπικού, προμήθειες κ.λπ.).
«Παρόλα αυτά», ανέφερε συνεχίζοντας ο κ. Τοπολιανάκης, «οι μικρές εμπορικές επιχειρήσεις είναι έτοιμες να υποδεχθούν τους καταναλωτές και υπάρχει επάρκεια προϊόντων». Ο ίδιος τόνισε ότι οι εκπτώσεις θα ξεκινήσουν από 20% και θα φτάσουν έως και το 50% σε μεμονωμένα προϊόντα.
Στο σημερινό επεισόδιο “Στο Αρχείο” Νεκτάριος Κακατσάκης και Βασιλική Τωμαδάκη, συζητούν για εξαγωγές προϊόντων “έκπληξη” από τα Χανιά πριν από 45 χρόνια.
ΑΝΑΓΚΗ ΣΤΗΡΙΞΗΣ
Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Χανίων επεσήμανε πάντως ότι ο εμπορικός κόσμος έχει ανάγκη από ουσιαστική στήριξη από την Πολιτεία καθώς το αποτύπωμα της πανδημίας στην αγορά ήταν – και είναι – μεγάλο.
«Ουσιαστικά ζητάμε δύο συγκεκριμένα πράγματα: Πρώτον, να συνεχιστεί η υποχρεωτική μείωση των ενοικίων όσο εξακολουθούν να ισχύουν περιοριστικά μέτρα – σε οποιαδήποτε μορφή τους. Δεύτερον, να υπάρξει ένα εξειδικευμένο και στοχευμένο πρόγραμμα ΕΣΠΑ για εμπορικές επιχειρήσεις ώστε να χρηματοδοτηθούν επιταγές τόσο για τους εκδότες όσο και για τους κομιστές. Κι αυτό γιατί έχει δημιουργηθεί τεράστιο πρόβλημα στο χονδρεμπόριο», υπογράμμισε ο κ. Τοπολιανάκης και πρόσθεσε ότι ναι μεν αυτό που λένε κυβερνητικά στελέχη, ό,τι δηλαδή στερεύουν τα χρήματα, μπορεί να ισχύει, όμως τα χρήματα που έχουν δοθεί έως τώρα στον επιχειρηματικό κόσμο δόθηκαν «με βεβιασμένες – λάθος κινήσεις και δεν πήγαν σε αυτούς που έχουν πραγματικά ανάγκη».
Η δε ανάγκη στήριξης των μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων καθίσταται ακόμα πιο επιτακτική καθώς ο τουρισμός δεν έχει επανέλθει στα προ κρίσης κορωνοϊού επίπεδα, ενώ άλλες δραστηριότητες η αγορά εξακολουθεί να τελεί υπό ειδικό περιοριστικό καθεστώς: «Υπάρχουν μέρη του νομού μας που δεν έχουν ανοίξει ακόμα καταστήματα γιατί υπάρχει πρόβλημα με τον τουρισμό. Δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση να χαθεί κι αυτή η χρονιά ή να πάμε σε ένα νέο λοκντάουν που θα είναι καταστροφικό. Επίσης, υπάρχει σοβαρό θέμα με τις κοινωνικές εκδηλώσεις π.χ. τους γάμους. Τα 300 άτομα πλαφόν στο κάλεσμα δημιουργεί ένα θέμα ειδικά στην Κρήτη. Και δημιουργεί ένα θέμα για πολλές και διαφορετικές επιχειρήσεις που η δραστηριότητά τους σχετίζεται με αυτές τις κοινωνικές εκδηλώσεις. Ας ελπίσουμε ότι θα παντρευτεί ο κόσμος – ακόμα και με 300 άτομα – ώστε να λειτουργήσουν κάπως κι αυτές οι επιχειρήσεις».
Καταλήγοντας ο κ. Τοπολιανάκης υπογράμμισε ότι οι θερινές εκπτώσεις μπορεί να αποτελέσουν μια “ανάσα” ρευστότητας για τις μικρές επιχειρήσεις σε ένα ιδιαίτερα δύσκολο και τραυματισμένο από την κρίση οικονομικό περιβάλλον, ενώ επανέλαβε την πάγια θέση του εμπορικού κόσμου για εκπτώσεις σε σταθερές και συγκεκριμένες περιόδους (από 1 Φεβρουαρίου έως 28 Φεβρουαρίου οι χειμερινές και 1η Αυγούστου έως 30 Αυγούστου οι θερινές).