Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024

Εν όψει Πανελληνίων: Αγχος γονέων παιδεύουσι τέκνα

Πολλαπλάσιο είναι το άγχος των γονέων σε σύγκριση με εκείνο των υποψηφίων των πανελληνίων εξετάσεων σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκεντρώνουν κλινικοί ψυχολόγοι από τηλεφωνικές γραμμές υποστήριξης. Στο μεταξύ, πρακτικές συμβουλές για το πως θα διαχειριστούν το άγχος των πανελληνίων είχαν την ευκαιρία να πάρουν οι μαθητές του 1ου Γενικού Λυκείου Χανίων στο πλαίσιο της εκδήλωσης που διοργάνωσε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου την Παρασκευή.

Ειδικότερα κατά την εκδήλωση στελέχη του Κέντρου Συμβουλευτικής και Ψυχοθεραπείας Εμμ. Καργάκης και Συνεργάτες InterNus μίλησαν στα παιδιά με θέμα: «Διαχείριση άγχους πανελληνίων εξετάσεων: Το άγχος σε μαθητές και γονείς την περίοδο των εξετάσεων και συμβουλευτική αντιμετώπιση».
«Το άγχος των πανελληνίων είναι ίσως η πρώτη κεντρική δοκιμασία που ένας έφηβος θα αντιμετωπίσει στη ζωή του», σχολίασε μιλώντας στα “Χ.Ν.” ο κ. Καργάκης και πρόσθεσε ότι η διαχείριση αυτού του θέματος χρειάζεται να γίνει σε δύο κατευθύνσεις: «Η πρώτη αφορά καθαρά το άγχος της εξέτασης, όπου προσπαθούμε να δομήσουμε όσο πιο πολλούς μηχανισμούς διαχείρισης με βάση όλα αυτά που έχουμε καταφέρει τα προηγούμενα χρόνια και τον τρόπο που έχουμε χειριστεί παλαιότερες εξετάσεις σε άλλα πεδία (ξένες γλώσσες κ.λπ.) και δεύτερη έχει να κάνει με το κίνητρο και τον στόχο που έχει ο μαθητής στις εξετάσεις και τον γενικότερο προγραμματισμό που κάνει. Ειδικότερα, ως προς τον προγραμματισμό θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας 3 στοιχεία: Το κομμάτι των σωματικών λειτουργιών (ύπνος, φαγητό, άσκηση κ.λπ.), τον προγραμματισμό του διαβάσματος ώστε να εξυπηρετεί τον στόχο μας και το υποστηρικτικό μας πλαίσιο (γονείς, εκπαιδευτικό περιβάλλον κ.λπ.)».

ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
Ο κ. Καργάκης ανέφερε, μεταξύ άλλων, ορισμένες πρακτικές συμβουλές που μπορούν να βοηθήσουν τους υποψηφίους να αντεπεξέλθουν καλύτερα στις εξετάσεις. Συγκεκριμένα οι μαθητές θα πρέπει:
• Κατά τη διάρκεια της εξέτασης να εστιάζουν στο πρώτο θέμα και να μην κοιτούν τα επόμενα. Αυτό μπορεί να τους βοηθήσει να είναι περισσότερο συγκεντρωμένοι και να μην αποδιοργανωθεί η σκέψης τους καθώς διαβάζοντας όλα τα θέματα μαζί δημιουργούνται περισσότερα ερωτήματα από όσα καλούνται να απαντήσουν.
• Αν κολλήσουν σε ένα θέμα καλό είναι να αλλάξουν θέμα.
• Αν αισθανθούν φορτισμένοι μπορούν να κάνουν ένα μικρό διάλειμμα χωρίς να κοιτάνε το γραπτό τους για 2-3 λεπτά. Με αυτό τον τρόπο θα καθαρίσει το μυαλό τους.
• Μπορούν να εκμεταλλευτούν ένα μικρό διάλειμμα κάνοντας 12 αναπνοές με κλειστά μάτια για 2 φορές. Με αυτό τον τρόπο θα αποφορτιστούν.
• Τέλος, αν ζοριστούν μπορούν να ζητήσουν άδεια για να πάνε στην τουαλέτα. Αλλάζοντας περιβάλλον και ερεθίσματα μπορούν μετά να επιστρέψουν στο γραπτό τους.

ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ
Ο κ. Καργάκης έκανε ειδική αναφορά στο άγχος των γονιών και το πως αυτό θα πρέπει να μην λειτουργήσει σε βάρος των παιδιών.
«Με βάση την κλινική εμπειρία στο κομμάτι των εξετάσεων παρατηρούμε πολλαπλή επιρροή σε επίπεδο στρες στους γονείς συγκριτικά με αυτά των παιδιών. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις κλήσεις που γίνονται σε τηλεφωνικές γραμμές είναι 250-300% παραπάνω εκείνες των γονιών από των παιδιών», επεσήμανε.

Τόνισε ακόμα ότι τους τελευταίους μήνες πριν από τις εξετάσεις οι γονείς θα πρέπει να αντιληφθούν ότι βοηθούν τα παιδιά τους αποτελώντας τον συναισθηματικό “σάκο του μποξ” του εφήβου, χωρίς αυτό να σημαίνει αυτό ότι θα αποδομήσουν τα όρια του σπιτιού και της οικογένειας. «Απλώς θα πρέπει δείξουμε λίγο παραπάνω υπομονή και να γνωρίζουν οι γονείς με σιγουριά ότι αμέσως μετά τις εξετάσεις όλα θα επανέλθουν σε ένα φυσιολογικό ρυθμό», επεσήμανε ο κ. Καργάκης και πρόσθεσε ότι καλό είναι επίσης καθώς ο υποψήφιος μπαίνει στην τελική ευθεία των εξετάσεων οι γονείς να μην θέτουν ερωτήματα και προβληματισμούς στα παιδιά για το ποια σχολή θα επιλέξουν κ.λπ. αφήνοντας τον μαθητή να επικεντρωθεί, απερίσπαστος στο κομμάτι του διαβάσματος.

Τέλος, όπως επισημάνθηκε κατά την εκδήλωση είναι πολύ σημαντικό οι προσωπικές προσδοκίες των γονιών να μην έρχονται σε σύγκρουση με τις επιθυμίες των παιδιών διότι αυτό εγκυμονεί τον κίνδυνο να χαθεί το κίνητρο για τον εξεταζόμενο και άρα να μειωθεί η απόδοσή του. Επίσης, εξίσου σημαντικό είναι η οικογένεια να διευκολύνει με όποιον τρόπο μπορεί την καθημερινότητα του υποψηφίου στο κομμάτι των μετακινήσεων, της ησυχίας, του φαγητού και του ύπνου κ.λπ.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα