Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Ένα λιμάνι… δίπλα στο ενετικό λιμάνι!

Ακόμα και για τον πιο «αφελή» που βρέθηκε το απόγευμα της περασμένης Πέμπτης στην εκδήλωση παρουσίασης της προκαταρκτικής μελέτης για τη μαρίνα στη Νέα Χώρα τα πράγματα γρήγορα ξεκαθάρισαν. Η όλη παρουσίαση είχε αποκλειστικά προεκλογικό χαρακτήρα, και αυτό εξάλλου συζητήθηκε ευρέως στα «πηγαδάκια» κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, μετά το τέλος της, αλλά και την επόμενη ημέρα στην πόλη.
Όταν μάλιστα βγήκε ο ίδιος ο περιφερειάρχης Κρήτης κ. Στ. Αρναουτάκης και ανέφερε πως στην καλύτερη περίπτωση τέτοια έργα ξεκινάνε να εκτελούνται 10 χρόνια από σήμερα, υποψιάστηκε ότι κάτι συμβαίνει και ο πιο… ανυποψίαστος. Θα πει κανείς «τι το διαφορετικό;». Προεκλογικά είναι σύνηθες να παρουσιάζονται σχέδια επί σχεδίων, να κατατίθενται βαρύγδουπες προτάσεις, να γίνεται λόγος για «οραματικά έργα» και άλλα ωραία ώστε να μείνει μια «θετική αύρα» στον ψηφοφόρο όταν θα καταθέσει την ψήφο του…
Δεν αναμέναμε κάποια απάντηση από τη δημοτική Αρχή στα καίρια ερωτήματα που τίθενται αναφορικά με το σημείο της χωροθέτησης, αυτά θα επανέλθουν από πιο ειδικούς όταν θα έλθει η ώρα των πραγματικών μελετών εφαρμογής και των εγκρίσεων…
• Πώς θα διοχετευθεί η κίνηση των οχημάτων εξυπηρέτησης της μαρίνας και των τριών τουλάχιστον ξενοδοχείων που λειτουργούν ή θα λειτουργήσουν στην ακτή Κανάρη;
• Τι επιπτώσεις θα έχει ένα τέτοιο έργο στην παραλία της Νέας Χώρας ή και στον μώλο του Αγ. Νικολάου (φάρος), με τη αλλαγή της κατεύθυνσης των ρευμάτων και των κυματισμών ;
Πόσο θα ανέβει το κόστος των λιμενικών εγκαταστάσεων, προκειμένου η νέα μαρίνα να είναι ασφαλής και λειτουργική στο σημείο όπου βρίσκεται;
Ωστόσο αυτό που «ξένισε» ακόμα και τα πιο «ευήκοα ώτα» στην εν λόγω πρόταση, όπως π.χ. του αντιπεριφερειάρχη κ. Ν. Καλογερή, ήταν ο όγκος του νέου έργου σε σύγκριση με το Ενετικό λιμάνι. Το σχέδιο της φωτογραφίας (όπως το πήραμε από την παρουσίαση) είναι ενδεικτικό!
Για τα κατασκευαστικά, την ακτομηχανική, τα συγκοινωνιακά, τα λειτουργικά θέματα τον λόγο έχουν άλλοι πιο ειδικοί, αλλά το αισθητικό ζήτημα της νέας μαρίνας είναι ευδιάκριτο και στον πιο αδαή. Ταιριάζει πραγματικά μια τόσο ογκώδη παρέμβαση δίπλα σε ένα μνημείο;
Για να είναι βιώσιμη μια τέτοια κατασκευή και να μη μείνει ανενεργή (ένα 30% ανάλογων λιμενικών εγκαταστάσεων σε όλη τη χώρα είναι μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας) πρέπει να έχει υποδομές, άρα πρέπει να καταλαμβάνει μεγάλη έκταση.
Είναι το συγκεκριμένο σημείο το κατάλληλο; Από τους παριστάμενους στην εκδήλωση ποιος μπορεί να το βεβαιώσει;


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα