Τα κρίσιμα αναπτυξιακά έργα θαλάσσιων υποδομών της Κισσάμου, τα οποία μελετήθηκαν μετά από χρηματοδότηση του Λιμενικού Ταμείου Χανίων από τα στελέχη της αναδόχου – εξειδικευμένης εταιρίας συμβούλων μηχανικών, βρέθηκαν στο επίκεντρο συνάντησης του προέδρου του Επιμελητηρίου Χανίων, Αντώνη Ροκάκη, ο οποίος συμμετείχε σε σύσκεψη εργασίας που συγκάλεσε στο Δημαρχείο Κισσάμου ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Χανίων, Δημήτρης Βιριράκης, με τη συμμετοχή του Δημάρχου Κισσάμου, κ. Γιώργου Μυλωνάκη, των Αντιδημάρχων, των επικεφαλής των Δημοτικών Παρατάξεων, όπως και του κ. Μιχάλη Χαιρετάκη, μέλους του Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Χανίων.
Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση «το λιμάνι της Κισσάμου (Καβονησίου) είναι το δυτικότερο της Κρήτης, με αποτέλεσμα να διαθέτει στρατηγική θέση στην Ανατολική Μεσόγειο, μεταξύ Πελοποννήσου, Ιταλίας και Αφρικής, η οποία του προσφέρει σημαντικές και σε μεγάλο βαθμό αναξιοποίητες σήμερα δυνατότητες εμπορικής και τουριστικής ανάπτυξης. Ως το δεύτερο σημαντικότερο στην περιφερειακή ενότητα Χανίων, σύντομα θα κληθεί να υποστηρίξει και το σταδιακά κορεσμένο λιμάνι της Σούδας. Κεντρικός στόχος των σχεδιασμένων προτάσεων που παρουσιάστηκαν αναλυτικά από το Λιμενικό Ταμείο Χανίων αποτελεί η ολοκληρωμένη αναβάθμιση του λιμανιού της πόλης σε επίπεδο υποδομών, υπηρεσιών και περιβαλλοντικού «αποτυπώματος». Σε δύο από τις εναλλακτικές προτάσεις των μελετητών – μηχανικών παρουσιάστηκε η δυνατότητα – για πρώτη φορά στην Κίσαμο – της κατασκευής μαρίνας υποδοχής κρουαζιερόπλοιου, γεγονός που επικροτήθηκε συναινετικά για τη στρατηγική του αξία από το σύνολο των συμμετεχόντων στη σύσκεψη. Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου έθεσε ως παράλληλη προτεραιότητα και την άμεση προώθηση της χωροθέτησης και κατασκευής αγκυροβολίου κρουαζιερόπλοιων, λόγω του χαμηλού κόστους και χρόνου κατασκευής, ώστε να διεκδικηθούν σύντομα προσεγγίσεις. Επιπλέον, προτάθηκε από το Λιμενικό Ταμείο και η δημιουργία για πρώτη φορά μαρίνας ή καταφύγιου σκαφών αναψυχής, εναλλακτικής δυναμικότητας φιλοξενίας 40 ή 64 θέσεων, η οποία θα αναβαθμίσει ουσιαστικά την ποιότητα των επισκεπτών της Κισσάμου. Παράλληλα, προωθείται και ο εξωραϊσμός του καρνάγιου για την ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση των δεκάδων αλιευτικών σκαφών της περιοχής. Στον εμπορευματικό τομέα, ο συνδυασμός της επικείμενης ολοκλήρωσης του νέου Επιχειρηματικού Πάρκου Χανίων με την κατασκευή του σύγχρονου αυτοκινητόδρομου της Βόρειας Κρήτης δημιουργεί αισιοδοξία για τη μελλοντική προσέλκυση στο αναβαθμισμένο λιμάνι Κισάμου και σημαντικού όγκου εμπορευματοκιβωτίων, έναντι της σημερινής τους υπερσυγκέντρωσης στο Ηράκλειο (Ο.Λ.Η.).
Αρτέμης Αρχολέων και Νίκος Χαρτζουλάκης παρουσιάζουν θέσεις του κόμματος
Ένα δεύτερο σημαντικό έργο, για την πρόοδο του οποίου ο κος Βιριράκης ενημέρωσε επίσης την Επιχειρηματική και Αυτοδιοικητική κοινότητα, είναι το υδατοδρόμιο των Χανίων, το οποίο χωροθετείται στο λιμάνι της Κισσάμου και διανοίγει σημαντικές προοπτικές στην ποιοτική τουριστική ανάπτυξη της Δυτικής Κρήτης. Κεντρικός στόχος να ενισχυθεί αποτελεσματικά η δυνατότητα των επισκεπτών υψηλού εισοδήματος να συνδυάζουν ευέλικτα τις διακοπές τους στα Χανιά με αξιοθέατα της υπόλοιπης Ελλάδας, όπως η Σαντορίνη ή η Αρχαία Ολυμπία, ενισχύοντας παράλληλα και το επενδυτικό ενδιαφέρον για τη δυτική Κρήτη. Οι διαδικασίες αδειοδότησης από την εταιρία «Ελληνικά Υδατοδρόμια», στην οποία έχει ανατεθεί το έργο, προχωρούν ικανοποιητικά και εκκρεμεί η υπέρβαση των περιβαλλοντικών/ δασικών περιορισμών που ισχύουν στο λιμάνι του Καστελίου. Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου ενημέρωσε τους συμμετέχοντες στη σύσκεψη εργασίας ότι παράλληλα με τη μελέτη του Υδατοδρομίου ολοκληρώνεται πιο σύντομα από την ανάδοχο εταιρία και η εκπόνηση δεύτερης μελέτης, με στόχο την άμεση αδειοδότηση Υδάτινου πεδίου (στάσης υδροπλάνων) στο λιμάνι του Καστελίου, χωρίς απαίτηση λιμενικών εγκαταστάσεων.
Μικρότερης κλίμακας έργο από τα προηγούμενα, αλλά σημαντικής ιστορικής και τουριστικής αξίας για την Κοινωνία της Κισάμου είναι και η αποκατάσταση της παλιάς προβλήτας του τελωνείου της πόλης, ώστε να δοθεί η δυνατότητα διεξαγωγής τουριστικών κυρίως δρομολογίων από μικρά πλοία. Για το συγκεκριμένο έργο οι σύμβουλοι μηχανικοί του Λιμενικού Ταμείου Χανίων παρουσίασαν τέσσερα εναλλακτικά σχέδια προτάσεων, τα οποία συζητήθηκαν υπό το πρίσμα και της σημαντικής έντασης ανέμου και κυματισμού στην περιοχή. Κοινή πεποίθηση όσων συμμετείχαν στη σύσκεψη ήταν ότι το συγκεκριμένο έργο θα τονώσει σημαντικά την εμπορική και τουριστική κίνηση μέσα στην πόλη της Κισσάμου».
Τέλος, σημειώνεται πως ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χανίων, κ. Αντώνης Ροκάκης, κατά την τοποθέτησή του στη σύσκεψη τόνισε τα εξής: «Είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος γιατί τον Ιούνιο του 2020 αμέσως μετά την εκλογή του κου Βιριράκη στη θέση του Προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Χανίων του πρότεινα και επισκεφτήκαμε μαζί τις λιμενικές υποδομές της Κισάμου και σε συνεργασία με τη Δημοτική Αρχή θέσαμε αναπτυξιακές προτεραιότητες. Σήμερα, τρία χρόνια μετά, αξίζει να συγχαρούμε τον κ. Βριράκη για τη συνέπεια και την αποτελεσματικότητά του, καθώς εξασφάλισε τη χρηματοδότηση ώστε σήμερα παρουσίασε σχέδια και προτάσεις που μας φέρνουν ένα βήμα πιο κοντά στο Μέλλον της Γαλάζιας Ανάπτυξης του τόπου μας. Όπως έχουμε ήδη συμφωνήσει και με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είναι κρίσιμο να καταρτίσουμε ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο (master plan) για τη Γαλάζια Ανάπτυξη της Κρήτης, για να θεμελιώσουμε σε στέρεη βάση το Μέλλον του νησιού μας».