Την έντονη αντίδραση του Συλλόγου Ιδιοκτητών Ενοικιαζόμενων Αυτοκινήτων Ν. Χανίων προκαλούν οι εξελίξεις στο αεροδρόμιο Χανίων. Με ανοικτή επιστολή του, ο Σύλλογος επισημαίνει χαρακτηριστικά πως «η πολιτική της Fraport Greece καθιστά το αεροδρόμιο Χανίων ένα δευτερεύον εποχικό τουριστικό αεροδρόμιο συμπληρωματικό του Ηρακλείου. Θα καταστήσει δε τα Χανιά τουριστική αποικία 4 μηνών».
Αναλυτικά η ανοικτή επιστολή του Συλλόγου έχει ως εξής:
«Αξιότιμοι κύριοι,
Τον Ιανουάριο του 2015 κατά την επίσκεψη κλιμακίων της Fraport Greece, επιδόθηκε μια ανοικτή επιστολή. Αρχές Απρίλιου του 2017 δημοσιεύτηκε ξανά στα τοπικά μέσα.
Στην επιστολή μεταξύ των άλλων αναφερόταν ότι:
“Το αεροδρόμιο των Χανίων τα τελευταία χρόνια έπαιξε σημαντικό ρόλο για την ανάπτυξη, την ευημερία και την κοινωνική συνοχή του νομού και περιόρισε τις συνέπειες της κρίσης.
Επιβεβαίωση είναι ότι οι αφίξεις από 874.869 το 2011, εκτοξεύθηκαν στις 1.486.277 το 2016. Θεαματική αύξηση 70%. (Πηγή ΥΠΑ)
Τα παραπάνω θεαματικά αποτελέσματα προήλθαν από επίπονη, συνεχή και συντονισμένη δουλειά και συνεργασία, των επαγγελματιών, των πολιτών και των θεσμικών φορέων του νομού Χανίων. Όλοι εμείς οι μη ειδικοί (ερασιτέχνες ) καταφέραμε ένα μικρό θαύμα!
Ζητήθηκαν τότε λοιπόν από την Fraport Greece τα παρακάτω:
Το αεροδρόμιο Χανίων πρέπει:
- Να διατηρήσει τον αναπτυξιακό κοινωνικό νησιωτικό και εθνικό του ρόλο.
- Να παραμείνει φθηνό και ανταγωνιστικό.
- Να συνεχίσει την αυξητική τάση επιβατών.
- Να διατηρήσει όλες τις αεροπορικές εταιρείες που έχουν επιλέξει τα Χανιά και να προσελκύσει ακόμα περισσότερες.
- Να επεκτείνει την περίοδο λειτουργίας του ώστε να δέχεται διεθνείς πτήσεις σε δωδεκάμηνη βάση.
- Να μην δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού και μονοπωλίου στην εμπορική τουριστική και αεροπορική δραστηριότητα.
Το αεροδρόμιο Χανίων σαν πύλη εισόδου της Δυτικής Κρήτης από το 2017 εισέρχεται σε μια νέα φάση.
Ιδιωτικοποιείται και παραχωρείται για τα επόμενα τουλάχιστον 40 χρόνια στην Fraport Greece.
Με βάση τις ενδείξεις – διαρροές – πληροφορίες δεν υπάρχει καμία δέσμευση για τα παραπάνω από την μεριά της Fraport Greece (το αντίθετο μάλιστα). Φαίνεται να επικρατεί η λογική και το μοντέλο :
Ακριβές χρεώσεις και τέλη, άρα υπερβολικά κέρδη για την επιχείρηση και το δημόσιο, και λίγοι επιβάτες-επισκέπτες, δηλαδή καταστροφικό για την πραγματική οικονομία.
Ας απαντήσουμε επιτέλους στο ερώτημα υψηλοί φόροι με λίγους επιβάτες ή χαμηλοί φόροι με πολλούς επιβάτες – επισκέπτες.
Επιτέλους όταν ζητάμε μείωση φόρων, ζητάμε μείωση φόρων παντού.
Καλούσαμε τότε και εξακολουθούμε να καλούμε:
- Την κυβέρνηση
- Τους τοπικούς βουλευτές
- Τους εκπροσώπους της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης
- Τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης
- Τα τοπικά Επιμελητήρια
- Τους επαγγελματικούς φορείς του τουρισμού και της επιχειρηματικότητας
- Συλλογικότητες αλλά και τους ιδιώτες που συμμετέχουν στην δημόσια συζήτηση.
- Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Να ασκήσουν πίεση προς οποιαδήποτε κατεύθυνση ώστε επιτέλους η Fraport Greece να δεσμευτεί δημόσια για τα παραπάνω 6 σημεία.
Οποιαδήποτε ενέργεια η οποία δεν θα ανταποκρίνεται στις παραπάνω προκλήσεις θεωρείται ότι δεν προσφέρει ανάπτυξη στο κοινωνικό σύνολο αλλά οπισθοδρόμηση και θα είναι επιζήμια για τα συμφέροντα της Δυτικής Κρήτης και των επόμενων γενεών.”
Δυστυχώς όλες οι ανησυχίες μας όχι μόνο επαληθευτήκαν άλλα από τέλη Ιανουάριου και Φεβρουαρίου 2018 έχει προβεί σε νέες αυξήσεις και εφαρμόζει πολιτικές αντικινήτρων.
Με αφορμή δε τα τελευταία γεγονότα είναι πλέον σαφές ότι η πολιτική της Fraport Greece καθιστά το αεροδρόμιο Χανίων ένα δευτερεύον εποχικό τουριστικό αεροδρόμιο συμπληρωματικό του Ηρακλείου. Θα καταστήσει δε τα Χανιά τουριστική αποικία 4 μηνών.
Φτάνουν ποια οι μακέτες τα έργα και τα ευχολόγια για την καλύτερη διαχείριση της κίνησης την υψηλή περίοδο.
Η Fraport Greece Πρέπει να απαντήσει και να δεσμευτεί σήμερα κιόλας ότι:
Εκτός από τα 6 σημεία που προαναφέραμε και στα παρακάτω.
Από αύριο θα επαναφέρει το αεροδρόμιο Χανίων σε καθεστώς 24 ης λειτουργίας καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου
Να απαντήσει και να δεσμευτεί στο πόσους παραπάνω επιβάτες ,σε σχέση με το 2016 , θα μεταφέρει με προγραμματισμένες πτήσεις Legacy και low cost αεροπορικών εταιρειών.
Με εσωτερικές και διεθνείς πτήσεις τόσο τον προσεχή Χειμώνα και κάθε Χειμώνα (τουλάχιστον 50% αύξηση δηλαδή 10.000 επιπλέον επιβάτες εξωτερικού καθ’ όλη την διάρκεια του Χειμώνα)
Όσο και την προσεχή χαμηλή περίοδο Απρίλιου, Μαΐου Οκτώβριου. (Τουλάχιστον 30% αύξηση δηλαδή 80.000 επιπλέον επιβάτες εξωτερικού)
Το Business Plan της Fraport Greece (Σύνθετος ρυθμός ετησίας ανάπτυξης CAGR) του 3,78% είναι μόνο για τους μέτοχους όχι για τις δυνατότητες του Νομού.
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΧΑΝΙΩΝ |
|||||||
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
CAGR * |
|
FRAPORT BUSINESS PLAN |
874.869 |
907.940 |
942.260 |
977.880 |
1.014.840 |
1.053.201 |
3,78% |
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ |
874.869 |
912.783 |
1.048.999 |
1.237.565 |
1.376.031 |
1.486.277 |
11,20% |
Δεν θέλουμε μόνο καθαρό αεροδρόμιο άλλα γεμάτο επιβάτες ΟΛΟ το χρόνο.
Οι κατά καιρούς προτάσεις μας αγνοήθηκαν. Είμαστε διατεθειμένοι να τις επαναφέρουμε.
Αναμένουμε να ακούσουμε όχι ότι δεν γίνεται, αλλά πως γίνεται.
Αν η πολιτική της Fraport Greece συνεχίσει να είναι εχθρική προς τα συμφέροντα του τόπου, ως τέτοια θα αντιμετωπιστεί».
Την επιστολή υπογράφουν, τα μέλη του Δ.Σ. Λευτέρης Γαλάνης, Μανώλης Θωμαϊδης, Μιχάλης Ζουρίδης, Κωστας Μαρινάκης, Χρήστος Μυλωνάκης