Δευτέρα, 7 Οκτωβρίου, 2024

Εντυπωσιακές παρουσίες

Συνολικά 219 είναι τα αυτοκίνητα που βρίσκονται στο σαλόνι της Φρανκφούρτης, ενώ 1.103 εκθέτες από 39 χώρες θα παρουσιάσουν τα προϊόντα τους.
Πολλά πρωτότυπα μοντέλα καθώς και αρκετές παρουσιάσεις εναλλακτικών κινητήρων αναμένεται να προσελκύσουν το ενδιαφέρον του κόσμου. Η 66η Εκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (ΙΑΑ), η μεγαλύτερη έκθεση αυτοκινήτου επί ευρωπαϊκού εδάφους, άνοιξε τις πύλες της στις 15 Σεπτεμβρίου και  θα διαρκέσει μέχρι 27 Σεπτεμβρίου.
Ας πάρουμε λοιπόν μια μικρή γεύση, από κάποια αυτοκίνητα που παρουσιάζονται στην έκθεση.

Alfa Romeo Gulia
Από 79.000 ευρώ θα ξεκινά η κορυφαία έκδοση του ολοκαίνουργιου μεσαίου οικογενειακού της Alfa Romeo. Η τιμή έχει να κάνει με την Ιταλική αγορά και η διάθεσή του θα ξεκινήσει το τελευταίο τρίμηνο του 2015. Στην έκθεση της Φρανκφούρτης θα υπάρχει και μια ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής, με κεραμικά φρένα και ελαφριά καθίσματα με ανθρακονημάτινες πλάτες, η οποία θα κοστίζει 95.000 ευρώ. Επίσης υπάρχουν ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες ότι η εταιρεία ανακοίνωσε χρόνο 7’ 39” για τον γύρο του Ring. Ο χρόνος μοιάζει απίστευτος αλλά εάν αποδειχθεί αληθής θα κάνει τον ανταγωνισμό να τρέχει και να μη φτάνει. Η Alfa Romeo QV φορά τον νέο υπετροφοδοτούμενο 3.0-λιτρο, V6 κινητήρα που εξελίχθηκε από μηχανικούς με παρελθόν στην Ferrari, αποδίδει 510 άλογα με 600 Nm ροπής και επιτρέπει στην Ιταλίδα να επιταχύνει στα 100 χλμ/ώρα από στάση σε 3,9 δευτερόλεπτα, ενώ έχει τελική ταχύτητα 307 χλμ/ώρα. Ο κινητήρας χάρη σε τεχνολογίες όπως η ηλεκτρονική απενεργοποίηση κυλίνδρων, έχει εντυπωσιακά μικρή κατανάλωση καυσίμου, που ανακοινώνεται στα 8,5 λίτρα/100 χλμ. Εχει αναλογία 2,99 κιλών/ίππο, την κορυφαία στην κατηγορία, με εκπομπές CO2 198 γρ/χλμ, ενώ ακινητοποιείται από τα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 32 μέτρα.

Skoda Superb Combi
Αν αναζητάτε ένα μοντέλο με τεράστιους χώρους και χαρακτήρα που να προσεγγίζει τις premium κατηγορίες, τότε αυτό δεν είναι άλλο από το νέο Superb Combi που θα κυκλοφορήσει στους ευρωπαϊκούς δρόμους τέλη του έτους. Χαρακτηριστικό είναι πως το πορτ μπαγκάζ φτάνει τα 660 λίτρα με αποτέλεσμα να είναι 27 λίτρα μεγαλύτερο από το απερχόμενο μοντέλο. Μάλιστα, όταν τα πίσω καθίσματα αναδιπλωθούν η πρακτικότητα ανέρχεται στα 1.950 λίτρα, ενώ οι χώροι για τους επιβάτες παραμένουν σε κορυφαία επίπεδα πάνω στο μεταξόνιο των 2.841 mm. Αξιοσημείωτο είναι πως το Combi είναι ελαφρώς κοντύτερο από το κανονικό Superb (στα 4.856 mm) και ελαφρώς ψηλότερο (κατά 9 mm), ενώ στο εσωτερικό υπάρχουν διάφορες πρακτικές λύσεις, όπως το αυτόματο ρολό, το διπλό δάπεδο ή την τσάντα μεταφοράς με μεταβλητό μέγεθος. Η γκάμα των κινητήρων προέρχεται από το “νορμάλ” Superb με την ισχύ να ξεκινά από την τετρακύλινδρη 1.6 TDI με τα 120 ίπποι και να κορυφώνεται στην δίλιτρη βενζίνης με 280 ίππους.

Seat Leon Cross
Βάση για το Seat Leon Cross αποτελεί η τρίθυρη έκδοση του Leon Cupra, όμως εφοδιάζεται με τετρακίνηση με συμπλέκτη Haldex και το 2λιτρο TSI του Golf R με τα 300 άλογα και τα 38.7 kgm ροπής. Το Seat Leon Cross είναι ένα coupe επιδόσεων με αυξημένη απόσταση από το έδαφος (41 mm σε σχέση με το Cupra), ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό, πιο μαλακή ρύθμιση ανάρτησης και πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος. Μεταμορφώνεται έτσι σε ένα σπορ crossover, το οποίο μπορεί αφενός να κινηθεί σε κάθε έδαφος και αφετέρου να χαρίσει έντονες συγκινήσεις. Τα 100 χλμ/ώρα έρχονται από στάση σε 4,9 sec χάρη και στη συμβολή του 6ταχυτου DSG.

Volkswagen Tiguan
Μιλάμε για την ολοκαίνουργια γενιά του VW Tiguan, η οποία αποτελεί και το πρώτο SUV του ομίλου που βασίζεται στην πλατφόρμα MQB. Η δεύτερη γενιά Tiguan μπαίνει στο καυτό παιχνίδι τον τελευταίο καιρό των compact SUV με αντιπάλους όπως το Honda CR-V, Toyota RAV4 και Mazda CX-5. Πλέον είναι πιο μεγάλο σε διαστάσεις και πιο ευρύχωρο, αλλά χάρη στη νέα πλατφόρμα είναι πιο ελαφρύ σε σχέση με το παρελθόν, ενώ το νέο πιο ώριμο look της δεύτερης γενιάς κάνει το νέο Tiguan να δείχνει πιο premium τόσο εκτός όσο και εντός.

Borgward SUV BX7
Με βαριά γερμανική σχεδίαση και αμερικανικό “μπιούικ” στιλ, η Borgward παρουσιάζει στη Φρανκφούρτη το πρώτο της μοντέλο στη νεότερη ιστορία της. Το Borgward BX7 θα μπορούσες να το μπερδέψεις με ένα Audi, από εμπρός ίσως και με ένα αμερικανικό μοντέλο. Οπως και να έχει, από πλευράς όγκου είναι ένα κλασικό SUV με μήκος στα 4,7 m. και με δυνατότητα μεταφοράς έως 7 άτομα. Αρχικά θα διατίθεται με 2λιτρο turbo κινητήρα ισχύος 224 ίππους που θα συνδυάζεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και σύστημα τετρακίνησης με πολύδισκο συμπλέκτη της Borg Warner. Στη Φρανκφούρτη παρουσιάζεται η υβριδική εκδοχή με συνδυασμένη ισχύ σε 401 ίππους και μέγιστη ηλεκτροκίνητη αυτονομία για έως 55 χιλιόμετρα. Εδώ, ο συμβατικός κινητήρας θα κινεί τους μπροστινούς τροχούς, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας τους πίσω. Να σημειώσουμε επίσης ότι η Borgward είχε κηρύξει πτώχευση το 1961, όταν αποτελούσε μία από τις σημαντικότερες εταιρείες στη Βρέμη απασχολώντας περίπου 20.000 άτομα. Τώρα, η έδρα της νέας Borgward θα είναι στη Γερμανία, στη Στουτγάρδη (όχι στη Βρέμη όπως στο παρελθόν). Εκεί θα βρίσκονται τα τμήματα έρευνας και εξέλιξης, σχεδιασμού, πωλήσεων και μάρκετινγκ, ενώ η παραγωγή των αυτοκινήτων θα γίνεται πιθανότατα στην Κίνα. Αλλωστε, το BX7 θα είναι διαθέσιμο στην Κίνα το 2016, ενώ στην Ευρώπη αργότερα με τιμή πώλησης από 26.000 ευρώ.

Bentley Bentayga
Σχεδιαστικά, η Bentayga δεν κρύβει τη συγγένειά της με τα υπόλοιπα μοντέλα της Βentley. Βασίζεται στο πρωτότυπο EXP 9F, όμως δέχθηκε τις απαραίτητες αλλαγές για να γίνει αποδεκτή από το συντηρητικό κοινό της μάρκας. Κινητήρας του μήκους 5,14 m. SUV είναι ο W12 του Ομίλου Volkswagen, με ισχύ που φθάνει τους 608 ίππους και ροπή τα 91,8 kgm. H Bentayga εφοδιάζεται με 8ταχυτο αυτόματο κιβώτιο της ZF και σύστημα μόνιμης τετρακίνησης. Το κεντρικό διαφορικό Torsen κατανέμει τη ροπή σε αναλογία 40/60 στον μπροστινό και τον πίσω άξονα αντίστοιχα. Ο κατασκευαστής ανακοινώνει μέση κατανάλωση 12,8 λίτρα /100 χλμ και εκπομπές CO2 στα 292 g/km. Το νέο μοντέλο της Bentley φθάνει σε τελική ταχύτητα τα 301χλμ /ώρα, ενώ επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ σε μόλις 4,1 δτλ. Χρόνος δηλαδή που παραπέμπει σε supercar και όχι σε ένα όχημα ελεύθερου χρόνου. Θα ακολουθήσουν εκδόσεις με V8 diesel και με υβριδικό σύστημα, ώστε η κατανάλωση και οι ρύποι να περιοριστούν.

Audi A4
Το νέο, ανανεωμένο A4 σε sedan και avant έκδοση που πατάει πάνω στην πλατφόρμα MLB είναι 25mm μακρύτερο, έχει αυξημένο μεταξόνιο κατά 12mm, είναι 16mm πιο φαρδύ, ενώ έχει διατηρήσει το ίδιο ύψος. Το νέο A4 λανσάρεται με 3 κινητήρες βενζίνης και 4 πετρελαίου. Ολες οι εκδόσεις του A4 εφοδιάζονται προαιρετικά με 7άρι S-Tronic κιβώτιο, που αντικαθιστά το Multi-Tronic που φορούσε η προηγούμενη γενιά. Μόνο η κορυφαία diesel έκδοση διαφοροποιείται καθώς η ισχύς περνά στο δρόμο μέσου Trip-Tronic κιβωτίου 8 σχέσεων. Η τετρακίνηση είναι προαιρετική, ενώ στα γνωρίσματα της νέας γενιάς είναι και το νέο σύστημα start/stop. Οι παραγγελίες για το νέο A4 θα αρχίσουν τον προσεχή Αύγουστο όταν και εκτιμάται πως θα ανακοινωθούν οι τιμές απόκτησής του. Για τη Γερμανία, η τάξη μεγέθους για την πρώτη επιλογή στη γκάμα είναι όπως μας αποκάλυψαν οι άνθρωποι της Audi, λίγο κάτω από τα 31.000 ευρώ.

Bugatti Vision Gran Tourismo concept
Αυτό είναι η Bugatti Vision Gran Tourismo concept της Γαλλικής εταιρείας που μπορεί να μην τρέξει σε κανέναν αγώνα στην πραγματική ζωή -θα περιοριστεί σε εικονικές πίστες του GT6- αλλά τουλάχιστον υπάρχει και φωτογραφίζεται με “σάρκα και οστά”. Φυσικά, αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε το μοντέλο αλλά είναι ένα πράγμα να το βλέπεις σε ψηφιακές αναπαραστάσεις και ένα εντελώς διαφορετικό, να το βλέπεις στις φωτογραφίες που έδωσε στη δημοσιότητα η Bugatti.

Lamborghini Huracan LP 610-4 Roadster.
Η εξωπραγματική Lamborghini Huracan LP 610-4 Roadster. Ονειρο για λίγους!

Porsche Carrera S
Η μεγαλύτερη αλλαγή στη νέα Carrera S εντοπίζεται στον τομέα των κινητήρων. Η ανανεωμένη 911 εξοπλίζεται με έναν ολοκαίνουριο, 3λιτρο, υπερτροφοδοτούμενο, επίπεδο εξακύλινδρο, απόδοσης 370 ίππων και 450 Nm στην “απλή” Carrera και 420 ίππων με 500 Nm ροπής στην Carrera S. Αυτό σημαίνει ότι η Carrera, εξοπλισμένη με το PDK και το Sport Chrono πακέτο ολοκληρώνει το sprint στα 100 km/h σε 4.2 δευτερόλεπτα με την S να το κάνει 0.3 δευτερόλεπτα ταχύτερα! Για την ιστορία, να αναφέρουμε πως παρά την αύξηση στην ιπποδύναμη και τη ροπή, η Carrera facelift είναι κατά 12% πιο οικονομική σε καύσιμο σε σύγκριση με την προfacelift με την μέση κατανάλωση να ανακοινώνεται στα 7.7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα! Οι πωλήσεις της Porsche 911 Carrera facelift θα ξεκινήσουν στην Γερμανία από τον ερχόμενο Δεκέμβριο με αρχική τιμή 96.605 ευρώ .


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα