Στην εποχή του διαδικτύου το σηµαντικότερο περιουσιακό στοιχείο που µπορεί να έχει κάποιος είναι τα δεδοµένα. Όλα γίνονται για την απόκτησή τους και για την επιρροή κατ’ επέκταση των συµπεριφορών του κοινού, εκλογικών, καταναλωτικών κ.λπ.
Είναι µια εποχή, στην οποία λιγοστεύουν εκείνοι που δουλεύουν σε χειρωνακτικές εργασίες και αυξάνονται αυτοί που βρίσκουν δουλειές µε ευφάνταστους τίτλους στη βιοµηχανία των τεχνολογιών της πληροφορικής.
Μια τέτοια σύγχρονη “δουλειά” είναι και οι λεγόµενοι influencers. Ξέρετε, αυτοί που πουλάνε αέρα κοπανιστό, γράφουν τσιτάτα στα πρότυπα των εγχειριδίων αυτοβοήθειας και χωρίς να πληρώνουν µια στην εφορία, προσφέρουν υπηρεσίες διαµεσολάβησης µε το αζηµίωτο στις εταιρείες µέσα από τα λεγόµενα give away.
To χειρότερο µ’ αυτούς τους τελευταίους είναι ότι η επιρροή τους δεν περιορίζεται σε συµβουλές για… µασαζοκαλσόν, αλλά εκτείνεται σε πολύ σοβαρότερα θέµατα. Και το ακόµα χειρότερο είναι ότι τους διατίθεται πολλαπλάσιος χώρος και χρόνος από αυτόν που διατίθεται στους ειδικούς. Ας µην αναρωτιόµαστε, λοιπόν, γιατί τόσος παραλογι- σµός.