Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Επέµβαση Ευρωπαίων για τα Τέµπη

Μετά από 9 µήνες συγκεντρώθηκαν τα µέλη του “Συλλόγου Πληγέντων ∆υστυχήµατος Τεµπών” στην πλατεία Συντάγµατος, όπου πάνω σε µια εξέδρα τοποθετήθηκαν οι βαλίτσες µε τη φωτογραφία των κατόχων τους που ταξίδευαν µε την τραγική αµαξοστοιχία και δεν έφτασαν στον προορισµό τους, αφήνοντας την τελευταία τους πνοή στα Τέµπη.
Από τις δηλώσεις γονέων και συγγενών των χαµένων εκδηλώθηκαν συναίσθηµατα έντονης λύπης µε συγκινησιακή φόρτιση. Παράλληλα όλους αυτούς, αλλά και την κοινή γνώµη τους βασανίζουν πολλά αναπάντητα ερώτητα. Γιατί π.χ. τα Τέµπη «πάνε να ξεχαστούν» αν γίνεται «απόπειρα συγκάλυψης», γιατί αποµακρύνθηκαν µέσα σε 6 ηµέρες τόνοι χωµάτων από την περιοχή σύγκρουσης, τι µετέφερε η εµπορική αµαξοστοιχία, πώς προκλήθηκε έκρηξη και πυρκαγιά που εξαέρωσε ό,τι βρέθηκε στην πρώτη λαίλαπα;
Στο πλαίσιο των ερευνών για την τραγωδία των Τεµπών εντοπίστηκαν αρκετοί υπεύθυνοι, να φθάσουν στα δικαστήρια, δύο δε απ’ αυτούς, ένας ο σταθµάρχης Λαρίσης, κρατούνται. Στους ιδιώτες που προκάλεσαν την τραγωδία θα αποδοθεί δικαιοσύνη. Για τα πολιτικά πρόσωπα τι γίνεται;
Υπάρχει η περιώνυµη σύµβαση “717” του 2014 για την αναβάθµιση της σηµατοδότησης και τηλεδιοίκησης του Ελληνικού Σιδηροδροµικού ∆ικτύου, που έπρεπε να ολοκληρώνoνταν µέχρι το τέλος του 2016 µε συγχρηµατοδότηση απ’ το Ταµείο Συνοχής της Ε.Ε. Η σύµβαση παραµένει ανολοκλήρωτη.
Κατόπιν τούτου η Εισαγγελία της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως ανεξάρτητη αρχή άρχισε να ερευνά πριν ένα χρόνο και να ελέγχει τυχόν διασπάθιση των Ευρωπαϊκών κονδυλίων. Συνέδεσε δε το έγκληµα των Τεµπών µε κακοδιαχείριση των όρων της Σύµβασης και κίνησε ποινικές διώξεις σε βάρος υπόπτων των δύο µεγάλων κοινοπραξιών, οι οποίες είχαν αναλάβει την εκτέλεση της σύµβασης, που αν δεν είχε καθυστερήσει θα είχε αποτραπεί η σύγκρουση των δύο συρµών.
Οι κατηγορίες των Ευρωπαίων ενοχοποιών υπεύθυνους των δύο εταιρειών για απιστία, για παράβαση καθήκοντος κακουργηµατικού χαρακτήρα, υπαίτιους παράνοµων παρατάσεων της σύµβασης “717” και πρόκληση ζηµιών. Επιχειρήθηκε η κατασκευή άλλου συστήµατος σηµατοδότησης µε διόρθωση του ύψους, του κόστους κατά 2 δισ. € επιπλέον, ποσόν που εγκρίθηκε και λέγεται ότι πληρώθηκε στους ανάδοχους απ’ την Ελληνική ∆ιαχειριστική Αρχή.
Στην Ελληνική Βουλή απεστάλη απ’ τον περασµένο Ιούλιο έγγραφο της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας που γίνεται λόγος για πιθανές ευθύνες πρώην υπουργών Υποδοµών από το 2014 και ύστερα. Τι έγινε; Η σχετική δικογραφία ακολούθησε τη διαδικασία του νόµου περί ευθύνης υπουργών!


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα