Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024

Επεισόδια θερινής ραστώνης (Μέρος 2ο)

Ακρίβεια, ασυδοσία και ασυνεννοησία κυριαρχούν σε αρκετές περιοχές.

 

 

Πώς τις αντιµετωπίζουµε;

Το πρόβληµα είναι πραγµατικό και µεγεθύνεται. Ευτυχώς υπάρχουν θύλακες νοµιµότητας, δίκτυα υποστήριξης και συνεννόησης.
Έγραφα την περασµένη εβδοµάδα ότι είµαστε συνηθισµένοι στις προκλήσεις για αυτό λύνουµε προβλήµατα, δηµιουργούµε πλούτο, και προκόβουµε. Όµως προϋπόθεση είναι να υπάρχει αλληλοϋποστήριξη… Γιατί αν για παράδειγµα, ένας αγρότης κάνει σωρό στο ύπαιθρο σάπιες ντοµάτες…, τότε τα γύρω µαγαζιά πνίγονται στις µύγες! Κι αν άλλος κάνει ρεκόρ στην ηχορύπανση, διώχνει τους πελάτες από τα γύρω δωµάτια.
Επτά φαινοµενικά ασύνδετα περιστατικά ζωγραφίζουν τον τόπο µας τούτο το µεσοκαλόκαιρο…

Ο ακριβότερος µπακλαβάς
Είσαι σε παραλιακή κωµόπολη κι ορέγεσαι γλυκό ταψιού. Ψάχνεις και µόλις εντοπίσεις την πινακίδα ‘‘Μπακλαβάς µε παγωτό’’ κάθεσαι χωρίς ερωτήσεις. Ο µπακλαβάς υπέροχος σπιτικός µε το παγωτό σχεδόν αόρατο. Παίρνεις κι ένα µπουκάλι νερό. Ζητάς το λογαριασµό. Λάθος, αν νόµισες ότι έχεις ρέστα. Ίσα που έφτασε το Ε10 για ένα µικρό φιλοδώρηµα. Ευτυχώς, ο µπακλαβάς ήταν σπιτικός…

Ο σκύλος ή ο πελάτης;
Ευτραφής κύριος καταναλώνει ό,τι υπάρχει στο µενού. Είναι αφοσιωµένος στην εφηµερίδα του κι απολαµβάνει την ησυχία του. Μέχρις ότου µια 3µελής οικογένεια µε το σκυλάκι τους αριβάρει στο διπλανό τραπέζι.
∆εν προλαβαίνουν να κάτσουν κι αρχίζουν τα γαβγίσµατα. Είναι αναίτια; Μύρισε φαγητό το σκυλάκι; Ποιος ξέρει; Ο ευτραφής κύριος δυσανασχετεί στην αρχή και µετά αρχίζει τις διαµαρτυρίες «Πάρτε το σκύλο από δίπλα µου». Ο νεαρός ιδιοκτήτης του αρνείται να µετακινηθεί, αν και υπήρχαν άδεια αποµονωµένα τραπέζια. Η παρέµβαση της σερβιτόρας ατυχής, αφού πρότεινε στον καλό της πελάτη να µετακινηθεί!
Ο οποίος εξανίσταται «∆εν µπορεί να είναι πολιτική του µαγαζιού και εσύ δεν κάνεις για αυτή τη δουλειά». ∆εν δόθηκε συνέχεια. Η τριµελής οικογένεια έφυγε µετά από λίγο.
Το ερώτηµα είναι ‘‘Οφείλουν οι συνοδοί σκυλιών να προτιµούν περιφερειακά τραπέζια;’’.

My coast
Η εφαρµογή ‘‘mycoast’’ έβαλε κάθε κατεργάρη στον πάγκο του. Είναι αυτή που αποκαλύπτει πόσα τ.µ. ακτής έχουν ενοικιαστεί νόµιµα. Μια δηµοφιλής παραλία που πέρυσι είχε καταληφθεί παράνοµα, όπως δήλωνε καµαρωτά ο καταληψίας της, φέτος είναι νόµιµη. Στο γειτονικό Ρέθυµνο µεγάλη παραλία είναι νόµιµη, ενώ µερικά χιλιόµετρα πιο κάτω σε άλλη παραλία υπερτερούν οι καταληψίες. Κι από τιµές ενοικίασης οµπρελών, άλλοι τις ακρίβυναν και ένας τις µείωσε!
Αν πλέει κόστα-κόστα…
∆εκάδες επισκέπτες περίµεναν υποµονετικά να επιβιβαστούν στο ηµερόπλοιο και προφανώς αναρωτιόντουσαν γιατί φώναζε ο κυβερνήτης του.
Το πλήθος τους έκανε εντύπωση σε φίλο που µέτρησε 80+ µικρούς και µεγάλους να ανεβαίνουν τη µικρή σκαλίτσα. «Πολλοί δεν είναι;», ρωτά.
«Πες µας εσύ που ήσουν καπετάνιος» µε προτρέπουν…
«Αν ο κυβερνήτης είναι κατεχάρης, το σκάφος είναι αξιόπλοο, πλέει κόστα-κόστα, δεν έχει καιρό κι οι επιβάτες είναι καθήµενοι δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος», του απαντώ.
«Συµφωνώ», µου απαντά «έβαλες όµως 5 προϋποθέσεις!», «Έξι και να µιλάει Αγγλικά!», προσθέτω.

Αβυσσαλέες διαφορές
Οι διαφορές στην οικονοµική επιφάνεια των επισκεπτών µας είναι αβυσσαλέες. Και δεν είναι καλοδεχούµενες. Επισκέπτες µε ισχνό πορτοφόλι κάνουν επιδροµές σε αναζήτηση νερού. ∆οκιµάζουν να γεµίσουν µερικά µπουκάλια από βρύσες που είναι σε αυλές σχολείων και να πλυθούν. Τους πήραν είδηση και τους έδιωξαν. Άλλοι µόλις βλέπουν τις τιµές µιας πιτσαρίας σηκώνονται και φεύγουν.
Στον αντίποδα, αλλοδαπή παρέα επισκέπτεται γνωστό φαγάδικο. Είχαν παραγγείλει αστακό. Όταν τους δείχνουν αστακούς για να διαλέξουν «Τους θέλουµε όλους», λένε.
«Περιµένετε κι άλλα άτοµα;», τολµά να ρωτήσει ο σερβιτόρος.
«Όχι, αλλά να µας τους ετοιµάσετε όλους», η εντολή.
Κι επειδή οι πελάτες έχουν πάντα δίκιο, άδειασε το ψυγείο του µαγαζιού. Σε άλλη περίπτωση, ενοικιαστές ακριβής βίλλας ζήτησαν µεγάλο ψάρι µόλις έφθασαν. Ξεσκίστηκε ο ιδιοκτήτης να τους βρει µια 4κιλη στείρα. Όχι, δεν σχολίασαν την τιµή.

Έκανα µια µπουνταλέ…
Η σκηνή σε Τράπεζα µπροστά από µηχανήµατα εξυπηρέτησης πελατών. Ορεσίβιος πελάτης προσπαθεί µάταια να ακολουθήσει τις οδηγίες που του δίνονται για να διεκπεραιώσει µια συναλλαγή. Κάνει λάθος, το συνειδητοποιεί και λέει στον υπάλληλο που µένει άναυδος…
«Έκανα µια µπουνταλέ!».
Χάσµατα στην επικοινωνία αναδεικνύονται µε ένταση σε πολλά επίπεδα το καλοκαίρι.

Αίµα στην άσφαλτο
Καθισµένος στο πεζοδρόµιο µιας συνοικίας ισχνός µεσήλικας ‘‘ντελιβεράς’’ αιµορραγεί ασταµάτητα. «Το χαλικάκι έφταιγε και γλίστρησε», είπαν. Ευτυχώς, του έδωσαν µια γάζα από γειτονικό καφέ.

 

 

Συµπερασµατικά

Το καλοκαίρι προσέχουµε τις επιλογές µας γιατί δεν αντέχουµε τις ασυδοσίες, τις υπέρ-χρεώσεις και τις υπερβολές.
Επιβραβεύοµε τις νόµιµες επιχειρήσεις που εξακολουθούν να προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες χωρίς να κερδοσκοπούν.
Το καλοκαίρι είµαστε ιδιαίτερα αλληλέγγυοι και υποστηρικτικοί.
Υπάρχει όριο στη φέρουσα ικανότητα του Νοµού σε επισκέπτες. Αν το συνειδητοποιήσουµε σήµερα, τότε υπάρχει ελπίδα για διατήρηση της ποιότητας και του ενδιαφέροντος για τα Χανιά.

 

*Ο Κυρ. Βασιλομανωλάκης είναι Πτυχ. Ψυχολογίας-Ανάπτυξης Παιδιού, Master Εκπαίδευσης στη ∆ιά Βίου Μάθηση. Επικοινωνία polygnosi@otenet.gr    

Τα βιβλία ‘In search of the mythical Talos’, ‘Μαθαίνω εύκολα΄ ‘Θυµάµαι εύκολα’ ‘Μελετώ αποτελεσµατικά’ διατίθενται από τα βιβλιοπωλεία Libraire και ΚΥΒΟΣ


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα