Τετάρτη, 13 Νοεμβρίου, 2024

Επέκταση οικισμών στα Χανιά

Την επέκταση των οικισμών σε μια σειρά από περιοχές σε όλες σχεδόν τις Δημοτικές Ενότητες Χανίων, παράλληλα με την καλύτερη καταγραφή και επισήμανση των οδικών αρτηριών τονίζει στις προτάσεις του για την αναθεώρηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του Δήμου Χανίων το παράρτημα Δυτικής Κρήτης του Τεχνικού Επιμελητήριου.

Aνάμεσα στις προτάσεις που κατέθεσε το ΤΕΕ ξεχωρίζουν αυτές που αφορούν την επέκταση οικισμών αφού διαπιστώνονται σχετικές ανάγκες αλλά και το θέμα των οδικών αξόνων. Ειδικότερα το ΤΕΕ τμ. Δυτική Κρήτης για τη χωρική ενότητα των Δημοτικών Ενοτήτων Χανίων, Κεραμιών, Ελ. Βενιζέλου, Σούδας, Θερίσου προτείνει:

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΟΙΚΙΣΜΩΝ
• Επέκταση των οικισμών στην παράκτια περιοχή Χανίων -περιοχή Ε8.1 που θα πρέπει να προταθεί για άμεση πολεοδόμηση δεδομένου ότι αποτελει΄μια παράκτια περιοχή που εκτείνεται κατά μήκος της θάλασσας ελάχιστου πλάτους με έντονο ανάγλυφο, γεωλογικά πιθανά ακατάλληλο σε κάποιο τμήμα του, δομημένη σε μεγάλο ποσοστό όπου έχει ανεγερθεί ο ΙΝ. Μεταμόρφωσης Σωτήρως.

• Κατ’ αντιστοιχία της προτεινόμενης περιοχής Ε 8.2 (Ταμπακαριά-Αγ. Κυριακή) να την επέκταση και στα Ταμπακαριά της οδού Βιβιλάκη.

• Αποτελεί παράληψη να μην προταθεί επέκταση του οικιστικού υποδοχέα στο τμήμα της περιοχής που εν εμπίπτει στη δασική νομοθεσία στο όριο μεταξύ της Δ.Ε. Χανίων και της Δ.Σ. Σούδας στην περιοχή του Βλητέ.

• Η κατά προτεραιότητα πολεοδόμηση των οικισμών προ του ΄23 το σύνολο των οποίων έχει προσωρινά όρια και δομούνται με το παρωχηένο πλέον ΠΔ 2.3.1981.

• Την επέκταση του οικισμού Τσικαλαριών και στο νότιο κενό τμήμα του κατά αναλογίας της επέκτασης του βόρειου τμήματος, δεδομένου ότι ο οικισμός των Τσικαλαριών εμφανίζει το δεύτερο μεγαλύτερο ποσοστό (70%) δομμένου χώρου στην περιοχή μελέτης μετά τις Μουρνιές (74%).

•Το ΤΕΕ θεωρεί πως η προτεινόμενη επέκταση του οικισμού των Στερνών δεν είναι πρώτης προτεραιότητας για λόγους πληθυσμιακούς. Η επέκταση μπορεί να αξιοποιηθεί λέει το ΤΕΕ για την περιοχή των Κουνουπιδιανών.

• η προτεινόμενη επέκταση του οικισμόυ Καμπάνι προς τα βόρεια δεν είναι ενδεδειγμένη καθώς ο δρόμος πρόσβασης Καμπάνι-Καλαθάς δεν είναι κατάλληλος για οικιστική ανάπτυξη. Η επέκταση του οικισμού θα μπορούσε να είναι προς τα δυτικά όπου υπάρχει οικιστική ανάπτυξη.

•πρέπει να ενταχθούν στις επεκτάσεις οι περιοχές στο περίγραμμα κατά μήκος του παραλιακού μετώπου που είχαν αφεθεί εκτός ορίων από την αρχική οριοθέτηση των οικισμών (Αγ. Μαρίνα). Η μη ένταξη τους δυσχεραίνει τη μελλοντική πολεοδόμηση αλλά και την εφαρμογή των ορίων του οικισμου στο παραλιακό μέτωπο.

•να επανεξεταστούν οι προτεινόμενες επεκτάσεις Κ. Γαλατά, Κ. Δαράτσου και Μακρύ Τοίχου για τις οποίες δεν αιτιολογείται ο τρόπος που έχουν επιλεχθεί δεδομένου ότι στερούνται ανοικτού ορίζοντα.

• το κριτήριο της ύπαρξης του κόμβου του Πλατανιά βάση του οποίου προτάθηκε η επέκταση του οικισμού της Αγ. Μαρίνας δυτικά δεν ευσταθεί λόγω του επιβαρυμένου κυκλοφοριακά φόρτου της περιοχής. Το ΤΕΕ προτείνει να επανεξεταστεί ο τρόπος οργάνωσης των νέων οικιστικών επεκτάσεων στο τμήμα της Αγ. Μαρίνας σε μια λογική περισσότερο κατά μήκος του υφιστάμενου δικτύου.

ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ
Το ΤΕΕ τμ. Δυτ. Κρήτης προτείνει αναφορικά με το οδικό δίκτυο:

• Να σχεδιαστεί η βασική οδός που προβλέπεται από τις εγκεκριμένες μελέτες στη περιοχή Λενταριανά- Μοντεβάρδια- Κάρμηλος ως εναλλακτική λύση αποσυμφόρησης της οδού Ακρωτηρίου.

• Σχεδιασμός του προτεινόμενου τμήματος στην Κάτω Σούδα κάθετα της οδού Ακρωτηρίου , περιοχή ΕΡΑ το οποίο μελετάται σε συνδυασμό με την δημιουργία ισόπεδου κόμβου στην περιοχή της Αύρας.

• Ο δρόμος σύνδεσης περιαστικών δήμων -οδός Αγ. Μαρίνας- πρέπει στους χάρτες να συμβολίζεται με συνεχή γραμμή και όχι διακεκομμένη.

•Κατασκευή του δρόμου Κουμπελή- Καλαθάς για την αποφόρτιση της οδού Ακρωτηρίου. Θα πρέπει επίσης να αποτυπωθεί στους χάρτες και στο κείμενο της μελέτης η προτεινόμενη χάραξη που προκύπτει από την υπό εκπόνηση μελέτη για το δρόμο σύνδεσης ΒΟΑΚ- αεροδρόμιο, στην οποία το τμήμα ΒΟΑΚ- Πυθάρι βρίσκεται στο στάδιο έγκρισης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων , ενώ το τμήμα Πυθάρι-Αεροδρόμιο βρίσκεται στο στάδιο της προμελέτης.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα