Πλήρη ωριµότητα µετά από… 21 χρόνια προσπαθειών για την επέκταση κατά 160 µέτρα της προβλήτας “Αδρίας” στο λιµάνι της Σούδας! Ένα εµβληµατικό έργο, καθοριστικό για τη αύξηση της χωρητικότητας του λιµανιού, ειδικά για κρουαζιερόπλοια και επιβατηγά σκάφη, µπορεί να δηµοπρατηθεί µε το κόστος να προϋπολογίζεται στα 30 εκ. ευρώ.
Μιλώντας στα “Χ.ν.” ο πρόεδρος του Λιµενικού Ταµείου κ. ∆ηµήτρης Βιριράκης και και η διευθύντρια τεχνικών υπηρεσιών του Λιµενικού Ταµείου κ. Αρτεµισία Σκουµπάκη σηµείωσαν το συγκεκριµένο έργο «είναι αυτή τη στιγµή το πιο ώριµο λιµενικό έργο στην Ελλάδα».
Ειδικότερα ο κ. Βιριράκης παρατήρησε πως «η µελέτη για την επέκταση της προβλήτας “Αδρίας” ξεκίνησε το 2004 και µπορούµε πλέον να πούµε ότι ολοκληρώθηκε! Έχουµε όλες τις εγκρίσεις και ζητάµε το ποσό των 30 εκατοµµυρίων ευρώ. Είναι το πιο ώριµο λιµενικό έργο και αν διατεθούν χρήµατα µπορεί να προχωρήσει άµεσα».
Ερωτηθείς για τη µεγάλη καθυστέρηση στο να “ωριµάσει” η µελέτη, ο πρόεδρος του Λιµενικού Ταµείου απάντησε πως « απαιτήθηκαν 10 χρόνια να ολοκληρωθούν οι περιβαλλοντικές εγκρίσεις για τα βυθοκορήµατα, τις θαλάσσιες εκσκαφές δηλαδή που θα απαιτηθούν για να επεκταθεί η προβλήτα. Ένα πάρα πολύ δύσκολο θέµα που σηµειωτέον το λιµάνι του Πειραιά δεν το έχει λύσει ακόµα.» Ένα άλλο θέµα ήταν η ύπαρξη στρατιωτικών εγκαταστάσεων στον κόλπο της Σούδας.
«Για την επέκταση της “Αδρίας” εµπλέκεται και ο Ναύσταθµος Κρήτης, που πρέπει να δώσει εγκρίσεις για το ανατολικό τµήµα που βλέπει προς τις εγκαταστάσεις του. Μόνο για αυτό παλεύαµε έξι µήνες» συµπλήρωσε ο κ. Βιριράκης.
Εκτός από τα έργα εκβάθυνσης από τα οποία αναµένεται να προκύψουν µπάζα όγκου 1.500.000 κυβικών, η µελέτη προβλέπει την τοποθέτηση τεράστιων προκατασκευασµένων πλίνθων 14 µέτρων ύψος και 30 µέτρων πλάτος που θα αποτελέσουν και το κύριο “σώµα” της επέκτασης της προβλήτας.
Στη νέα προβλήτα « θα µπορούν να δένουν τα κρουαζιερόπλοια που τώρα φιλοξενούνται στο εµπορικό τµήµα του λιµανιού, αλλά και να υπάρξει περισσότερος χώρος και για τα επιβατηγά» πρόσθεσε η κ. Σκουµπάκη.
ΣΦΑΚΙΑ – ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΑ
Αναφορικά µε δύο ακόµα πολύ σηµαντικά έργα, αυτά της επέκτασης του λιµανιού της “Μαύρης Λιµνώνας” στη Χώρα Σφακίων και αυτό της Παλαιόχωρας, η διοίκηση του Λιµενικού Ταµείου Χανίων κάνει λόγο για θετικές εξελίξεις ώστε να προχωρήσει η διαδικασία της δηµοπράτησης τους.
«Το έργο στα Σφακιά έχει περιβαλλοντική µελέτη και χρηµατοδοτείται από ειδικό πρόγραµµα για τα Ελληνικά νησιά και είναι εξασφαλισµένοι οι πόροι ώστε να ξεκινήσει άµεσα η διαδικασία της δηµοπράτησης. Η επέκταση του συγκεκριµένου λιµανιού είχε µια καθυστέρησης καθώς απαιτήθηκαν περιβαλλοντικές εγκρίσεις για την προστασία των λιβαδιών “Ποσειδωνίας”. Σε ότι αφορά το λιµάνι της Παλαιόχωρας µελετητικά είναι έτοιµη η επέκταση και η εκβάθυνση του» λέει ο κ. Βιριράκης.
Καταλήγοντας ο πρόεδρος του Λιµενικού Ταµείου Χανίων, υπογραµµίζει ότι «σε µια πενταετία, από το 2020 µέχρι σήµερα καταφέραµε και προχωρήσαµε όλες τις µελέτες στα µεγάλα έργα των λιµανιών του Νοµού Χανίων. Και όλα αυτά παρόλο που δυστυχώς έχουµε µείνει µε µόλις 12 υπαλλήλους και αντιµετωπίζουµε σοβαρές ελλείψεις προσωπικού. Η υπηρεσία µας παράλληλα θα ήθελε να καλείται σε θέµατα που έχουν να κάνουν µε τη σύνδεση του ΒΟΑΚ, µε το λιµάνι της Σούδας και το αεροδρόµιο, την παράκαµψη Κισσάµου και άλλα έργα. Πιστεύουµε ότι θα έπρεπε να ζητείται και η άποψη του Λιµενικού Ταµείου».