Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (Π.Ο.Π.Ε.Κ.) απέστειλε προς τα Υπουργεία Οικονομικών, Ανάπτυξης και Μεταφορών επιστολή αναφορικά με το θέμα της καθυστέρησης των επιχορηγήσεων για την εγκατάσταση των συστημάτων εισροών – εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων και την καταβολή της σχετικής επιδότησης στους δικαιούχους, καθώς και για την υλοποίηση των νομοθετικών διατάξεων που εκκρεμούν για την πάταξη της παράνομης διακίνησης καυσίμων(λαθρεμπόριο, νοθεία κλπ):
«Προκειμένου να ελεγχθεί και να καταπολεμηθεί η Παράνομη Διακίνηση Καυσίμων (λαθρεμπόριο,
νοθεία, κ.λπ.) υιοθετήθηκε η ιδέα εγκατάστασης συστημάτων ελέγχου εισροών-εκροών σε όλα τα στάδια διάθεσης και διακίνησης των καυσίμων.
Συγκεκριμένα οι πρατηριούχοι, αν και τελευταίοι στη σειρά διάθεσης και διακίνησης καυσίμων, ήταν οι πρώτοι, που αναγκάστηκαν με το Ν.3784/2009, εν μέσω της οικονομικής κρίσης να εκταμιεύσουν πολύ μεγάλα ποσά (15.000 – 20.000 ευρώ) ανά πρατήριο, για την εγκατάσταση συστημάτων εισροών εκροών, ώστε υποτίθεται να παταχθεί το λαθρεμπόριο, που κάνουν άλλοι και όχι οι πρατηριούχοι.
Πως μπορεί να πείσει κανείς ότι το κράτος είχε την, κατά τα άλλα αποδεκτή, πρόθεση να πατάξει την Παράνομη Διακίνηση Καυσίμων (λαθρεμπόριο, κ.λπ.), όταν εδώ και 4 χρόνια δεν έχουν εκδοθεί οι σχετικές Υπουργικές Αποφάσεις που προβλέπονται νομοθετικά, για την εγκατάσταση του συστήματος σε όλα τα προηγούμενα στάδια της διακίνησης και διάθεσης των καυσίμων.
Με τις ΠΟΛ 1009 (ΦΕΚ Β 72/2012) και ΠΟΛ 1206 (ΦΕΚ Β 2237/2013) όπως αυτές τροποποιήθηκαν με την Υ.Α Φ2-1510 (ΦΕΚ Β 1589/2013) υποχρεώθηκαν οι Πρατηριούχοι και οι Πωλητές πετρελαίου θέρμανσης, να εγκαταστήσουν στα πρατήρια τους και στις εγκαταστάσεις τους, σύστημα εισροών-εκροών.
Με την Κ.Υ.Α Β2-829Α/1.3.2013 (ΦΕΚ Β 540/7.3.2013) αποφασίσθηκε η διάθεση πιστώσεων από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για την δράση ενίσχυσης «Εκσυγχρονισμός Πρατηρίων Υγρών Καυσίμων» και συγκεκριμένα για την εγκατάσταση του συστήματος εισροών-εκροών.
Στο άρθρο 1 αναφέρεται ότι «Ο προϋπολογισμός δημόσιας δαπάνης για την υλοποίηση της δράσης εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε τριάντα εκατομμύρια ευρώ (30.000.000,00 €) και καλύπτει το σύνολο της χώρας».
Στο άρθρο 5 της παραπάνω Κ.Υ.Α αναφέρεται το χρονοδιάγραμμα δράσης ότι «Σε κάθε περίπτωση η δράση πρέπει να έχει ολοκληρωθεί όχι αργότερα από 31/3/2014».
Έκτοτε έχουν περάσει 33 μήνες από την έκδοση της Κ.Υ.Α, και 20 μήνες από την καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσης της δράσης.
Ήδη το σύστημα εισροών-εκροών έχει εγκατασταθεί σε όλη την Ελλάδα, μόνον στο σύνολο των Πρατηρίων Υγρών Καυσίμων και των Εμπόρων πετρελαίου θέρμανσης, αλλά κανείς μέχρι σήμερα δεν έχει εισπράξει ούτε 1 ευρώ από την εγκεκριμένη υποτιθέμενη επιδότηση.
Παρακαλούμε όπως μας ενημερώσετε το συντομότερο,
α) αν το εγκεκριμένο ποσό για την υλοποίηση της δράσης παραμένει προς διάθεση και δεν έχει χρησιμοποιηθεί για άλλους σκοπούς ;
β) αν και πότε θα αρχίσει η καταβολή των χρημάτων στους δικαιούχους Πρατηριούχους, των σχετικών επιδοτήσεων ;
γ) αν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για την έκδοση των εκκρεμών σχετικών Υπ. Αποφάσεων, για όλα τα προηγούμενα στάδια διακίνησης των καυσίμων, εκτός Πρατηρίων και Εμπόρων πετρελαίου θέρμανσης ;
δ) αν υπάρχει χρονοδιάγραμμα μοριακής ιχνηθέτησης των καυσίμων ;
Δεν είναι δυνατόν, να κρύβεται η επί σειρά ετών ομολογημένη από τους πάντες Παράνομη Διακίνηση Καυσίμων, με σωρεία διατάξεων που αφορούν μόνον τους Πρατηριούχους και Εμπόρους πετρελαίου θέρμανσης.
Η συνέπεια λόγων και πράξεων της Διοίκησης, πρέπει να είναι καθημερινή υποχρέωση απέναντι στους Διοικούμενους.»