Σε 90% εκτιμάται το ποσοστό των ανελκυστήρων σε όλη τη χώρα που δεν έχουν προσαρμοστεί στις ασφαλιστικές διατάξεις που ορίζει η νομοθεσία από το 2008. Την ίδια στιγμή, πάνω από 300.000 υπολογίζονται πανελληνίως οι ανελκυστήρες “φαντάσματα” που δεν έχουν καταχωρηθεί στα μητρώα των αρμοδίων υπηρεσιών με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των χρηστών. Τα παραπάνω επεσήμανε, μεταξύ άλλων, μιλώντας στα “Χ.ν.”, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εγκαταστατών Συντηρητών Ανελκυστήρων Γιώργος Βλασόπουλος. Το θέμα των προδιαγραφών ασφαλείας και της σωστής συντήρησης των ανελκυστήρων ήρθε στην επικαιρότητα πρόσφατα στα Χανιά έπειτα από το ατύχημα με θύματα 3 γυναίκες που τραυματίστηκαν όταν βρέθηκαν στο “κενό” λόγω βλάβης που παρουσιάστηκε σε ανελκυστήρα πολυκατοικίας που επέβαιναν.
ΑΝΕΛΚΥΣΤΗΡΕΣ – “ΦΑΝΤΑΣΜΑΤΑ”
Περιγράφοντας την κατάσταση που επικρατεί σε όλη τη χώρα ο κ. Βλασόπουλος τόνισε ότι πανελληνίως λειτουργούν περίπου 750.000 ανελκυστήρες. Ωστόσο, οι πιστοποιημένοι και καταγεγραμμένοι στη Γ.Γ. Βιομηχανίας είναι μόλις 450.000. ΝΟΜΙΚΟ “ΚΕΝΟ” Ωστόσο, το πρόβλημα αφορά και όσους ανελκυστήρες είναι καταγεγραμμένοι και δεν έχουν αναβαθμιστεί ως προς τις διατάξεις ασφαλείας σύμφωνα με την υπουργική απόφαση του 2008. Πρόκειται για μια απόφαση που έδινε χρονικό περιθώριο προσαρμογής στα νέα δεδομένα για όλους τους ανελκυστήρες μέχρι το 2012. Μια προσαρμογή που όμως δεν έγινε μέχρι σήμερα για τη συντριπτική πλειονότητα των ανελκυστήρων λόγω της οικονομικής κρίσης που ξέσπασε. «Σήμερα το 90% των ανελκυστήρων δεν έχουν αναβαθμιστεί και αν τηρηθεί η νομοθεσία αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει οι ανελκυστήρες να ακινητοποιηθούν, κάτι που θα έχει τεράστιες κοινωνικές συνέπειες για όλους τους πολίτες και ιδιαίτερα τα άτομα με αναπηρία, τους ηλικιωμένους κ.λπ.», σημείωσε ο κ. Βλασόπουλος.
Στο πλαίσιο αυτό, η Ομοσπονδία έχει προτείνει οι αλλαγές που προβλέπονται να επιβληθούν σταδιακά (μέχρι το 2019 οι ανελκυστήρες εξυπηρέτησης ευρύτερου κοινού και μέχρι το 2021 οι κατοικίες) και συγχρόνως να υπάρξει ένας περιορισμός στα σημεία που πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις ώστε να μην απαιτείται η εξ’ ολοκλήρου αντικατάσταση του ανελκυστήρα κάτι που ανεβάζει σημαντικά το κόστος. «Πρέπει οπωσδήποτε να εκδοθεί μια νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση διότι διακυβεύεται η ασφάλεια των πολιτών», επεσήμανε ο κ. Βλασόπουλος ενώ υπογράμμισε ότι το “κενό” νόμου δημιουργεί περαιτέρω προβλήματα σε ιδιοκτήτες – διαχειριστές και συντηρητές των ανελκυστήρων που φέρουν ευθύνες σε περίπτωση που συμβεί κάποιο ατύχημα.