» Στο πλαίσιο Erasmus+ KA1
Τη χρονιά 2018-2019 το Γυμνάσιο Πλατανιά σχεδίασε, αιτήθηκε και συμμετείχε για πρώτη φορά σε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ1 επιμόρφωσης εκπαιδευτικών με τίτλο «Αναζητώντας την Ευρωπαϊκή διάσταση του σχολείου μας» και κωδικό 2018-1-EL01-KA101-047342.
H συνολική διάρκεια του προγράμματος ήταν 16 μήνες με έναρξη την 1η Ιουλίου 2018 και λήξη την 31η Οκτωβρίου 2019. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος μετακινήθηκαν και επιμορφώθηκαν 5 εκπαιδευτικοί του σχολείου μας σε 5 διαφορετικά οργανωμένα μαθήματα (σεμινάρια), ποικίλης θεματολογίας με στόχο την εφαρμογή των προσλαμβανομένων γνώσεων για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Συγκεκριμένα, τα προγράμματα στα οποία επιμορφώθηκαν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας είναι τα ακόλουθα:
• “Team building for school: play and fun building educators communities” του φορέα Europass Teacher Academy στη Βαρκελώνη. Στην επιμόρφωση συμμετείχε ο Διευθυντής του σχολείου και η θεματολογία ήταν σχετική με θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις σχετικά με το βέλτιστο τρόπο σύστασης ομάδων εργασίας από εκπαιδευτικούς. Με παιγνιώδη τρόπο οι εκπαιδευτικοί κάθε ομάδας γνωρίζουν χαρακτηριστικά δικά τους, των συναδέλφων τους αλλά και της προς εκτέλεση εργασίας για την οποία και δημιουργείται κάθε φορά η ομάδα.
• “Iceland – landscape and legends” του φορέα Chain Foundation στην Ισλανδία. Στην επιμόρφωση συμμετείχε η εκπαιδευτικός Αγγλικής γλώσσας του σχολείου. Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης οι συμμετέχοντες γνώρισαν με βιωματικό τρόπο το τοπίο της Ισλανδίας καθώς και ένα σημαντικό έπος της λογοτεχνικής παράδοσης του τόπου, και ήρθαν σε επαφή με διάφορες μεθόδους και τεχνικές που μπορούν να “ζωντανέψουν” ένα τέτοιο κείμενο μέσα στην τάξη.
• “Photo & Video Making in our Classroom: Creating and Adapting Original Visual Resources” του Europass Teacher Academy στην Βαρκελώνη. Η επιμόρφωση περιελάμβανε θεωρητικό και πρακτικό μέρος σε σχέση με την παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού. Συζητήθηκαν πρακτικές διαχείρισης μιας ιδέας προς οπτικοποίηση, τρόποι έμπνευσης και καθοδήγησης των μαθητών, παρουσιάστηκαν ελεύθερα λογισμικά παραγωγής βίντεο ενώ υλοποιήθηκαν εργαστήρια παραγωγής ιδεών και ιστορίας.
• “ADVANCED SMART EDUCATION RESOURCES: Selecting apps and web tools to enhance motivation and learning” του φορέα ACJ Informatica στο Φάρο της Πορτογαλίας. Το θέμα του σεμιναρίου ήταν η χρήση εκπαιδευτικών εφαρμογών, έξυπνων κινητών ή τάμπλετ στην εκπαιδευτική διαδικασία. Κατά την διάρκεια του σεμιναρίου έγινε επίδειξη εφαρμογών τα οποία μπορούν να ενεργοποιήσουν το ενδιαφέρον των μαθητών σε πολλά διαφορετικά μαθήματα. Υπάρχουν εφαρμογές μαθηματικών, χημείας, Φυσικής κτλ (όπως Kahoot, photomath, padlet, actionbound κ.α), οι οποίες προσπαθούν να διδάξουν τα συγκεκριμένα μαθήματα με ένα τρόπο που θα προκαλεί το ενδιαφέρον των μαθητών. Έτσι οι μαθητές συνειδητοποιούν ότι τα κινητά πέρα από την καθημερινή χρήση μπορούν να μετατραπούν και σε εκπαιδευτικά εργαλεία.
• “Interculturality at school” του φορέα Globtrain στο Βερολίνο. Στην επιμόρφωση συμμετείχε η εκπαιδευτικός Γερμανικής γλώσσας του σχολείου. Το θέμα του σεμιναρίου ήταν η πολυπολιτισμικότητα των σχολείων στη σημερινή κοινωνία και οι προκλήσεις και απαιτήσεις που αυτή η πραγματικότητα συνεπάγεται για τους εκπαιδευτικούς. Έγινε προσπάθεια προσέγγισης του θέματος από θεωρητικής πλευράς (έννοια, διαστάσεις, θεωρίες περί πολιτισμού και στερεοτύπων, ανταλλαγή εμπειριών μεταξύ των συμμετεχόντων) αλλά και πρακτικής (επίσκεψη σε σχολείο εκμάθησης της γερμανικής γλώσσας σε ενήλικες πρόσφυγες και μετανάστες, δημιουργία σχεδίων μαθήματος για πολιτιστικά ετερογενείς τάξεις).
Παράλληλα με τα μαθήματα υπήρξαν οργανωμένες δραστηριότητες πολιτιστικού περιεχομένου που στόχευαν τόσο στην επαφή των επιμορφούμενων με την τοπική κουλτούρα και ιστορία αλλά και στη μεταξύ τους ανάπτυξη σχέσεων η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει και σε μελλοντικές συνεργασίες.
Περισσότερες πληροφορίες για τα αναφερόμενα προγράμματα μπορείτε να βρείτε στη διεύθυνση https://searching-europe.blogspot.com/