Στο 1.000.000 ευρώ ανέρχεται το κόστος της παρέμβασης που θα απαιτηθεί ώστε να στεγανοποιηθεί το φράγμα Βαλσαμιώτη.
Μετά την ολοκλήρωση της σχετικής μελέτης θα αναζητηθεί το ποσό αυτό καθώς εκτιμάται ότι αρκεί για να περιοριστούν οι διαρροές και να μπορεί το φράγμα να λειτουργήσει. Ένα φράγμα που υπολογίζεται ότι θα μπορεί να δίνει για άρδευση μια ποσότητα 6.000.000 κυβικών.
ΑΠΟΣΥΡΕΤΑΙ Η ΠΡΟΣΦΥΓΗ
Εν τω μεταξύ, να παραιτηθεί από την προσφυγή σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου και της Περιφέρειας Κρήτης για το φράγμα Βαλσαμιώτη αποφάσισε το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης στην τελευταία του συνεδρίαση.
Η παραίτηση ήλθε ως αποτέλεσμα της παραλαβής του έργου από το Υπουργείο με τη σύμφωνη γνώμη και των τεχνικών υπηρεσιών της Περιφέρειας Κρήτης καθώς από τη στιγμή που ο βασικός κύριος του έργου αποφάσισε να παραλάβει το φράγμα θεωρήθηκε πως δεν υπάρχει λόγος να υφίσταται η προσφυγή.
Επίσης τα διοικητικά δικαστήρια στα οποία είχε προσφύγει ο Ο.Α.Κ. είχαν απορρίξει την προσφυγή του Οργανισμού.
Σημειώνεται πως η προσφυγή είχε κατατεθεί τον Φεβρουάριο του 2019 καθώς η τότε διεύθυνση του Ο.Α.Κ. είχε διαφωνήσει με την πρόθεση και της τότε πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Αγρ. Ανάπτυξης να παραλάβει το έργο.
Στη συνέχεια το έργο παραλήφθηκε από τη νέα ηγεσία του Υπουργείου καθώς η εργοληπτική εταιρεία κρίθηκε ότι εκτέλεσε το έργο με βάση τη μελέτη που της είχε δοθεί, ενώ στη συνέχεια εκτέλεσε τις επιδιορθωτικές εργασίες που της είχαν απαιτηθεί για να περιοριστεί η διαρροή νερού από το φράγμα.
Σημειώνεται πάντως ότι τελικά οι εργασίες επιδιόρθωσης αποδείχθηκε πως δεν ήταν ικανές για να σταματήσουν τις διαρροές που όσο περνάει ο καιρός αυξάνονται.
Η ΑΠΟΦΑΣΗ
Στην απόφαση του το Δ.Σ. του ΟΑΚ αναφέρετε και στις αστοχίες που είχαν ως αποτέλεσμα το φράγμα να είναι ανενεργό και να παρουσιάζει διαρροές. «Οι μεγάλες ποσότητες διαρροών (υπεράνω των επιτρεπόμενων από την σύμβαση), ιδιαίτερα για υψόμετρα στάθμης ταμιευτήρα άνω των 160 μέτρων – ουσιώδεις βλάβες – καθιστούσαν το έργο μη λειτουργικό. Οι εκτελεσθείσες εργασίες στεγάνωσης και αποκατάστασης των βλαβών δεν επέφεραν το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα, της απομείωσης δηλαδή των ποσοτήτων διαρροών, ώστε αυτές να ευρίσκονται εντός των συμβατικών προβλεπόμενων ορίων. »
Οι πιο πάνω αστοχίες τονίζεται στην απόφαση « καταγράφηκαν στην από 14-7-2015 τεχνική έκθεση του συμβούλου της ανάδοχης κοινοπραξίας κ. Ν. Μουτάφη, στην από 11-11-2015 τεχνική έκθεση του τεχνικού συμβούλου της Δ.Ε.Η. Α.Ε. και στην από 29-11-2017 έκθεση πραγματογνωμοσύνης του εμπειρογνώμονα Αναπληρωτή Καθηγητή του Ε.Μ.Π. κ. Μ. Καββαδά, ο οποίος γνωμοδότησε, ότι το γενεσιουργό αίτιο των προβλημάτων του φράγματος Βαλσαμιώτη (πολύ αυξημένες διαρροές σε σχέση με τις αναμενόμενες και ασφαλείς για τον συγκεκριμένο τύπο φράγματος, δηλαδή σε βαθμό που να αποτελούν κίνδυνο για την μακροχρόνια ασφάλειά του) είναι ο τύπος και τα πολύ φτωχά μηχανικά χαρακτηριστικά της βραχομάζας (σχιστώδεις με έντονο τεκτονισμό και τάση για αποσάθρωση και διάβρωση) επί της οποίας εδράσθηκε ο συγκεκριμένος τύπος φράγματος (σκληρό επίχωμα). Η επιλογή δε αυτού του τύπου φράγματος υπό τις συγκεκριμένες εδαφικές συνθήκες δεν ήταν ενδεδειγμένη, επειδή η φτωχή βραχομάζα προκαλεί δυσχέρειες σε κρίσιμα τμήματα του έργου (πλίνθος και τσιμεντενέσεις). »
Στη συνέχεια παρατίθενται μια σειρά από αποφάσεις και έγγραφα της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κρήτης, του Υποτομέα Δημόσιων Έργων της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας που συγκλίνουν πως η προσφυγή του ΟΑΚ το Φεβρουάριο του 2019 «καθίσταται άνευ αντικείμενου και προτείνεται η παραίτηση από το δικόγραφο αυτής. » Μετά και από τα παραπάνω το Δ.Σ. του ΟΑΚ ομόφωνα αποφάσισε να παραιτηθεί από την προσφυγή.
Its a sham that it was not built correctly we see the beach road at Malami with many pot holes not good for cars and bike riders Platania have up graded all other roads ???