Σε ανοικτές συζητήσεις με αεροπορικές εταιρείες προκειμένου να δρομολογήσουν αεροσκάφη προς τα Χανιά τη χειμερινή περίοδο βρίσκονται φορείς των Χανίων, σε μια προσπάθεια να περιοριστεί η ζημιά από το σταμάτημα των πτήσεων της Ryanair.
Την ίδια στιγμή επαγγελματίες εστίασης, τουριστικών και άλλων καταστημάτων, μιλώντας στα “Χ.Ν.” εμφανίζονται ανήσυχοι από το σταμάτημα των πτήσεων τους χειμερινούς μήνες και κάνουν λόγο για «αρνητική εξέλιξη», αφού βλέπουν πως χάνεται ένα «εισόδημα συντήρησης» που είχαν σε μια “νεκρή περίοδο”.
Επικοινωνώντας με τον πρόεδρο του ΕΒΕΧ κ. Γιάννη Μαργαρώνη τον ρωτήσαμε για τον αν ισχύουν οι πληροφορίες πως έχουν ξεκινήσει ήδη συζητήσεις με άλλες αεροπορικές εταιρείες για να καλύψουν τη χειμερινή περίοδο. «Πάντα συνομιλούμε με εταιρείες για να έλθουν στα Χανιά ή να αυξήσουν τα δρομολόγιά τους. Τώρα λόγω του κενού έχουν εντατικοποιηθεί οι επαφές. Μόλις υπάρξει κάτι συγκεκριμένο θα βρεθούμε όλοι οι συναρμόδιοι να αποφασίσουμε. Είμαστε σε επαφή με όλες τις ελληνικές εταιρείες, συνεχίζουμε τη συνεργασία με τη Ryanair από Μάρτιο έως Νοέμβριο και τη 12μηνη συνεργασία με την Aegean, όμως συνεχώς αναζητούμε νέες συνεργασίες για τη στήριξη και ανάπτυξη της Δυτ. Κρήτης», λέει ο πρόεδρος του ΕΒΕΧ, συμπληρώνοντας πως στο τραπέζι των συζητήσεων ξαναμπαίνει το θέμα των τελών αεροδρομίου και της ανάγκης μείωσής τους, ενώ επισημαίνει πως «κανείς επιχειρηματίας δεν πρέπει να μείνει αμέτοχος στις προσπάθειες που γίνονται».
Σύμφωνα με τις πληροφορίες των “Χ.Ν.” ήδη από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκε η διακοπή των δρομολογίων από την Ryanair, έχουν ξεκινήσει επαφές με ελληνικές εταιρείες αρχικά για τις εσωτερικές γραμμές.
ΘΕΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ ΜΕΣΩ AIRBNB
Η ακύρωση των πτήσεων για τη χειμερινή περίοδο έχει προκαλέσει ανησυχία σε πολλούς ιδιοκτήτες σπιτιών που τα νοίκιαζαν μέσα από ψηφιακές πλατφόρμες διαμοιρασμού (Airbnb ή άλλες). Όπως μας λέει ο Αλέξης «υπήρχε αρκετό ενδιαφέρον για τα Χανιά και τη χειμερινή περίοδο και ήδη είχαν γίνει πολλές κρατήσεις. Τώρα πλέον υπάρχει θέμα σοβαρό, γιατί θα γίνουν σίγουρα ακυρώσεις αφού αυτός ο κόσμος που ενοικιάζει μέσω των ψηφιακών πλατφόρμων διαμοιρασμού επιλέγει εταιρείες low cost για τα ταξίδια του».
Ζημιά!
«Μας έφερνε όλο το Χειμώνα πολύ κόσμο από Αθήνα, Θεσσαλονίκη αλλά και από Κύπρο. Ηταν και καλοί πελάτες! Είναι κρίμα και πρέπει να δούμε τι θα γίνει. Ελπίζω η Aegean να καλύψει την εσωτερική αγορά και έμαθα ότι υπάρχει ενδιαφέρον και από κάποιες άλλες εταιρείες. Ελπίζω αυτή η κινητικότητα να ευοδώσει» ανάφερε ο Τ. Χατζηδάκης.
Μονοπώλια
«Στα προϊόντα που έχω στο κατάστημά μου δεν είδα κάποια βελτίωση με τη Ryanair γιατί δεν μπορούσαν να πάρουν μεγάλο βάρος λόγω των περιορισμών. Γενικά όμως δούλεψαν άλλα καταστήματα, ξενοδοχεία, η εστίαση και σίγουρα ωφέλησε η παρουσία της τα Χανιά. Επίσης δεν είναι καλό να δημιουργούνται μονοπώλια όπως φαίνεται ότι θα έχουμε τώρα» είπε ο Μ. Κασιμάτης.
«Ηταν μια οικονομική ένεση»
«Οπωσδήποτε ένα κομμάτι του κόσμου που ερχόταν και τον Χειμώνα τώρα δεν θα το έχουμε. Είναι μια μεγάλη απώλεια γιατί τον Χειμώνα η παρουσία του κόσμου αυτού ήταν μια “ενεσούλα” οικονομική που πλέον δεν θα την έχουμε. Αν θέλουμε να υπάρχει και επέκταση της σεζόν και τον Χειμώνα, πρέπει να δώσουμε έμφαση ώστε να υπάρχουν εταιρείες που να φέρνουν τους επισκέπτες στον τόπο μας» σημείωσε ο Γ. Κουρκουνάκης.
«Αρνητική εξέλιξη»
«Στον τομέα το δικό μας, που εμπορευόμαστε δερμάτινα, είναι μια αρνητική εξέλιξη. Ερχονταν πολλοί Κύπριοι και δουλεύαμε και τον Χειμώνα που μέχρι πριν από λίγα χρόνια ήταν νεκρή περίοδος. Θα πρέπει να προσπαθήσουμε όλοι να βρούμε κάποια άλλη εταιρεία» δήλωσε η κα Β. Καλογρίδου.
«Βοήθησε»
«Βοήθησε η Ryanair, είδαμε όφελος γιατί αρκετός κόσμος έρχονταν από Αθήνα και Θεσσαλονίκη αλλά και την Πάφο, έκανε τα ψώνια του, διασκέδαζε… Τώρα θα υπάρχει πρόβλημα για τους χειμερινούς μήνες. Πρέπει να αναζητηθεί κάποια άλλη εταιρεία, να βρεθεί μια λύση» είπε ο Γ. Κατσουλάκης.
Απώλεια
«Σίγουρα ο κόσμος που έφερνε τον Χειμώνα έδινε μια ανάσα στη χανιώτικη αγορά, συντηρούσε τα ντόπια καταστήματα. Είναι μια απώλεια αυτή που έχει να κάνει με τη γενικότερη πολιτική της Ryanair» υπογραμμίζει ο Μ. Κλαπάκης.
«Δεν είναι θετικό»
«Είναι κάτι ζημιογόνο για την κοινωνία των Χανίων, γιατί κάποιον κόσμο που θα είχαμε και τον Χειμώνα δεν θα τον έχουμε. Βέβαια πολλοί λένε ότι ίσως να εξελιχθεί και σε καλό καθώς θα δοθεί η δυνατότητα και σε άλλες εταιρείες, αλλά για την ώρα δεν είναι θετικό ότι φεύγει μια εταιρεία» λέει ο Λ. Μπουζάκης.
«Θέμα για την εστίαση»
«Για μας ως κατάσταση εστίασης υπάρχει θέμα. Είχαμε πολλούς Κύπριους, Βορειοελλαδίτες, Αθηναίους πελάτες τον Χειμώνα. Θα πρέπει οι αρμόδιοι να βρουν κάποια λύση. Ηταν μια βοήθεια και για μας γιατί ταξιδεύαμε και εμείς από τα Χανιά με πολύ καλές τιμές κάτι που τώρα χάνουμε» επισημαίνει ο Κ. Καμπέρης
«Θα επηρεαστούν πολλά μαγαζιά»
«Θα επηρεαστούν πολλά μαγαζιά που εργάζονταν τον Χειμώνα με τον κόσμο που έφερνε η Ryanair. Θα πρέπει να βρεθεί κάποια άλλη εταιρεία που να μπορεί να έχει οικονομικά εισιτήρια γιατί δούλευαν και εστιατόρια και ξενοδοχεία και άλλα καταστήματα» αναφέρει ο Γ. Ταταράκης.