Με προβλήµατα το ξεκίνηµα της σχολικής χρονιάς
Επιστροφή στα θρανία σήµερα για µαθητές και εκπαιδευτικούς στα Χανιά. Η νέα σχολική χρονιά ξεκινά µε προβλήµατα, καθώς παραµένουν οι αντιδράσεις για τις συγχωνεύσεις τµηµάτων, ενώ και οι εκπαιδευτικοί αντιµετωπίζουν σοβαρά ζητήµατα.
Το πρώτο κουδούνι θα χτυπήσει σήµερα στα σχολεία του νοµού , µε τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη να εύχεται σε όλα τα µέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, µαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς αποδοτικό και δηµιουργικό σχολικό έτος.
Συγκεκριµένα ο Σταύρος Αρναουτάκης αναφέρει σε ανακοίνωσή του:
«Μια νέα σχολική χρονιά ξεκινά. Χιλιάδες µαθήτριες και µαθητές επιστρέφουν στις σχολικές τάξεις της Κρήτης. Στο σχολικό περιβάλλον, εκεί που δηµιουργούνται οι καλύτερες αναµνήσεις, εκεί που χτίζεται το µέλλον των µαθητών, οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθµιας και της δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης, θα καταθέσουν ξανά όλες τους τις δυνάµεις, προκειµένου να επιτελέσουν στο ακέραιο και µε επιτυχία το καθήκον τους.
Ως Περιφέρεια Κρήτης, ευχόµαστε σε όλα τα µέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, µαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς ένα καλό, αποδοτικό και δηµιουργικό σχολικό έτος».
Από µεριάς του, ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων Νίκος Καλογερής εύχεται «από καρδιάς σε όλα τα παιδιά να έχουν µια καλή, δηµιουργική και γεµάτη αισιοδοξία σχολική χρονιά, και στους γονείς και εκπαιδευτικούς, καλή δύναµη και υποµονή στην καθοδήγηση και διαπαιδαγώγηση των παιδιών».
Σε σχετική ανακοίνωσή του, ο κ. Καλογερής γνωστοποίησε ότι θα παραβρεθεί στους αγιασµούς που θα τελεστούν στο σχολικό συγκρότηµα Κουµπέ στις 9:15, στο 16ο ∆ηµοτικό στις 10 και στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Ταυρωνίτη στις 7 το απόγευµα. Σηµειώνεται στο συγκεκριµένο σχολείο θα γίνουν τα εγκαίνια µιας νέας αίθουσας περίπου 65 τ.µ που κατασκευάστηκε χάρις στην εθελοντική προσφορά των µαθητών.
Ο Περιφερειακός ∆ιευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης Εµµανουήλ Καρτσωνάκης, στο δικό του µήνυµα για τη νέα σχολική χρονιά, σηµειώνει – µεταξύ άλλων – πως «οι µαθητές/µαθήτριές µας αποτελούν τον πυρήνα του εκπαιδευτικού συστήµατος και η ενεργή συµµετοχή τους στη µάθηση είναι καθοριστική. Χρειάζεται να αξιοποιήσουν µε ενδιαφέρον, επιµονή και αφοσίωση τις γνώσεις και τις εµπειρίες που τους προσφέρει το σχολείο, ώστε να επιτύχουν τους στόχους τους και να πραγµατοποιήσουν τα όνειρά τους».
Απευθύνοντας ευχές και στους εκπαιδευτικούς, σχολιάζει πως «η αποστολή τους είναι αναµφίβολα δύσκολη, αλλά και συναρπαστική ταυτόχρονα. Γνωρίζω ότι δουλεύουν µε αφοσίωση, πάθος και συνεχή προσπάθεια και είµαι σίγουρος ότι θα προσφέρουν µε τον καλύτερο τρόπο στους µαθητές/µαθήτριές τους τα απαιτούµενα εργαλεία που χρειάζονται για να γίνουν οι αυριανοί ώριµοι και άξιοι πολίτες της χώρας µας».
Στους γονείς και κηδεµόνες εύχεται «καλή δύναµη στο απαιτητικό έργο της υποστήριξης και ενθάρρυνσης των παιδιών τους. Ο ρόλος τους είναι πολύτιµος για τη στήριξη της µαθησιακής διαδικασίας και τη δηµιουργία πρόσφορου εδάφους, στο πλαίσιο του οποίου οι µαθητές/µαθήτριες θα λάβουν την εκπαίδευση που τους αξίζει».
Ο κ. Καρτσωνάκης εστιάζει και στη νέα εκπαιδευτική πραγµατικότητα, σηµειώνοντας πως «η φετινή σχολική χρονιά φέρνει 11 σηµαντικές αλλαγές σε όλες τις βαθµίδες της εκπαίδευσης, που αφορούν στο ανθρώπινο δυναµικό, τον τεχνολογικό εξοπλισµό, την εκπαιδευτική διαδικασία και την αντιµετώπιση ζητηµάτων σχολικής συµπεριφοράς. Οι αλλαγές αυτές αναµφισβήτητα θα επηρεάσουν θετικά τη σχολική καθηµερινότητα και θα ενισχύσουν σηµαντικά το δηµόσιο σύστηµα εκπαίδευσης µε απώτερο στόχο τη γενικότερη πρόοδο της χώρας µας».
Παρασκευάς Περάκης και Μιχαήλ Λαμπαθάκης κάνουν… uboxing την επικαιρότητα
Η “Ο∆ΥΣΣΕΙΑ” ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ
Στην “Οδύσσεια” των νεοδιόριστων –πρώην αναπληρωτών µέχρι πριν λίγες µέρες- , αναφέρεται µε ανακοίνωσή της η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Π.Ε. Χανίων.
Σε σχετική ανακοίνωση σηµειώνεται πως ο µισθός του νεοδιόριστου δεν φτάνει ούτε τα 780 ευρώ, µε τους εκπαιδευτικούς να καλούνται να µετακοµίσουν σε µια πόλη µε ακριβά ενοίκια και ενδεχοµένως να συντηρούν κι άλλο ένα σπίτι σε άλλη περιοχή γιατί ο/η σύντροφός τους έχει διοριστεί σε άλλη πόλη της χώρας.
«Πώς θα βγούνε τα έξοδα µε δύο σπίτια και τα ενοίκια στα ύψη; Πώς θα πληρώνονται οι λογαριασµοί; Τα έξοδα του παιδιού; Οι µετακινήσεις για να βρισκόµαστε ως οικογένεια;» διερωτώνται εύλογα.
Την ίδια στιγµή, σχολιάζουν πως «µε αµεσότητα και καλοκαιριάτικα συγχωνεύαν τµήµατα. ∆ηµιουργούσαν υπερτµήµατα µε 25,26,27 µαθητές µε αρκετές δυσκολίες και διαγνώσεις µαθητών που χρήζουν ειδικής στήριξης µέσα σε αυτά. Κριτήριό τους το κόστος για το κράτος. Κόβουν θέσεις εργασίας και µαντρώνουν µαθητές δυσκολεύοντας τις συνθήκες µέσα στην τάξη. Τόσο µεγάλοι φωστήρες και επιστήµονες της Παιδαγωγικής και της Ειδικής Αγωγής και εκπαίδευσης.
ΤΑ ΑΝΟΙΧΤΑ “ΜΕΤΩΠΑ”
Τα προβλήµατα της σχολικής κοινότητας απασχόλησαν την τελευταία συνεδρίαση του ∆.Σ. της ΕΛΜΕ Χανίων, µε πρώτο και κύριο το στεγαστικό. Η θέση της ΕΛΜΕ Χανίων είναι ότι, «αν και το θέµα της στέγασης είναι κεντρικά πολιτικό, θα µπορούσαν οι ∆ήµοι και ειδικά ο ∆ήµος Χανίων, να προχωρήσουν σε ενέργειες που θα ελάφρυναν το πρόβληµα. Θα µπορούσε για παράδειγµα µια ∆ηµοτική Επιχείρηση να ενοικίαζε ξενοδοχειακές µονάδες από 1 Σεπτέµβρη έως 30 Ιούνη για να στεγάζονται οι αναπληρωτές . Κατά µέσο όρο στην ∆∆Ε Χανίων υπηρετούν 300 µε 400 αναπληρωτές, και περίπου διπλάσιοι στην ∆ΠΕ εποµένως χρειάζονται άµεσες λύσεις. Στα πλαίσια αυτά αποφασίστηκε να έρθουµε ως ΕΛΜΕ σε επαφή µε την Ένωση Ξενοδόχων και την Ένωση Μεσιτών σε µια προσπάθεια διερεύνησης, της διαθεσιµότητας ανενεργών δωµατίων κατά τους µήνες από Σεπτέµβριο έως Ιούνιο».
Στην ίδια συνέλευση εγινε ενηµέρωση από τον εκπρόσωπο της ΕΛΜΕ στη ∆ηµοτική Επιτροπή Παιδείας του ∆ήµου Χανίων. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, «εδώ και 6 µήνες οι ∆ήµοι (ανάµεσα τους και ο ∆ήµος Χανίων) δεν έχουν πάρει καθόλου χρήµατα και καλούνται να καλύψουν τις ανάγκες των σχολείων µε πιστώσεις».
Αναφορικά µε τις συγχωνεύσεις τµηµάτων, σχολιάζεται πως «Παρά τις συνεχείς παρεµβάσεις στον προϊστάµενο της ∆∆Ε Χανίων από την ΕΛΜΕ και τους συλλόγους γονέων για το θέµα των συγχωνεύσεων, ο προϊστάµενος όχι απλά δεν ενέκρινε τα νέα τµήµατα που αιτήθηκαν τα σχολεία, όχι απλά δεν αναίρεσε τις συγχωνεύσεις τµηµάτων και τις καταργήσεις ειδικοτήτων, αλλά προχώρησε σε νέες συγχωνεύσεις, ακόµη και καταργήσεις ολιγοµελών τµηµάτων σε προσανατολισµούς της Γ΄ Λυκείου. Ενδεικτικά να αναφέρουµε ότι στο 3ο Λύκειο κόπηκε ένα ακόµη τµήµα της Α’ Λυκείου και το τµήµα προσανατολισµού Ανθρωπιστικών Σπουδών στο ΓΕΛ Βουκολιών, ενώ συνεχίζουν να µην έχουν εγκριθεί το τµήµα ειδικότητας της Νοσηλευτικής από το ΕΠΑΛ Ελ. Βενιζέλου, το τµήµα Κοµµωτικής στο ΕΠΑΛ Κισσάµου, το τµήµα Οικονοµίας κ΄ ∆ιοίκησης στο ΕΠΑΛ Βρυσών, το τµήµα Αρχιτεκτονικής Τοπίου στο 1ο ΕΠΑΛ, και άλλα.
Το αποτέλεσµα είναι να έχουµε τάξεις µε πολύ µεγάλο αριθµό µαθητών – κοντά στο 27 συνήθως όταν η επιστήµη αποφαίνεται ότι το καλύτερο µάθηµα γίνεται σε τάξεις των 12 έως 17 µαθητών. Φυσικά αυτή η κατάσταση πλήττει πρώτα και κύρια τα µορφωτικά δικαιώµατα των παιδιών. Επίσης, έχει προκληθεί µια άνευ προηγουµένου αναστάτωση στα σχολεία καθώς µαθητές καλούνται να µετακινηθούν σε άλλα σχολεία από αυτά που φοιτούσαν µε όποιο οικονοµικό αλλά και ψυχολογικό κόστος µπορεί να έχει αυτό, ενώ χάνονται θέσεις εργασίας µε αποτέλεσµα είτε ένα ντόµινο αλλοπρόσαλλων τοποθετήσεων σε όσους ήδη εργάζονται, ενώ παράλληλα δεκάδες συνάδελφοι παραµένουν στην ανεργία αφού µε τεχνητό τρόπο, µειώνονται οι ανάγκες.
Παράλληλα µε τους µαθητές, οι γονείς τους καλούνται να αναλάβουν ένα επιπλέον δυσβάστακτο κόστος µετακίνησης, ενώ είναι και περιπτώσεις µαθητών που είναι αδέρφια και αναγκάζονται να πάνε σε διαφορετικά σχολεία».
Αντιδράσεις για τις συγχωνεύσεις και από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεµόνων ∆ηµοτικού Βαρυπέτρου, ο οποίος σχολιάζει πως « Στο σχολείο µας εγγεγραµµένα είναι 28 πρωτάκια, 3 πάνω από το ανώτερο όριο των 25. Με εντολή του γραφείου της κυρίας Χρύσας Τερεζάκη, πάλαι ποτέ εκπαιδευτικού και νυν υπερµάχου του «εξορθολογισµού», στη ∆ιεύθυνση Πρωτοβάθµιας Εκπαιδευσης, άρχισαν τα τηλέφωνα στους γονείς τους. Πιέσεις µέχρι εκβιασµού για να τους αναγκάσουν σε µετεγγραφή του παιδιού τους µε δική τους αίτηση. Οι άνθρωποι αντιστάθηκαν µετρώντας τις αντοχές τους απέναντι στις καινούριες δυσκολίες που καλούνταν να αντιµετωπίσουν. Με το δίκιο τους! Με ποιο δικαίωµα στερούν από ένα παιδάκι τη δυνατότητα να βρεθεί µαζί µε τα γειτονάκια του στο σχολείο της περιοχής του; Οι γονείς δεν υπέγραψαν καµιά µετεγγραφή και επιµείνανε στο δικαίωµα του παιδιού τους».
ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΣΤΟ ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ
Αντιδράσεις και από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεµόνων ∆ηµοτικού Σχολείου Κολυµβαρίου, το οποίο υποβαθµίστηκε σε 10θεσιο.
Με απόφαση της γενικής συνέλευσης του σχολείου η οποία πραγµατοποιήθηκε στις 6/9, σήµερα θα γίνει κατάληψη και το σχολείο δε θα ανοίξει.
ΟΙ ΑΓΙΑΣΜΟΙ ΣΕ ΚΑΝΤΑΝΟ – ΣΕΛΙΝΟ
Ο ∆ήµος Καντάνου-Σελίνου ανακοίνωσε χθες το πρόγραµµα των αγιασµών, το οποίο έχει ως εξής:
•09:00 ∆ηµοτικό Σχολείο Παλαιόχωρας
•10:00 Γυµνάσιο – Λύκειο Παλαιόχωρας
•11:00 Νηπιαγωγείο Παλαιόχωρας
•09:00 ∆ηµοτικό Κουντούρας
•09:30 Νηπιαγωγείο Κουντούρας
•10:30 Παιδικός Σταθµός Κουντούρας
•09:30 Νηπιαγωγείο Καντάνου
•10:15 ∆ηµοτικό Καντάνου
•11:00 Γυµνάσιο – ΕΠΑΛ Καντάνου
•08:30 Νηπιαγωγείο – ∆ηµοτικό Ροδοβανίου
Ο αγιασµός στον Παιδικό Σταθµό Παλαιόχωρας θα πραγµατοποιηθεί την Πέµπτη 12 Σεπτεµβρίου 2024 και ώρα 08:45