Πέμπτη, 19 Δεκεμβρίου, 2024

Επιτυχίες και στα ΕΠΑΛ των Χανίων

Μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατέκτησαν με το σπαθί τους και οι μαθητές των ΕΠΑΛ στα Χανιά.
Υπερνίκησαν τις δύσκολες συνθήκες λόγω καραντίνας και τα προβλήματα της τηλεκπαίδευσης, κατάφεραν με τη συνδρομή των εκπαιδευτικών τους και με τη δική τους θέληση να εισαχθούν σε σχολές συγκεντρώνοντας υψηλές βαθμολογίες.

ΙΩΑΝΝΑ ΚΡΗΤΙΚΟΥ: Χωρίς υπερβολές

Η Αρχιτεκτονική Σχολή ήταν το όνειρο και ο βασικός στόχος για την Ιωάννα Κρητικού για το λόγο αυτό επέλεξε τον τομέα δομικών έργων του 1ου ΕΠΑΛ. Η Ιωάννα κατάφερε να συγκεντρώσει 18.500 μόρια και εκτιμά πως θα καταφέρει να εισαχθεί στις αρχιτεκτονικές σχολές των Αθηνών και της Θεσσαλονίκης. «Πολλοί λένε ότι εμείς από τα ΕΠΑΛ δεν έχουμε τις βάσεις για να τα καταφέρουμε στο πανεπιστήμιο αλλά αυτό δεν ισχύει. Στον τομέα μας τον δομικών μας γίνεται πολύ καλή δουλειά, έκανα και κάποια φροντιστηριακά μαθήματα και δεν έχω κενά» αναφέρει νέα φοιτήτρια. Η δική της συμβουλή στα παιδιά που θα μπουν τώρα στη διαδικασία των πανελληνίων είναι «να μην κάνουν υπερβολές με το διάβασμα, χρειάζεται ξεκούραση και οργάνωση του προγράμματος. Εμένα με βοήθησε το ότι με την καραντίνα είχα περισσότερο ελεύθερο χρόνο και μπόρεσα να διαβάσω πιο οργανωμένα».

ΠΑΥΛΙΝΑ ΜΠΑΪΛΑΚΗ: Ιδιαίτερη χρονιά

«Και για μας ήταν μια πολύ ιδιαίτερη χρονιά λόγω της πανδημίας! Δυσκολεύτηκα γιατί είχα κουραστεί να μένω μέσα αλλά το πάλεψα» εξηγεί η Παυλίνα Μπαϊλάκη μαθήτρια του 1ου ΕΠΑΛ , του τομέα δομικών έργων που συγκέντρωσε 18.300 μόρια. «Θέλω να περάσω στην Αρχιτεκτονική Αθήνας. Ο τομέας των δομικών είναι ιδανικός για τις Πολυτεχνικές σχολές και παίρνεις βάσεις ώστε να τα καταφέρεις και στις σπουδές σου. Γίνεται καλή προετοιμασία και οι καθηγητές μας ήταν δίπλα μας ακόμα και τα Σαββατοκύριακα» λέει η Παυλίνα που συστήνει στα παιδιά που θα μπουν από φέτος στη διαδικασία των πανελληνίων «να μην αγχωθούν, να μην τα αφήσουν όλα για την τελευταία στιγμή και να είναι προσεκτικοί στην ανάγνωση της εκφώνησης των θεμάτων για να κατανοήσουν τι τους ζητάνε».

ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΙΑΝΝΟΥΛΗΣ: Αφοσιωμένος στον στόχο

Μαθητής του 2ου ΕΠΑΛ Χανίων στον τομέα μηχανολογίας ο Μανώλης Γιαννούλης κατάφερε να συγκεντρώσει 19.445 μόρια και είναι μεταξύ του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών στο ΑΠΘ, ή στην ίδια σχολή του Μετσόβειου Πολυτεχνείου. «Είχα ένα στόχο και ήμουν αφοσιωμένος σε αυτόν γιατί ήθελα πολύ να περάσω σε σχολή μηχανολόγων μηχανικών! Το ότι ήμασταν κλειστά δεν βοήθησε γιατί δεν συγκρίνεται η δια ζώσης εκπαίδευση με την τηλεκπαίδευση. Είχα πολύ καλή στήριξη από το σχολείο και στα 4 μαθήματα οι καθηγητές μου ήταν εξαιρετικοί και είχα και καλή στήριξη και από το φροντιστήριο μου» τονίζει ο μαθητής που υπογραμμίζει πως «πολλοί πιστεύουν ότι από τα ΕΠΑΛ είναι πιο εύκολο αλλά αυτό δεν ισχύει, χρειάζεται διάβασμα γιατί οι εισακτέοι είναι λίγοι».

ΡΑΦΑΗΛΙΑ ΔΟΥΠΗ: Πρώτη επιλογή σπουδές διατροφολογίας

Σπουδές διατροφολογίας ήταν ο βασικός στόχος για τη Ραφαηλία Δούπη μαθήτρια του 2ου ΕΠΑΛ, που κατάφερε να συγκεντρώσει 18.900 μόρια. «Ήταν μια πολύ περίεργη χρονιά για όλους μας. Βρήκα περισσότερο χρόνο για διάβασμα αλλά και για τον εαυτό μου. Η τηλεκπαίδευση δεν ήταν ότι καλύτερο, όμως το σημαντικό είναι πως τα καταφέραμε» σημειώνει η Ραφαηλία που πιστεύει πως «δεν απαιτούνται υπερβολές. Προσωπικά βγαίνοντας λίγο έξω, κάνοντας μια βόλτα είχα μετά περισσότερη όρεξη για διάβασμα. Για αυτό και η δική μου συμβουλή στα παιδιά είναι να μην αγχωθούν – όσο και αν ακούγεται κλισέ αυτό – και να μην είναι η καθημερινότητα τους μόνο διάβασμα αλλά να κάνουν και πράγματα που τους χαλαρώνουν!».
Μπαίνοντας στο Πανεπιστήμιο από ΕΠΑΛ η Ραφαηλία τονίζει πως «έχει τις δυσκολίες του γιατί ο αριθμός των εισακτέων δεν είναι μεγάλος. Το βασικό είναι να περάσεις κάπου που θέλεις τότε θα τα καταφέρεις».

ΓΙΑΝΝΑ ΒΑΡΒΕΡΗ: Ο συνδυασμός καραντίνας-πανελληνίων δεν ήταν… ιδανικός!

Στον τομέα υγείας και πρόνοιας του 2ου ΕΠΑΛ Χανίων φοιτούσε τη σχολική χρονιά που πέρασε η Γιάννα Βαρβέρη. «Ο συνδυασμός καραντίνα και πανελλήνιες δεν ήταν…ιδανικός. Όλο αυτό το άγχος και την πίεση προσπάθησα να το αξιοποιήσω παραγωγικά, να μην αφήσω κενά ώστε στο τέλος να κάνω τις επαναλήψεις μου» λέει η Γιάννα που τονίζει πως την βοήθησαν το σχολείο και το φροντιστήριο της, ενώ και η οικογένεια της δεν της προκάλεσε άγχος. Η συνομηλίτρια μας συγκέντρωσε 19.345 μόρια και ψάχνει να βρει την σχολή που της ταιριάζει. «Ο αρχικός μου στόχος ήταν το τμήμα βιοιατρικών επιστημών, αλλά τώρα σκέφτομαι και άλλες σχολές καθώς μπορώ να μπω σχεδόν παντού» αναφέρει.
Για τα ΕΠΑΛ παρατηρεί πως «πολλοί πιστεύουν ότι είναι πιο εύκολο να μπεις σε πανεπιστήμιο από τα ΕΠΑΛ, αυτό πίστευα και εγώ πριν δω τι γίνεται. Οι βάσεις είναι ψηλές, οι καλές σχολές έχουν πάνω από 17.000 μόρια και απαιτείται πολύ διάβασμα!».

ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΤΑΡΑΓΚΑΣ: Συγκέντρωση και δουλειά

Στόχος η αρχιτεκτονική για το Γιώργο Ματαράγκα μαθητή του ΕΠΑΛ Ακρωτηρίου που συγκέντρωσε 17.325 μόρια και με ειδικό μάθημα του σχεδίου 20.555 μόρια. «Η αρχιτεκτονική είναι η πρώτη μου επιλογή και λόγω της καλής μου απόδοσης θα εισαχθώ. Πρώτα θα δηλώσω το Μετσόβιο και θα ακολουθήσουν η Θεσσαλονίκη, η Πάτρα και οι άλλες αρχιτεκτονικές σχολές» μας λέει ο μαθητής. Τον ρωτάμε για το πώς τα κατάφερε τη σχολική χρονιά που πέρασε. «Προσωπικά έκανα ιδιαίτερα μαθήματα οπότε δεν χρειάστηκε να κάνω τηλεκπαίδευση στο φροντιστήριο. Από το σχολείο είμαι ευχαριστημένος παρότι με τις τηλεκπαιδεύσεις τα πράγματα ήταν πολύ δύσκολα και αν δεν έκανες φροντιστήριο ήταν δύσκολο να ανταπεξέλθεις στις πανελλήνιες εξετάσεις» απαντάει.
Το διάστημα αυτό ο Γιώργος όπως μας λέει «χρειάσθηκε να σταματήσει τον αθλητισμό, έκανα γυμναστήριο αλλά έπρεπε για ένα χρόνο να βάλω παύση για να συγκεντρωθώ στα μαθήματα μου! Επίσης στερήθηκα και τις παρέες μου.» Αναφορικά με τις δυνατότητες των παιδιών από τα ΕΠΑΛ να αντεπεξέλθουν τις δυσκολίες του πανεπιστημίου ο Γιώργος πιστεύει πως «με δουλειά, αφοσίωση, συγκέντρωση στο στόχο τα καταφέρνεις. Θα είμαι καλύτερος σε μαθήματα ειδικότητας όπως η ιστορία τέχνης ή στην τεχνολογία υλικών τα παιδιά από το γενικό στα μαθηματικά και τη φυσική. Όμως πιστεύω στις δυνάμεις μου». Ο φοιτητής πλέον προτείνει στα παιδιά που θα μπουν τώρα στη διαδικασία των πανελληνίων «να βάζουν στόχους και να συγκεντρωμένοι στην εκπλήρωση τους».

ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΑΛΛΙΒΡΕΤΑΚΗΣ: Παρεξηγημένα τα ΕΠΑΛ

«Οι μαθητές από τα ΕΠΑΛ είναι παρεξηγημένοι. Μπορεί στα μαθήματα γενικής να είμαστε πιο πίσω από τα παιδιά των Γενικών Λυκείων αλλά στα μαθήματα ειδικότητας παίρνουμε περισσότερες γνώσεις » μας λέει ο Αντώνης Καλλιβρετάκης, μαθητής του 1ου ΕΠΑΛ που με τους βαθμούς που συγκέντρωσε (19.615 μαζί με το σχέδιο) στοχεύει στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Πολυτεχνείου Κρήτης.
«Με βοήθησαν πολύ και οι καθηγητές του σχολείου, κάναμε ενισχυτικά μαθήματα για το σχέδιο τα Σαββατοκύριακα και έκανα και μαθηματικά και έκθεση στο φροντιστήριο που επίσης με στήριξε πολύ. Ήταν μια δύσκολη χρονιά αυτή που πέρασε, ειδικά με την τηλεκπαίδευση προσωπικά…δεν τα πήγαινα καθόλου καλά! Όμως πάλι είχα και περισσότερο χρόνο για να διαβάσω! Γενικά πιστεύω ότι τα κατάφερα γιατί διάβασα αρκετά και στην ειδικότητα με βοήθησε το ότι ο πατέρας μου ασχολείται με την οικοδομή και έτσι μπορούσα να καταλάβω τη λογική της, ενώ είχαμε και καλούς καθηγητές» τονίζει ο Αντώνης που θα συμβούλευε τα παιδιά που θα δώσουν εξετάσεις «να μην αφήσουν κενά και να προσπαθούν».

Οι “μαχητές” των Εσπερινών

Άνθρωποι της δουλειάς, οικογενειάρχες, κάποιας ηλικίας επιστρέφουν στα θρανία και καταφέρνουν να κάνουν το όνειρο τους πραγματικότητα. Με δύο τέτοιους ανθρώπους που κατάφεραν να πετύχουν το στόχο τους μέσα από τα Εσπερινά ΕΠΑΛ Χανίων και Πλατανιά, συνομιλήσαμε…

«Η γνώση θεωρείται υπέρτατο αγαθό και βασική πηγή γνώσης είναι το σχολείο! Επειδή η τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι φορέας πνευματικής αναζήτησης και διακίνησης ιδεών πάντα με δελέαζε και έτσι αποφάσισε έστω εκ των υστέρων να το δοκιμάσω» μας λέει η Μαρία Κουμανδράκη που τη δεκαετία του ΄90 τελείωσε το λύκειο με 17 απολυτήριο αλλά δεν σπούδασε. Ελεύθερη επαγγελματίας η Μαρία αποφάσισε να ξανακαθίσει στα θρανία, να κάνει τα μαθήματα ειδικότητας στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Χανίων έτσι ώστε να καταφέρει να εισαχθεί στο τμήμα Πολιτικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης ένας στόχος που φαίνεται να γίνεται πραγματικότητα με βάση τους βαθμούς που συγκέντρωσε. Οι συγγενείς και οι φίλοι της άλλοι την ενθάρρυναν, άλλοι πάλι θεώρησαν ότι καλύτερα να έμενε στη δουλειά της.

«Ως άνθρωπος το ήθελα πάρα πολύ εδώ και χρόνια και κάθε φορά έλεγα “του χρόνου να το κάνω” όμως το ανέβαλλα. Ξεκίνησα το 2019-2020 και συνέχισα και την επόμενη χρονιά. Ήταν πολύ δύσκολες χρονιές γιατί τα δια ζώσης μαθήματα ήταν ελάχιστα! Την πρώτη χρονιά της ειδικότητας κάναμε 4 μήνες μαθήματα δια ζώσης και τη δεύτερη χρονιά μόλις δυόμιση μήνες! Η ποιότητα των διαδικτυακών μαθημάτων – επιτρέψτε μου να το πω – ήταν μέτρια, οι καθηγητές μας έκαναν ότι καλύτερο μπορούσαν αλλά ήταν πολύ δύσκολο για μας να καταφέρουμε να λειτουργήσουμε κάτω από αυτές τις συνθήκες. Κάναμε μια φιλότιμη προσπάθεια και είμαι χαρούμενη που οι στόχοι και οι προσδοκίες μου επιτεύχθηκαν. Έχω ασχοληθεί με τα κοινά στο παρελθόν και για αυτό θέλω να σπουδάσω στο τμήμα Πολιτικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης» τονίζει η Μαρία.

Η φοιτήτρια πλέον μας εξηγεί πως δεν αντιμετώπισε κάποια ιδιαίτερη δυσκολία να διαβάσει και πάλι αν και την προβλημάτισαν «οι αλλαγές στην έκθεση και αυτά που ζητάνε πλέον στις πανελλήνιες, αλλά και να θυμηθώ και πάλι τα μαθηματικά και να προσαρμοστώ στις νέες συνθήκες». Όσο για εκείνους που δεν τολμούν να δοκιμάσουν την εισαγωγή τους σε κάποια σχολή η συνομιλήτρια μας τονίζει πως «στα Εσπερινά ΕΠΑΛ έρχονται άνθρωποι που είναι εργαζόμενοι, υπάλληλοι, ελεύθεροι επαγγελματίες, οικογενειάρχες, με πολλές υποχρεώσεις για αυτό και δεν κατάφερναν να είναι πάντα συνεπείς. Όμως οι καθηγητές και το σχολείο βοηθούν πολύ, είναι πάντα κοντά μας, υπάρχει καλή συνεργασία, αντιμετωπίζουμε από κοινού τις αντιξοότητες. Για αυτό και το προτείνω σε όλους να το δοκιμάσουν! Η γνώση δεν έχει ηλικία και οι όποιες δυσκολίες ξεπερνιούνται με υπομονή και υπευθυνότητα. Ο Τσερνισέφκσι είχε πει ότι “μόχθος δίχως γνώση δεν καρποφορεί”, επομένως ο αγώνας για την γνώση μας δικαιώνει όλους».

Για τον 48χρονο Γιώργο Μύταρη η σχολική αίθουσα είναι κάτι οικείο. Είχε τελειώσει ΣΕΛΕΤΕ και εργάζονταν ως αναπληρωτής εκπαιδευτικός και αποφάσισε να γίνει και…μαθητής προκειμένου να πάρει ένα ακόμα πτυχίο. Έτσι πήγε στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Πλατανιά και συγκέντρωσε 16.795 μόρια. «Για μένα δεν ήταν δύσκολο να διαβάσω για να δώσω πανελλήνιες εξετάσεις για αυτό και τα κατάφερα και πιστεύω ότι θα εισαχθώ στο Πολυτεχνείο στους ηλεκτρολόγους μηχανικούς. Είναι μια σχολή που με ενδιαφέρει πολύ και πιστεύω ότι θα μπορέσω να εισαχθώ είτε στην Κοζάνη, είτε στην Πάτρα επειδή είναι κοντά στον τόπο καταγωγής μου τα Ιωάννινα» αναφέρει ο Γιώργος που συμπληρώνει πως «γίνεται καλή δουλειά στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Πλατανιά , είχαμε τη βοήθεια των καθηγητών μας για αυτό και οι μαθητές του σχολείου το αγαπούν».


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα