Έρευνα για τα καταλύματα βραχυπρόθεσμης ενοικίασης τύπου Airbnb στην Σητεία, με σκοπό την ανάλυση δεδομένων και την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων σε σχέση με την περιοχή της Σητείας ως ταξιδιωτικό προορισμό, πραγματοποίησε η εταιρεία μάρκετινγκ Tourix, η οποία αναλύει τα δεδομένα των καταλυμάτων έτσι όπως διαμορφώθηκαν τον Σεπτέμβριο του 2022.
Όπως αναφέρει η έρευνα:
«Η Airbnb, η δημοφιλής διαδικτυακή πλατφόρμα για βραχυπρόθεσμες ενοικιάσεις καταλυμάτων, έχει αποκτήσει μια σημαντική απήχηση και μερίδιο αγοράς ανάμεσα στους ταξιδιώτες που αναζητούν και κάνουν κράτηση για διαμονή σε έναν προορισμό.
Το σημερινό τμήμα βραχυπρόθεσμης ενοικίασης τύπου Airbnb (short-term rentals) έχει προχωρήσει πολύ από την έναρξή του. Από εναλλακτικά καταλύματα σε ιδιωτικά καταλύματα και τώρα βραχυπρόθεσμη ενοικίαση. Σύμφωνα με πρόσφατη ταξιδιωτική έρευνα της Phocuswright “Niche No More: European Short-Term Rentals” τα ακίνητα βραχυπρόθεσμης ενοικίασης έχουν διαμορφώσει τη θέση τους ως κύρια επιλογή για ταξιδιώτες που κάνουν κράτηση καταλύματος κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους. Η πανδημία τους έδωσε περαιτέρω ώθηση για να μετακινηθούν στη συνείδηση του κοινού, αν και απέχουν ακόμη πολύ από το να εκθρονίσουν τα ξενοδοχεία ως τον ηγέτη στα καταλύματα.
Περισσότερα από 800 καταλύματα στην πλατφόρμα της Airbnb στην ευρύτερη περιοχή της Σητείας
Η έρευνα της εταιρείας μάρκετινγκ Tourix εστιάζει στην περιοχή της Σητείας σε σχέση με την Airbnb και αναλύει τα δεδομένα των καταλυμάτων έτσι όπως διαμορφώθηκαν τον Σεπτέμβριο του 2022.
Σύμφωνα με τα δεδομένα του Σεπτεμβρίου 2022, η εικόνα που αποτυπώνεται στην περιοχή της Σητείας σχετικά με τα καταλύματα Airbnb είναι η εξής:
● Συνολικά 821 καταλύματα (αύξηση περίπου 21% σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2021).
● Η μέση τιμή διανυκτέρευσης διαμορφώνεται στα 98,34€ (αύξηση περίπου 26% σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2021).
● Το 92% των καταλυμάτων είναι ολόκληρες κατοικίες/διαμερίσματα, το 6% είναι ιδιωτικά δωμάτια, ενώ το 2% είναι δωμάτια ξενοδοχείων.
● Συνολικά, 464 οικοδεσπότες έχουν καταχωρήσει καταλύματα στην πλατφόρμα της Airbnb από τους οποίους το 19% είναι superhosts.
Επίσης, 73% των οικοδεσποτών έχουν παραπάνω από ένα καταχωρημένα καταλύματα, με τα επιπλέον καταλύματα να είναι στην περιοχή της Σητείας ή σε άλλες περιοχές της Ελλάδας.
Σημαντικό είναι επίσης ότι το 78% των οικοδεσποτών απαντούν στα μηνύματα ενδιαφερόμενων σε λιγότερο από μία ώρα, το 11% μέσα σε μερικές ώρες, το 9% μέσα στην ίδια μέρα, ενώ μόλις το 2% απαντούν σε μερικές μέρες η παραπάνω.
● Οι χρήστες έχουν αφήσει συνολικά 9.225 αξιολογήσεις σε Airbnb καταλύματα της περιοχής με συνολικό μέσο όρο αξιολόγησης 4.76. Πιο αναλυτικά, ο μέσοι όροι ανά κατηγορία αξιολόγησης ήταν οι εξής: 4.87 για την υπηρεσία check-in, 4.87 για την επικοινωνία με τους οικοδεσπότες και 4.76 για την τοποθεσία κάθε καταλύματος.
Όπως δήλωσε ο κ. Σταύρος Κεφάλας, υπεύθυνος της εταιρείας Tourix: “Όπως παρατηρείται και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, η Σητεία είναι μια περιοχή όπου η παρουσία της Airbnb ολοένα και ενισχύεται. Αυτό ενισχύει και τη διαθεσιμότητα σε καταλύματα συνολικά για την περιοχή. Υπολογίζουμε ότι μέσω Αirbnb διατίθενται επιπλέον 3.000 κλίνες στον προορισμό.”
Το προφίλ των ταξιδιωτών που επιλέγουν να μείνουν σε κατάλυμα βραχυχρόνιας μίσθωσης
Σημαντικά στοιχεία:
● Σχεδόν το ένα τρίτο των Ευρωπαίων ταξιδιωτών έμειναν σε ακίνητα βραχυπρόθεσμης ενοικίασης το 2020
● Μεταξύ εκείνων που παρέμειναν σε ακίνητα βραχυπρόθεσμης ενοικίασης, το υψηλότερο ποσοστό ηλικίας είναι 35-55 ετών
● Το ποσοστό των ταξιδιωτών του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γερμανίας και της Γαλλίας που επιλέγουν ΜΟΝΟ ακίνητα βραχυπρόθεσμης ενοικίασης είναι πάνω από 40%
● Οι τοπ-5 λόγοι που επιλέγουν οι ταξιδιώτες ένα κατάλυμα βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι η σχέση τιμής – αξίας που τους προσφέρει, η δυνατότητα να διαμείνουν σε κάποια συγκεκριμένη περιοχή / τοποθεσία καθώς και η αίσθηση ότι μένουν σε ένα χώρο που θυμίζει σπίτι αντί για ένα δωμάτιο ξενοδοχείου, η ιδιωτικότητα καθώς και ο μεγαλύτερος χώρος που έχουν.
Σχετικα με την έρευνα
Η έρευνα αποτελεί εγχείρημα της εταιρείας Tourix, που εξειδικεύεται στο Digital Tourism Marketing, με σκοπό την ανάλυση δεδομένων και την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων σε σχέση με την περιοχή της Σητείας ως ταξιδιωτικό προορισμό».