Απογοητευτική ήταν η εικόνα των διεθνών αφίξεων στα Περιφερειακά Αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων για το δίμηνο Ιανουάριος – Φεβρουάριος.
Το μόνο αεροδρόμιο που εμφανίζει αύξηση (στη Μυτιλήνη μιλάμε μόνο για 72 άτομα) είναι αυτό της Καβάλας, γεγονός που σύμφωνα με τον ΣΕΤΕ αποδίδεται στο ότι ένα μεγάλο μέρος των πτήσεων του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης κατευθύνθηκε τελικά εκεί λόγων των έργων ανακατασκευής στο αεροδρόμιο Μακεδονία. Στα περισσότερα αεροδρόμια που ανέλαβε η γερμανική κοινοπραξία το μηδέν παρέμεινε μηδέν, καθώς δεν πραγματοποιήθηκε καμία διεθνής πτήση.
Το ζήτημα αφορά πρωτίστως το αεροδρόμιο Χανίων, στο οποίο η πτώση (συγκριτικά με το αντίστοιχο δίμηνο του 2017) είναι στο 92,4% την ώρα που το κρατικό αεροδρόμιο στο Ηράκλειο κατέγραψε εντυπωσιακή άνοδο 769,9%.
Σε απόλυτους αριθμούς, τα Χανιά το συγκεκριμένο διάστημα είχαν 3.398 επισκέπτες από το εξωτερικό λιγότερους, ενώ στο Ηράκλειο κατέφθασαν 11.543 περισσότεροι.
Σημειώστε ότι μιλάμε μόνο για ένα δίμηνο, με την εικόνα του Νοεμβρίου και του Δεκεμβρίου να είναι εξίσου απογοητευτική. Ανατρέξτε τώρα στην πρόσφατη έρευνα του Μ.Α.Ι.Χ. και του Πολυτεχνείου Κρήτης για το προφίλ του ξένου επισκέπτη στα Χανιά. Μία από τις διαπιστώσεις της έρευνας αυτής ήταν ότι η μέση δαπάνη των τουριστών είναι στα 650-800 ευρώ χωρίς μεταφορικά και έξοδα διαμονής. Αντιλαμβάνεστε ότι με απλά μαθηματικά, η “χασούρα” για την τοπική οικονομία είναι της τάξης πολλών εκατομμυρίων ευρώ. Οσο για το ποιοι πλήττονται περισσότερο; Η εστίαση αλλά και οι μικρομεσαίες ξενοδοχειακές μονάδες.
Θυμηθείτε ότι στις αρχές Μαρτίου, η Ανοικτή Πρωτοβουλία Πολιτών ενάντια στην εκχώρηση του αεροδρομίου “Δασκαλογιάννης” (η μόνο επίμονη φωνή κριτικής τα τελευταία χρόνια) είχε καυτηριάσει για πολλοστή φορά την πολιτική που ακολουθεί η Fraport στο αεροδρόμιο της Δυτικής Κρήτης, τονίζοντας πως εξαιτίας της χάθηκαν 500.000 διανυκτερεύσεις και αυξήθηκαν κατακόρυφα οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων εξαιτίας του μονοπωλίου που είχε διαμορφωθεί τη χειμερινή περίοδο. Η Πρωτοβουλία πολλάκις έχει επισημάνει πως η στρατηγική αυτή οδηγεί σε χειραγώγηση του τουρισμού στην Κρήτη. Κάτι αντίστοιχο τόνισε πρόσφατα και ο δήμαρχος Πλατανιά Γιάννης Μαλανδράκης, ενώ γι’ αυτό εξέφραζαν την ανησυχία τους τα “Χ.ν.” και άλλα τοπικά ΜΜΕ μήνες πριν ολοκληρωθεί το ξεπούλημα του “Δασκαλογιάννης”.
Οι καλοκαιρινές αφίξεις θα κρύψουν το πρόβλημα κάτω από το χαλί. Αν όμως υπάρχει ενδιαφέρον για χάραξη σοβαρής μακροπρόθεσμης στρατηγικής που θα περιλαμβάνει και χειμερινό τουρισμό, θα πρέπει να ξυπνήσουν φορείς και αυτοδιοικητικοί. Ειδικά ο μεγαλύτερος Δήμος του νομού, ο Δήμος Χανίων αλλά και η νέα διοίκηση του ΕΒΕΧ.
Αμφότεροι σιωπούν ανησυχητικά μέχρι σήμερα.
Οι ‘επιφανεις Χανιωτες’ που προτρεπαν στην εκχωρηση του αεροδρομίου των Χανιων αυτό εννοουσαν ως εξωστρεφεια και αναπτυξη?Μας μιλουσαν τοτε ως τεχνοκρατες ως ειδικοι ως τι μας συμβουλευαν?Μα τώρα τι λενε?