Στις αρχές της χρονιάς, ίσως και μέσα στον Ιανουάριο, να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για το έργο οριστικής αποκατάστασης του ΒΟΑΚ στη θέση Μεγάλα Χωράφια και σε άλλα 5 σημεία του Οδικού Δικτύου.
Η προκήρυξη, σύμφωνα με πληροφορίες των “Χ.ν.”, θα γίνει από το Υπουργείο Υποδομών, το οποίο έχει εγγράψει στον προϋπολογισμό του από τον Απρίλη του 2018 το ποσό των 15 εκ. ευρώ για έργα αποκατάστασης του ΒΟΑΚ, που σε ό,τι αφορά στο Νομό Χανίων έχουν να κάνουν κυρίως με ζημιές που προκλήθηκαν από τα έντονα καιρικά φαινόμενα.
Σε ό,τι αφορά στα έργα που θα δημοπρατηθούν στον Νομό Χανίων, αυτό θα γίνει το πιθανότερο με μια κοινή – μεγάλη εργολαβία ύψους 11,5 εκατομμυρίων ευρώ περίπου.
Ειδικότερα:
• Για τα Μεγάλα Χωράφια η μελέτη οριστικής αποκατάστασης προβλέπει την κατασκευή πασσαλότοιχου για τη συγκράτηση των πρανών και άλλων εργασιών κόστους 1.100.000 ευρώ.
• Στην ίδια περιοχή προβλέπονται εργασίες στη θέση “Ρέμα Ζαχαριά” ύψους 300.000 ευρώ και στο ύψος των εγκαταστάσεων του Ναυστάθμου Σούδας ύψους 500.000 ευρώ.
• Για τον ΒΟΑΚ στο ύψος της Αγ. Μαρίνας προβλέπονται εργασίες 500.000 ευρώ.
• Για την περιοχή των Νωπηγείων στα όρια των Δήμων Κισσάμου – Πλατανιά εργασίες ύψους 2.900.000 ευρώ.
• Στη θέση “Μαυρομούστακο” ανάμεσα σε Καλυδωνία και Νωπήγεια υπήρχε μελέτη που είχε “παγώσει” για πολλά χρόνια και επανασυντάχθηκε μετά τις καταστροφές του Φεβρουαρίου και προβλέπει εργασίες 6.000.000 ευρώ προκειμένου να σταματήσει η καθίζηση του εδάφους.
ΟΙ ΜΕΛΕΤΕΣ ΤΟΥ ΟΑΚ
Την ίδια στιγμή, σημαντικό μελετητικό έργο έχει κάνει η Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ για μια σειρά από άλλες αποκαταστάσεις πάλι στον Βόρειο Οδικό Άξονα. Ειδικότερα:
• Ο ΟΑΚ προχώρησε στην εκπόνηση μελετών για εργασίες προστασίας πρανών σε 6 σημεία του ΒΟΑΚ στον Νομό Χανίων, σημεία όπου υπάρχουν μεγάλες κατολισθήσεις. Τα σημεία αυτά είναι ο Σταλός, ο Γαλατάς, το Πέρα Πλατάνι, το Καλάμι, τμήμα του ΒΟΑΚ στο ύψος της Μαλάξας και στη Σούδα. Στον Σταλό και στον Γαλατά έχουν ξεκινήσει κάποιες πρώτες παρεμβάσεις στήριξης των πρανών με βραχοπαγίδες με χρηματοδότηση από το Υπουργείο Υποδομών.
• Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο του έργου οδικής ασφάλειας του ΒΟΑΚ, ο ΟΑΚ εκπονεί μελέτη για 4 σημεία συνολικής έκτασης 48 χλμ. (στον Ν. Χανίων πρόκειται για το τμήμα Σούδα – Καλύβες μήκους 14 χλμ.), ενώ έχει ολοκληρωθεί το μεγαλύτερο μέρος της μελέτης του έργου “Γεωργιούπολη – Καβρός – Πετρές” συνολικού κόστους περίπου 15 εκ. ευρώ που θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.