Στον “αέρα” βγήκε η προκήρυξη του διαγωνισμού για τις μελέτες που αφορούν το έργο βελτίωσης και επέκτασης των λιμενικών υποδομών του νότιου τομέα του Ναυστάθμου Κρήτης στη Σούδας.
Hεκπόνηση των μελετών έχει προϋπολογισμό 510.560 ευρώ και εντάσσεται στις γενικότερες εργασίες αναβάθμισης του Ναυστάθμου και κυρίως του νότιου τμήμα του (αυτό που βρίσκεται ανατολικά του επιβατηγού λιμανιού της Σούδας).
Προβλέπουν επισκευές στις υπάρχουσες προβλήτες, την κατασκευή νέων κρηπιδωμάτων και την εγκατάσταση σύγχρονου εξοπλισμού.
Στα πλαίσια των εργασιών της αναδόχου εταιρείας που θα πρέπει να παραδώσει το έργο της σε χρονικό διάστημα 10 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης προβλέπεται, μεταξύ άλλων, να μελετηθούν οι παρεμβάσεις για:
• Νέο Κρηπίδωμα Κ21-Κ22 μήκους 360m, ωφέλιμου βάθους 9,0 μ. με ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό (παροχή ηλεκτρικού ρεύματος, δίκτυο ύδρευσης, δίκτυο πυρόσβεσης, δίκτυο καυσίμων, δίκτυο φωτισμού). Το κρηπίδωμα προβλέπεται να κατασκευασθεί στο παράκτιο μέτωπο ανατολικά του προβλήτα Π33 (που είναι ο ανατολικότερος του Ναυστάθμου προς το Καλάμι.
• Εγκατάσταση ψύκτη και συγκεκριμένα μελέτη δικτύων υποδομής (νερό, παροχή ηλεκτρικού ρεύματος) για την τροφοδότηση ψυκτικού συγκροτήματος (ψύκτης & αντλίες) για την παροχή κρύου νερού στα εξυπηρετούμενα πλοία. Το ψυκτικό συγκρότημα θα είναι εντός container το οποίο θα τοποθετηθεί επί του προβλήτα πλησίον του μετώπου του κρηπιδώματος.
• Προβλήτας Π33 (ο ανατολικότερος του Ναυστάθμου): Αποκατάσταση αρμών μεταξύ τεχνητών ογκόλιθων, επέκταση του προβλήτα προς βορρά κατά 30μ. με το ίδιο ωφέλιμο βάθος με ωφέλιμο βάθος τα 9,0μ.
• Προβλήτας Π32 (είναι ο μεσαίος των προβλητών ανάμεσα στον Π31 και τον Π33): Αναβάθμιση δικτύου ηλεκτρικού ρεύματος, προσθήκη δικτύου καυσίμων και στις δύο πλευρές του προβλήτα , μεταφορά καλωδίων (και container) και γερανού για την υποστήριξη υποβρυχίου στη δυτική πλευρά του προβλήτα κα.
• Προβλήτας 31 (ο δυτικότερος προβλήτας πιο κοντά στο πολιτικό λιμάνι της Σούδας): Μελέτη για την εγκατάσταση ψύκτη στην ανατολική πλευρά του προβλήτα (βλ. νέο κρηπίδωμα Κ21 – K22)
• Κρηπίδωμα Κ0 στην περιοχή του Λιμενίσκου: Μελέτη ράμπας ανέλκυσης/καθέλκυσης βοηθητικών και υποστηρικτών λέμβων σε αντικατάσταση της υφιστάμενης ιδιοκατασκευής, μελέτη προβλήτα σε αντικατάσταση του υφιστάμενου που έχει κατασκευαστεί από το προσωπικό του ΝΚ, ήτοι νέος εγκάρσιος προβλήτας μήκους 15μ.
• Νέο Κρηπίδωμα Κ5 συνολικού μήκους 91 μ. ωφέλιμου βάθους 9,0 μ.: Μελέτη κρηπιδώματος συνολικού μήκους 91μ. και ωφέλιμου βάθους 9,0μ. με σκοπό την αποκατάσταση της συνέχειας των κρηπιδωμάτων Κ2 και Κ3 και την παραβολή της πλωτής δεξαμενής Δ/Ξ Νο.6 σε θέση που να μην εμποδίζει τη λειτουργία των πλωτών δεξαμενών Δ/Ξ Νο. 1 & Δ/Ξ Νο. 3
• Πλωτές Δεξαμενές > Μελέτη ναυδέτων για την αγκύρωση των πλωτών δεξαμενών Δ/Ξ Νο.1 & Δ/Ξ Νο.3 δυτικά και επί του προβλήτα Π31. Μελέτη ραμπών πρόσβασης (μήκους ~10-12m) από τον Π31 στις δεξαμενές Δ/Ξ Νο.1 και Δ/ Νο.Ξ3