Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου, 2024

Εργασίες αποκατάστασης ζημιών

Εργασίες για αποκατάσταση ή βελτίωση της προσβασιμότητας είναι σε εξέλιξη σε όλες τις πληγείσες περιοχές των Χανίων. Έμφαση δίνεται στο επαρχιακό οδικό δίκτυο και στο να τοποθετηθεί μια επιπλέον στρατιωτική γέφυρα.
Για τις δαπάνες αξιοποιούνται τα 10 εκατομμύρια ευρώ που έχει δώσει το Υπουργείο Υποδομών, ωστόσο το κόστος των παρεμβάσεων αναμένεται να είναι αυξημένο, ενώ θα απαιτηθούν και εργασίες στο δημοτικό και αγροτικό οδικό δίκτυο στη συνέχεια από τους Δήμους.

Ειδικότερα:
• ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΓΕΦΥΡΑ ΣΤΟΝ ΑΛΙΚΙΑΝΟ: Αναφορικά με τη στρατιωτική γέφυρα που θα μπει στον Κερίτη ο Στρατός προτείνει τη θέση “Μέσα Βλατος” 400 μέτρα από την πεσμενη γέφυρα του Αλικιανού. Εκεί θα τοποθετηθεί σε διάστημα ενός μήνα μια νέα στρατιωτική γέφυρα τύπου “Μπέλει”.
Ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων Απ. Βουλγαράκης επισήμανε πως η γέφυρα θα γίνει εκεί αρκεί και οι ιδιοκτήτες γης να παραχωρήσουν χώρους. «Το κόστος κατασκευής πέρα από την τοποθέτησή της που είναι του Στρατού θα την αναλάβει η Περιφέρεια. Όμως το οδικό δίκτυο που θα οδηγεί στη γέφυρα θα πρέπει να είναι καλό. Οι κάτοικοι πιστεύω ότι καταλαβαίνουν τη σημασία και θα δώσουν τμήμα του χωραφιού τους. Διαφορετικά θα πάμε σε άλλη θέση γιατί ο δρόμος πρόσβασης πρέπει να είναι ασφαλής» είπε ο αντιπεριφερειάρχης.
Εκτιμάται ότι η γέφυρα μπορεί να τοποθετηθεί σε ένα μήνα και θα εξασφαλίσει την πρόσβαση προς Αλικιανό, Βατόλακκο, Σκινέ, Ανατολικό Σέλινο

Μειώθηκε το μήκος της γέφυρας στον Πλατανιά ώστε να μπορεί να δέχεται φορτηγά και λεωφορεία
Μειώθηκε το μήκος της γέφυρας στον Πλατανιά ώστε να μπορεί να δέχεται φορτηγά και λεωφορεία

• ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΓΕΦΥΡΑ ΠΛΑΤΑΝΙΑ: Μειώθηκε το μήκος της στρατιωτικής γέφυρα στην εκβολή του Κερίτη (Ιάρδανος) από τη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κρήτης, με την καθοδήγηση αξιωματικών του μηχανικού. Έτσι η γέφυρα θα μπορεί το επόμενο διάστημα να δεχθεί φορτηγά και λεωφορεία μέχρι 15 τόνους. Επίσης αντικαταστάθηκαν ξύλινα τμήματα της. Για το σκοπό αυτό χθες η γέφυρα έκλεισε σπό τις 11 έως τις 2.30 το μεσημέρι.

• ΚΟΥΦΟΣ-ΠΑΤΕΛΑΡΙ: «Ο δρόμος αυτός δουλεύεται εντατικά, ο καθαρισμός και τα χωματουργικά θα έχουν ολοκληρωθεί την Παρασκευή, πιθανόν το Σαββατοκύριακο να ξεκινήσουμε και τα τεχνικά έργα και την άλλη εβδομάδα θεου και καιρού επιτρέποντος θα ρίξουμε τα ασφαλτικά» λέει ο κ. Βουλγαράκης.

Εργασίες καθαρισμού πριν τον Φουρνέ σε σημείο όπου είναι πολύ συχνές οι κατολισθήσεις
Εργασίες καθαρισμού πριν τον Φουρνέ σε σημείο όπου είναι πολύ συχνές οι κατολισθήσεις

• ΦΟΥΡΝΕΣ-ΣΚΙΝΕΣ: Μόλις ολοκληρωθεί το Κουφός-Πατελάρι θα κλείσει ο δρόμος του Φουρνέ-Σκινέ για να επισκευαστεί. «Έχουμε παρακαλέσει κάποιους ιδιοκτήτες γης αριστερά και δεξιά του δρόμου να μας δώσουν 20-30 πόντους. Ότι στηθέα και περιφράξεις χαλάσουμε θα τα φτιάξουμε καινούργια, θα είναι ένας δρόμος που και οι ίδιοι θα κυκλοφορούν με ασφάλεια για χρόνια. Δίνεται η δυνατότητα ένας δρόμος που δεν κυκλοφορούσαν παρά μόνο αγροτικά οχήματα να χρησιμοποιείται από όλους» σημείωσε ο αντιπεριφερειάρχης.

• ΦΟΥΡΝΕΣ-ΜΕΣΚΛΑ: «Ο παλιός δρόμος θεωρώ ότι είναι πολύ δύσκολο να ξανανοίξει ως επαρχιακός ίσως μόνο ως αγροτικός. Απαιτούνται πάρα πολλά χρήματα, το κόστος είναι τεράστιο και κανείς μηχανικός δεν θα βάλει την υπογραφεί του γιατί υπάρχουν συνέχεια καταπτώσεις. Για αυτό επιχειρούμε τώρα να φτιάξουμε τον παραποτάμιο – νέο δρόμο ώστε πρώτα να εξασφαλιστεί η προσβασιμότητα και σε δεύτερο χρόνο να τον κάνουμε ασφαλή και να είναι αυτός ο βασικός επαρχιακός δρόμος. Θα παρακαλέσουμε και τον ιδιοκτήτη σπιτιού στην είσοδο του δρόμου να μας βοηθήσει. Σε 10 μέρες πιστεύω ότι ο παραποτάμιος δρόμος θα είναι προσβάσιμος.» ανάφερε.

• ΠΛΑΤΑΝΟΣ-ΣΦΗΝΑΡΙ-ΣΤΟΜΙΟ: Η Περιφερειακή Ενότητα θα ξεκινήσει εργασίες διάνοιξης του δρόμου αφού οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν. «Έδωσα εντολή να προχωρήσουν οι διανοίξεις αφού τώρα το επιτρέπει ο καιρός» είπε ο κ. Βουλγαράκης.

• Β.Ο.Α.Κ. ΠΕΡΑ ΠΛΑΤΑΝΙ: Σε εξέλιξη βρίσκεται η απομάκρυνση χωμάτων και πετρών από τον ΒΟΑΚ, στο Πέρα Πλατάνι, από εργολαβικό συνεργείο της Τεχνικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας Κρήτης. Οι εργασίες γίνονται καθώς το χώμα έχει σταθεροποιηθεί και είναι μικρότερος ο κίνδυνος να ακολουθήσουν νέες κατολισθήσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, μόλις ολοκληρωθούν οι εργασίες στο Πέρα Πλατάνι τα συνεργεία θα συνεχίσουν τον καθαρισμό στο ΒΟΑΚ στον Στάλο.Οι διερχόμενοι οδηγοί καλούνται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την διάρκεια της εκτέλεσης των εργασιών καθώς η κυκλοφορία γίνεται στο ένα τμήμα του δρόμου.

 

Χαοτική η κατάσταση στα Μεσκλά

Κάτω από δύσκολες συνθήκες με συγκοινωνία μόνο σε τμήματα του παλιού και του νέου δρόμου (παραποτάμιος) και με ανησυχία για τα συνεχιζόμενα γεωολογικά φαινόμενα στο χωριό τους ζουν οι κάτοικοι των Μεσκλών. Έχει περάσει ένας μήνας από την πρωτοφανή κακοκαιριά και όποιος θέλει να πάει στα Μεσκλά είναι υποχρεωμένος να ακολουθήσει μια σειρά από διαδρομές που σε κάποια σημεία γίνονται επικίνδυνες.
Ο παλιός δρόμος είναι αδιάβατος από ένα σημείο και μετά, ενώ και ο νέος έχει καταρρεύσει σε τρία σημεία, το ένα έχει αποκατασταθεί και τα συνεργεία εργάζονται στο δεύτερο.
«Θέλαμε πιο έντονη την παρουσία του κράτους, της Περιφέρειας, όλων των αρμόδιων. Tα μηχανήματα δεν είναι αρκετά για να αποκατασταθεί η συγκοινωνία με το χωριό» μας είπε ο κ. Γ. Φιλιππάκης στα Μεσκλά επισημαίνοντας πως σε ότι αφορά το αγροτικό οδικό δίκτυο «δεν κάνουμε καθόλου λόγο γιατί έχει διαλύσει τελείως».
«Τέτοια καταστροφή δεν έχει ξαναγίνει. Οι ζημιές είναι τεράστιες σε δρόμους, σε χωράφια, σχεδόν παντού! Δεν αδικώ τις υπηρεσίες γιατί που να πρωτοπάνε και αυτοί. Αλλά η ουσία είναι πως από τις 14 Φεβρουαρίου στο χωριό πηγαινοερχόμαστε μέσω…Λάκκων» είπε ο κ. Νικηφοράκης.
Για τη μεταφορά των παιδιών στο σχολείο το λεωφορείο του ΚΤΕΛ πηγαίνει μέχρι ένα σημείο όπου παραλαμβάνει τους μαθητές που νωρίτερα τους έχουν φέρει οι γονείς τους.
«Ο παλιός δρόμος αμφιβάλλω αν θα ανοίξει ποτέ! Ο νέος δρόμος, ο παραποτάμιος όπως τον λένε εργάζονται τις τελευταίες τρεις μέρες τα συνεργεία εντατικά αλλά δεν πιστεύω ότι θα είναι έτοιμος αν δεν περάσει ένα 20ήμερο ακόμα» δηλώνει ο Μιχάλης Βουλγαράκης.
«Το νερό σχημάτισε δίνη και γκρέμισε την πίσω αυλή του ελαιουργείου μας, ενώ στη θέση “Νικολιανά” ο δρόμος έχει γίνει ποτάμι και το ποτάμι…δρόμος» σημειώνει ο πρόεδρος του Α.Σ. Μεσκλών κ. Μανούσος Βουλγαράκης. Αυτή τη στιγμή όπως λέει ο κ. Βουλγαράκης «δύο είναι τα σημαντικά στοιχεία. Μας ανησυχεί ότι έχουμε καθιζήσεις σε επίπεδα σημεία, ενώ υπάρχουν σημεία στο αγροτικό δίκτυο που δεν υπάρχει καμία δυνατότητα πρόσβασης. Δυστυχώς ότι κτίζαμε τόσα χρόνια με το λάδι από τις αγριελιές, το τσουνατόλαδο, την τυποποίηση έχει καταστραφεί».


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ειδήσεις

Χρήσιμα