»Με αφορμή διακοπή στην υδροδότηση
Ερωτήματα προς τη Δημοτική Επιχείρηση Υδρευσης Αποχέτευσης Χανίων (ΔΕΥΑΧ), θέτει με ανακοίνωσή της η παράταξη της Κατερίνας Μανιμανάκη: “Ονειρο είναι τα Χανιά”.
Αφορμή το γεγονός ότι, όπως αναφέρει,«το προηγούμενο Σάββατο 13 Ιουλίου, το μεγαλύτερο μέρος των περιαστικών δημοτικών ενοτήτων που ανήκουν στον Δήμο Χανίων έμειναν χωρίς νερό για αρκετές ώρες, ενώ η παροχή νερού δεν ομαλοποιήθηκε σε κάποιες περιοχές ακόμα και τις επόμενες μέρες. Εν μέσω καύσωνα και “καυτής” τουριστικής περιόδου, η εμπειρία αυτή για τα Χανιά θύμισε κάτι από τα παλιά και προμήνυσε κάτι από το μέλλον».
Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι «τo πρόβλημα προκύπτει ότι ξεκίνησε από προγραμματισμένη διακοπή ρεύματος για εργασίες αναβάθμισης του δικτύου ηλεκτροδότησης, σε περιοχές που περικλείουν αντλιοστάσια που τροφοδοτούν περιαστικές περιοχές των Χανίων και η οποία, όπως όλες οι ανάλογες διακοπές, ήταν μέρες πριν αναρτημένη στο διαδίκτυο».
Η παράταξη θέτει το «ερώτημα αν είχε γίνει αρμοδίως στην κάθε εμπλεκόμενη υπηρεσία, και άρα και στην ΔΕΥΑΧ και τον ΟΑΚ, ενημέρωση για την προγραμματισμένη διακοπή, ώστε να μην επαφίεται στην τύχη η γνώση αυτού που ήταν προγραμματισμένο».
Σημειώνει ότι «η προγραμματισμένη διακοπή ρεύματος προκάλεσε διακοπή λειτουργίας αντλιών της ΔΕΥΑΧ. Η ζήτηση νερού ήταν τέτοια που άδειασε τις δεξαμενές και οι δημότες έμειναν χωρίς νερό. Η συνέχεια ήταν πολύ πιο ζημιογόνα από μια διακοπή νερού, διότι οι άδειες δεξαμενές σε ένα δίκτυο καταναλωτών που συνέχιζε να επιχειρεί να τραβήξει νερό χωρίς επαρκή ενημέρωση επέφερε συνεχείς ζημιές σε αγωγούς και αντλίες που καλούνταν να δουλέψουν χωρίς αντικείμενο άντλησης. Ζημιές που χρειάζονται χρόνο, χρήμα και ανθρώπινο δυναμικό για να αποκατασταθούν και που επιμηκύνουν για τους πολίτες το διάστημα κατά το οποίο έρχονται αντιμέτωποι με την έλλειψη νερού».
Τέλος θέτει σειρά από ερωτήματα, όπως:
Υπήρχε ή έπρεπε να υπάρχει στη ΔΕΥΑΧ γεννήτρια για να καλύψει τη λειτουργία αντλιών σε περίπτωση διακοπής ρεύματος;
Υπήρχε ή έπρεπε να υπάρχει διαθέσιμο νερό στη ΔΕΥΑΧ ή/και στον ΟΑΚ για να αντλήσει μια γεννήτρια σε περίπτωση διακοπής ρεύματος;
Υπήρξε έγκαιρη και σαφής ενημέρωση προς τους πολίτες από την ΔΕΥΑΧ μόλις έγινε αντιληπτή η έκταση του προβλήματος και άρα και οι συνέπειες του, ώστε οι πολίτες να μην συνεχίζουν να τραβάνε νερό από ένα μη τροφοδοτούμενο δίκτυο ύδρευσης;
Υπάρχει –και οπωσδήποτε πρέπει να υπάρχει– από την πλευρά της ΔΕΥΑΧ σχέδιο αντιμετώπισης βλάβης στο δίκτυο ηλεκτροδότησης; Αν δηλαδή εξέλιπε η όποια αλλότρια ευθύνη για την ενημέρωση της διακοπής, ποιο είναι το σχέδιο αντιμετώπισης μιας προγραμματισμένης ή απρόοπτης διακοπής ρεύματος από την πλευρά της ΔΕΥΑΧ;
Υπάρχει το απαιτούμενο και αναγκαίο ανθρώπινο εργατικό δυναμικό στη ΔΕΥΑΧ –εν εργασία ή σε επιφυλακή, καθημερινές και αργίες– για να ανταποκριθεί στη διαχείριση μιας προγραμματισμένης ή απρόοπτης διακοπής ρεύματος;
Σημειώνει δε ότι «είναι πολύ πιθανό οι απαντήσεις σε κάποια από τα παραπάνω ερωτήματα να ανάγονται σε κεντρικές κυβερνητικές πολιτικές που σταθερά, συστηματικά και σχεδιασμένα αφαιρούν πόρους και δυνατότητες από την τοπική αυτοδιοίκηση. Είναι επείγον όμως να κατανοήσει η κάθε δημοτική αρχή, ανεξάρτητα πού τάσσεται πολιτικά, ότι είναι το ίδιο της το έργο που υπονομεύεται από τέτοιες κυβερνητικές πολιτικές και ότι δεν αρκεί καμία τυχόν εύνοια, με αντίστοιχη προνομιακή παροχή κονδυλίων, για να αντιστρέψει τα αποτελέσματα που έχει μια τέτοια κυβερνητική πολιτική για τους δημότες όλης της χώρας και του Δήμου μας συγκεκριμένα».