Αισιόδοξα ξεκίνησαν οι μαθητές των ΓΕΛ των Χανίων που χθες ξεκίνησαν τις πανελλαδικές εξετάσεις με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας (Έκθεση).
Μαθητές που μίλησαν στα “Χ.Ν.” μετά το τέλος της εξέτασης εμφανίσθηκαν ικανοποιημένοι καθώς τα θέματα δεν ήταν ιδιαίτερα δύσκολα και κατανοητά.
Οι υποψήφιοι κλήθηκαν να σχολιάσουν κείμενο του Δημήτρη Μαρωνίτη για την παιδεία και την εκπαίδευση, το οποίο είχε δημοσιευθεί προ δεκαετίας περίπου στην εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής».
Οι εξεταζόμενοι κατέθεσαν τις απόψεις τους σχετικά με το αν το σχολείο οφείλει, παράλληλα με την εκπαιδευτική, να ασκεί και την παιδευτική λειτουργία, ενώ πρότειναν τρόπους με τους οποίους εκπαιδευτικοί και μαθητές/μαθήτριες μπορούν να συμβάλλουν στην ενίσχυση του παιδευτικού χαρακτήρα του σχολείου.
Οι εξετάσεις συνεχίζονται τη Δευτέρα με τα μαθήματα των Αρχαίων Ελληνικών (ο.π. ανθρωπιστικών σπουδών) και των Μαθηματικών (ο.π. θετικών σπουδών και ο.π. σπουδών οικονομίας και πληροφορικής).
«Βατό» το θέμα της έκθεσης εκτιμούν οι καθηγητές
«Δόθηκε ένα διασκευασμένο άρθρο του Μαρωνίτη που πραγματεύεται το διαχρονικό θέμα της σχέσης Παιδεία-Εκπαίδευση. Το κείμενο στο σύνολό του ήταν αρκετά βατό, με κάποιες, ωστόσο, αναφορές στην αρχαιότητα που θα μπορούσαν να δυσκολέψουν λίγο τους μαθητές στο κομμάτι κυρίως της περίληψης» αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Παναγιώτα Ντούλα, φιλόλογος στο κοινωνικό φροντιστήριο Αθηνών.
Ειδικά για το θέμα της έκθεσης, η Παναγιώτα Ντούλα σημειώνει πως «ήταν αρκετά εύκολο, δεδομένου ότι είναι διαχρονικό και πάντα επίκαιρο και έχει δουλευτεί στη διάρκεια της χρονιάς αρκετά και για την ανάλυση και άλλων θεματικών ενοτήτων».
«Ισως για τους μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης να ήταν πιο εύκολο, λόγω της ανάλυσης του Πλάτωνα σχετικά με την παιδεία, που διδάσκονται στα Αρχαία Κατεύθυνσης» συμπληρώνει, ενώ για τις υπόλοιπες παρατηρήσεις αναφέρει πως «ήταν αρκετα εύκολες, αναμενόμενες και αντιμετωπίσιμες από την πλειονότητα των μαθητών».
«Συνολικά, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί βατό, όχι όμως πολύ εύκολο. Τα ζητούμενα ήταν ξεκάθαρα, χωρίς περιθώρια για παρερμηνείες» καταλήγει.
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ
«Πήγα καλά πιστεύω. Αν είχε διαβάσει δεν είχες πρόβλημα. Στις ασκήσεις πήγα καλά, στην έκθεση ποτέ δεν ξέρεις. Ο χρόνος ήταν αρκετός και όλα τα θέματα ήταν κατανοητά και στο τμήμα μου δεν ζητήσαμε κάποια διευκρίνηση.»
Κωνσταντίνος Τζουβελέκας
*****
«Οι ασκήσεις δεν είχαν ιδιαίτερη δυσκολία, ίσως στα ζητούμενα της έκθεσης να υπήρχε κάποια μικρή ασάφεια. Γενικά όμως δεν πιστεύω ότι θα είχε δυσκολίες για τους περισσότερους εξεταζόμενους. Ελπίζω να πετύχω το στόχο μου τα παιδαγωγικά.»
Ευφροσύνη Χουρδάκη
*****
«Τα θέματα ήταν εύκολα, και οι ασκήσεις και η έκθεση. Αν είχε διαβάσει σίγουρα έγγραφες. Στόχος μου είναι να περάσω η Ανώτερα Σχολή Τουριστικής Εκπαίδευσης Κρήτης ή στην αντίστοιχη σχολή της Ρόδου».
Σταύρος Μιχαηλίδης
*****
«Αγχώθηκα λίγο στην αρχή, αλλά μετά το ξεπέρασα. Σε γενικές γραμμές δεν μου φάνηκαν ούτε εύκολα, ούτε δύσκολα. Είμαι αισιόδοξος για τη συνέχεια, επιθυμία μου είναι να εισαχθώ στο τμήμα ΜΠΔ του Πολυτεχνείου Κρήτης»
Αλέξανδρος Λίφο
*****
«Δίνω για δεύτερη φορά, επομένως με την περυσινή εμπειρία μπορώ να πω ότι πήγα καλά. Το κείμενο ήθελε καλό διάβασμα ώστε να το κατανοήσεις. Γενικά είμαι ευχαριστημένη από την πρώτη ημέρα, έκανα καλή αρχή.»
Ελευθερία Περιβόλα
*****
«Δεν περίμενα να “πέσει” θέμα η Παιδεία μόνη της αλλά ένα πιο συνδυαστικό θέμα. Τα θέματα ήταν εύκολα προς μέτρια και η έκθεση κάτι που έχουμε πει και το έχουμε ξανακάνει. Οι περισσότεροι πρέπει να είμαστε ικανοποιημένοι. Θέλω να εισαχθώ στο Χημικό».
Μαριάνθη Σαρρή
*****
«Το θέμα αυτό το έχουμε δουλέψει με τους καθηγητές μας και του σχολείου και του φροντιστηρίου και πιστεύω ότι έκανα μια καλή αρχή και έγραψα καλά. Πρώτος μου στόχος είναι η Σχολή Ναυτικών Δοκίμων»
Σταμάτης Ξεκουκουλωτάκης
*****
«Η έκθεση ήταν μέτριας δυσκολίας, τα θέματα πιο εύκολα. Προσπαθώ να είμαι αισιόδοξος και πρώτος στόχος μου είναι να περάσω νηπιαγωγός στην Αθήνα»
Αλέξανδρος Ασλαν
«Τα ερωτήματα στην έκθεση ήταν πιο περίπλοκα αλλά γενικά δεν ήταν δύσκολα θέματα. Ο χρόνος ήταν αρκετός και έβγαλα και 2-3 επαναλήψεις» λέει ο Χρήστος Καρτσωνάκης που επιθυμεί να εισαχθεί στο Οικονομικό στο Πανεπιστήμιο Κρήτης.
«Οι ασκήσεις ήταν εύκολες και το ερώτημα με τα σωστά και λάθος άρεσε στους περισσότερους εξεταζόμενους. Η έκθεση τώρα ήταν κατανοητή» είπε ο Λέσι Λόρενς.
*****
«Ευχαριστημένοι»
H Eλπίδα Σαβιολάκη ανάφερε πως «τα θέματα δεν τα περιμέναμε αλλά ήταν εύκολα και βατά. Τα ερωτήματα ήταν πολύ συγκεκριμένα και κατανοητά. Ένας διαβασμένος μαθητής σίγουρα έγραψε», ενώ η Χρύσα σημείωσε πως «οι ασκήσεις ήταν πολύ εύκολες, χωρίς ιδιαίτερο βαθμό δυσκολίας. Και το θέμα της έκθεσης ήταν ένα θέμα που μπορούσες να γράψεις γιατί μας απασχολεί και στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο».
«Το θέμα της έκθεσης δεν ήταν από τα SOS θέματα, αλλά είναι διαχρονικό που πάντα “παίζει” να μπει. Οι ασκήσεις ήταν εύκολες και σίγουρα όποιος είχε διαβάσει μπορούσε να αποδώσει καλά. Στόχος μου είναι το χημικό Ηρακλείου» ανάφερε η Μαίρη Κανδανολέων