Πέμπτη, 15 Αυγούστου, 2024

Εθνική στρατηγική για τον τουρισμό παρουσιάστηκε στα Χανιά

Ετήσια αύξηση των αφίξεων της τάξης του 2% ώστε το 2030 οι επισκέπτες να είναι περισσότεροι κατά 13%, οι διανυκτερεύσεις να παρουσιάσουν άνοδο κατά 18% και τα έσοδα σχεδόν να διπλασιαστούν σε σύγκριση με σήμερα.

Αυτό προβλέπει η “Εθνική Στρατηγική για τον τουρισμό” του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων που παρουσιάσθηκε χθες στα Χανιά.
Παρότι η ετήσια αύξηση κατά 2% δεν φάνηκε να…ενθουσιάζει τους παριστάμενους εκπρόσωπους τουριστικών φορέων σύμφωνα με τους ανθρώπους του Ινστιτούτου του ΣΕΤΕ που εκπόνησε το σχέδιο δράσης είναι απόλυτα εφικτή.

Την ανάγκη να προχωρήσει ο τουρισμός χωρικά «πέρα από τις 5 περιφέρειες που σήμερα συγκεντρώνουν το 80% του τουριστικού εισοδήματος» και χρονικά «πέρα από τους μήνες του καλοκαιριού» επισήμανε ο προέδρος του ΣΕΤΕ κ. Γ. Ρέτσος.

Χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Γιάννης Ρέτσος υπογράμμισε την ανάγκη να προχωρήσει ο τουρισμός χωρικά «πέρα από τις 5 περιφέρειες που σήμερα συγκεντρώνουν το 80% του τουριστικού εισοδήματος» και χρονικά «πέρα από τους μήνες του καλοκαιριού. Για να το καταφέρουμε αυτό χρειάζεται μια σειρά δράσεων, σύμπραξη και της κεντρικής κυβέρνησης και της τοπικής αυτοδιοίκησης, των επιχειρηματιών, όλων των παραγωγικών τάξεων για να φτάσουμε στον τελικό μας στόχο».
Ερωτηθείς από τα “Χ.ν.” για τις διαμαρτυρίες επιχειρηματιών τουρισμού ότι δεν βρίσκουν προσωπικό και τις αναφορές από την άλλη των συνδικάτων ότι οι συνθήκες εργασίας (12 ώρες εργασία, χωρίς ρεπό κτλπ.) είναι αυτές που απομάκρυναν τους εργαζομένους ο κ. Ρέτσος απάντησε πως το πρόβλημα είναι ευρωπαϊκό και πως στο νότο της Ευρώπης «λείπουν 700.000 εργαζόμενοι και αυτό δεν είναι φετινό πρόβλημα αλλά θα το αντιμετωπίσουμε και τα επόμενα χρόνια. Δεν λύνεται με μαγικό τρόπο. Από τη μια ο τουρισμός πρέπει να κάνει την αυτοκριτική του – γιατί έχουμε δει τελευταία να γράφονται πράγματα, καταγγελίες εργαζομένων για τις συνθήκες εργασίας – και να απομονώσει τους κακούς επαγγελματίες που δεν κάνουν αυτό που πρέπει και το κράτος να ασκήσει το δικό του ρόλο, του ελέγχου. επιβάλλοντας τη νομοθεσία και πρόστιμα εκεί που πρέπει!» Ο ίδιος σημείωσε πως μεταξύ 2010 και 2020 αναπτύσσονταν μόνο ο τουρισμός και αρκετός κόσμος μετακινήθηκε σε αυτές τις εργασίες, ενώ σήμερα αναπτύσσονται και άλλοι κλάδοι αποσπώντας εργατικό δυναμικό.

 

ΑΛΛΟ ΜΟΝΤΕΛΟ

«Πρέπει να φύγουμε από το μονοθεματικό “ήλιος και θάλασσα” και να αξιοποιήσουμε τους πολιτιστικούς μας πόρους και την γαστρονομία» υποστήριξε ο κ. Β. Κικίλιας πρόεδρος του Ινστιτούτου ΣΕΤΕ.

Από τη μεριά ο κ. Ηλίας Κικίλιας, Γενικός Διευθυντής Ινστιτούτου ΣΕΤΕ υπογράμμισε πως θα πρέπει «να γίνει πιο σύνθετο το τουριστικό προϊόν πράγμα που απαιτεί συνεργασίες και πιο επιμελημένο, οργανωμένο και προσεκτικό σχεδιασμό με μεγαλύτερη τεχνογνωσία από ότι μέχρι σήμερα. Γιατί πρέπει να το παραδεχθούμε πως η τουριστική ανάπτυξη της χώρας είναι αυθόρμητη και αυτοσχέδια. »
Στη συνέχεια εξειδίκευσε πως για να γίνουν τα πιο πάνω επιβάλλεται «να φύγουμε από το μονοθεματικό “ήλιος και θάλασσα” και να αξιοποιήσουμε τους πολιτιστικούς μας πόρους και την γαστρονομία. Ρόλο μπορεί να παίξει και το City Break για τις πόλεις της Κρήτης».

 

 

Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ

«Οι βασικοί στόχοι για το 2030 είναι αύξηση 13% στις αφίξεις, 18% στις διανυκτερεύσεις και 45% στα έσοδα» είπε ο κ. Α. Ίκκος επιστημονικός Διευθυντής του Ινστιτούτου ΣΕΤΕ.

Πιο αναλυτικά την εθνική στρατηγική παρουσίασε ο κ. Αρης Ικκος, Επιστημονικός Διευθυντής του Ινστιτούτου ΣΕΤΕ.
Σε γενικές γραμμές παρατήρησε πως :
• Ο ήλιος και η θάλασσα είναι το πιο σημαντικό τουριστικό προϊόν διεθνώς ακολουθούμενο από το city break.
• H Ελλάδα την εποχή της πανδημίας ήταν από τους πιο επιθυμητούς προορισμούς για τους επισκέπτες.
• Τα κύρια τουριστικά προϊόντα της Ελλάδας είναι ο ήλιος και η θάλασσα (Νο 3 παγκοσμίως), στο ναυτικό τουρισμό (Νο 8), ενώ στον πολιτικό τουρισμό, στο city break και σε άλλες κατηγορίες βρίσκεται εκτός της πρώτης δεκάδας.
• Για την Κρήτη, είπε πως το νότιο τμήμα του νησιού είναι πιο αυθεντικό και ότι μπορούν να διαμορφωθούν στο νησί δύο διαφορετικοί προορισμοί: Το βόρειο πιο ανεπτυγμένο, το νότιο πιο παρθένο.
• Στάθηκε στην ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού στην Κρήτη και στη σημασία ανάδειξης των πολιτιστικών προορισμών.
• Οι βασικοί στόχοι για το 2030 είναι αύξηση 13% στις αφίξεις, 18% στις διανυκτερεύσεις και 45% στα έσοδα. «Αυτοί οι ρυθμοί αύξησης είναι απολύτως εφικτοί, δεν είναι εξωπραγματικοί. Από 1,8-2% σε αφίξεις, 5% στα έσοδα ετησίως» ανέφερε ο κ. Ίκκος.
• «Θέλουμε να πετύχουμε τη μείωση της εποχικότητας και στοχεύουμε πέραν του τρίτου τριμήνου (Ιουνιος, Ιούλιος ,Αύγουστος) με ενίσχυση των άλλων τριμήνων ώστε να αποκτήσουν το 50% της τουριστικής δραστηριότητας» τόνισε ο κ. Ίκκος.

Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ

Στην εισήγηση του ο περιφερειάρχης Κρήτης κ. Στ. Αρναουτάκης τόνισε πως οι Ελληνικές Περιφέρειες θα πρέπει να εστιάσουν σε πέντε άξονες: Στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, την ανάδειξη και προβολή νέων θεματικών μορφών, το άνοιγμα νέων δυναμικών αγορών του εξωτερικού, τη βελτίωση των υποδομών και την προσέλκυση επενδύσεων με επίκεντρο την υψηλή ποιότητα. «Ο τουρισμός είναι ο βατήρας για να κάνουμε το άλμα προς τα μπροστά» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Αρναουτάκης. Στην δική του τοποθέτηση ο αντιπεριφερειάρχης κ. Ν. Καλογερής ζήτησε μεταξύ άλλων την τοποθέτηση στην Κρήτη ελικοπτέρου που θα αξιοποιείται για λόγους ασφαλείας (μεταφορά ασθενών, τραυματιών κ.α.). Αιχμές αναφορικά με την αντιμετώπιση των Δήμων από την Marceting Greece άφησε στο χαιρετισμό του ο δήμαρχος Χανίων κ. Π. Σημανδηράκης, που ζήτησε την επικαιροποίηση του σχεδίου δράσης καθώς έχουν προστεθεί νέα στοιχεία όπως η λειτουργιά του νέου αρχαιολογικού μουσείου Χανίων.
Ο αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ και πρόεδρος της Aegean κ. Βασιλάκης δήλωσε πως το κράτος, η πολιτεία, η Περιφέρεια, οι Δήμοι στήριξαν τις επιχειρήσεις τουρισμού μέσα στην πανδημία γιατί είχαν συνηθίσει να στηρίζονται από αυτές τα προηγούμενα χρόνια. Στην έλλειψη προσωπικού αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ν. Χανίων κ. Μ. Γιαννούλης λέγοντας πως «υπάρχει μια περίοδος ανάπτυξης σε πάρα πολλούς τομείς και κόσμος που κινείται από τον ένα τομέα στον άλλο. Με σωστές κινήσεις μπορούμε να φέρουμε πάλι πολύ κόσμο στα ξενοδοχεία».
Το έργο προώθησης του “τουριστικού προϊόντος” από την Marketing Greece ανέλυσε η διευθ. Σύμβουλος της κ. Ιωάννα Δρέττα. Την αξιοποίηση των προγραμμάτων όπως το Leader αλλά και για τις πρωτοβουλίες για μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα στις τουριστικές δράσεις έθιξε ο πρόεδρος του Δ.Σ. του ΟΑΚ κ. Λ. Κοπάσης, ο πρόεδρος του ΕΒΕΧ κ. Α. Ροκάκης επισήμανε τη σημασία των υποδομών και τα προβλήματα που διαπιστώνονται ειδικά στη Δυτ. Κρήτη κα.

 

Οι στόχοι για την ανάπτυξη του τουρισμού
στην Κρήτη την επόμενη 8ετία

2019-2023 2030
Επισκέπτες 5,3 εκ. 6 εκ.
Διανυκτερεύσεις 43,3 εκ. 51 εκ.
Εισπράξεις 3,6 δισ. 5,2 δισ.

Έσοδα από τουρισμό στην Κρήτη

2016 3,1 δισ.
2019 3,6 δισ.
2020 861 εκ.

Το ΑΕΠ της Κρήτης προ πανδημίας σε ποσοστό 50% βασίζονταν στην τουριστική δραστηριότητα.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα