Την αντίδραση του υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, πυροδότησε η δήλωση της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ Ευγενίας Ουζουνίδου ότι το κόμμα της δεν θα αναγνωρίσει την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, που προωθεί η κυβέρνηση.
Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρθηκε στο θέμα κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών, τηλεπικοινωνιών και δημοσίων έργων» στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή εκτιμώντας μάλιστα πως η κυβέρνηση δεν θα προλάβει να προχωρήσει τους σχεδιασμούς της για την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων και πως ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα αφήσει την κυβέρνηση να κάνει real estate τις εθνικές υποδομές.
«Άκουσα την κυρία Ουζουνίδου να λέει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αναγνωρίζει το διαγωνισμό για τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αναρωτιέμαι, πως ένα κόμμα που επαγγέλλεται ότι είναι έτοιμο να κυβερνήσει, δεν αναγνωρίζει ότι μια χώρα μπορεί να κάνει διεθνούς διαγωνισμούς με βάση την ευρωπαϊκή νομοθεσία», αντέτεινε ο Μιχάλης Χρυσοχοϊδης. Ο υπουργός αναρωτήθηκε μάλιστα με ποια λογική ένας πολίτης της Κοζάνης ή της Φθιώτιδας θα πρέπει να πληρώνει τέλη και φόρους για ένα αεροδρόμιο το οποίο δεν επισκέπτεται αυτός αλλά τουρίστες. «Επισκεπτόμενος τα μεγάλα περιφερειακά αεροδρόμια, διαπιστώνω ελλείψεις σοβαρές που απαιτούν πρόσθετες υποδομές εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Αν λέτε ότι αυτά πρέπει να τα πληρώσει ο φορολογούμενος, τότε διαφωνούμε ριζικά», είπε ακόμη ο κ. Χρυσοχοϊδης.
Όπως προκύπτει από την πρώτη τοποθέτηση των κομμάτων στην επιτροπή, τα περισσότερα κόμματα της αντιπολίτευσης (σ.σ. το ΚΚΕ είχε αποχωρήσει από τη συνεδρίαση γιατί δεν έγινε δεκτό το αίτημα του να αναβληθεί η συνεδρίαση λόγω της απεργίας) τηρούν στάση αναμονής ενόψει της ακρόασης των φορέων επί των διατάξεων του νομοσχεδίου την προσεχή Τρίτη.
Από τη Νέα Δημοκρατία ο Σάββας Αναστασιάδης ανέφερε ότι το νομοσχέδιο εισάγει διατάξεις με στόχο την εναρμόνιση του εθνικού με το ευρωπαϊκό δίκαιο ώστε να αποτραπούν πιθανά πρόστιμα από την ΕΕ. Όπως είπε, το σχέδιο νόμου αποτελεί την πιο απτή απόδειξη ότι στο υπουργείο παράγεται έργο, ότι προηγήθηκε σε βάθος μελέτη και επεξεργασία των διατάξεων.
Με το νομοσχέδιο προτείνεται ευρεία σειρά ρυθμίσεων για την επίλυση ζητημάτων στους τομείς μεταφορών, τηλεπικοινωνιών και ταχυδρομείων, είπε ο Θάνος Μωραϊτης από το ΠΑΣΟΚ ο οποίος μίλησε εμφατικά για τις διατάξεις που αφορούν στις επιβατικές μεταφορές στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Είπε ότι οι ρυθμίσεις είναι σημαντικές καθώς εισάγεται νέος τρόπος διάθεσης εισιτηρίων και ελέγχου κομίστρου στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Με μια πρώτη ανάγνωση πολλές από τις διατάξεις κινούνται στην κατεύθυνση της εναρμόνισης με ευρωπαϊκές οδηγίες, ανέφερε η βουλευτής των Ανεξάρτητων Ελλήνων Έλενα Κουντουρά. Επικαλέστηκε όμως καταγγελίες για φωτογραφικές διατάξεις, ιδίως αυτές που αφορούν στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ. Παράλληλα προέβλεψε ότι με διατάξεις του νομοσχεδίου προετοιμάζονται τα επόμενα βήματα για την ιδιωτικοποίηση στα τρένα.
Την αντίθεσή της με την επιλογή του υπουργείου να συμπεριλάβει ετερόκλητες διατάξεις και τομείς σε ένα νομοσχέδιο, διατύπωσε η Νίκη Φούντα από τη ΔΗΜΑΡ, επισημαίνοντας ότι το φαινόμενο αυτό επιβαρύνεται και από το γεγονός ότι σχεδόν όλα τα άρθρα παραπέμπουν στην έκδοση υπουργικών αποφάσεων. Η βουλευτής αξιοποίησε την ευκαιρία προκειμένου να επισημάνει ότι η κυβέρνηση πρέπει να δώσει διευκρινίσεις για τα ζητήματα της ανάπλασης σε Πανεπιστημίου και Φαληρικό Δέλτα.
Να μην χρησιμοποιήσει η κυβέρνηση το νομοσχέδιο ως κρεμάστρα τροπολογιών για διευθετήσεις χωρίς διαβούλευση, ζήτησε η Ραχήλ Μακρή από τους Ανεξάρτητους Δημοκρατικούς Βουλευτές. Είπε επίσης ότι υπάρχουν διατάξεις θετικές αλλά και διατάξεις που δεν πείθουν για την αναγκαιότητά τους. Εκτίμησε επίσης ότι η κυβέρνηση δίνει προίκα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τον αγοραστή της.