Να αναιρεθεί το βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Πειραιά, με το οποίο απορρίφθηκε η αίτηση του Νίκου Ρωμανού να παίρνει εκπαιδευτικές άδειες για να παρακολουθεί τα μαθήματα στο ΤΕΙ Αθηνών στο οποίο πέτυχε στις πανελλαδικές εξετάσεις, ζητάει ο συνήγορός του Φραγκίσκος Ραγκούσης, με αίτηση που υπέβαλε σήμερα το μεσημέρι στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου.
Σε αυτή την αίτηση, ο Νίκος Ρωμανός, δια των συνηγόρων του, προβάλει λόγους ακυρότητας της γνωμοδότησης του ανακριτή κ. Νικόπουλου, υποστηρίζοντας ότι δεν έπρεπε να γνωμοδοτήσει, διότι η ιδιότητά του ως καταδικασμένου για ληστεία, υπερκαλύπτει την ιδιότητά του ως υποδίκου για τρομοκρατία.
Δηλαδή, με αυτό τον τρόπο θεωρεί η πλευρά Ρωμανού ότι ξεπερνιέται ο νομικός σκόπελος της υποχρεωτικής και δεσμευτικής γνωμοδότησης του ανακριτή, ο οποίος ήταν εξ αρχής αρνητικός, επειδή ο Ρωμανός είναι υπόδικος και κατ’ επέκτασιν – κατά την κρίση του- ύποπτος φυγής.
Σύμφωνα με τους συνηγόρους τους, στην τελευταία επαφή που είχαν με τη διευθύντρια της Γ’ Παθολογικής Κλινικής του Νοσοκομείο «Γιώργος Γεννηματάς» πριν λίγη ώρα, τους γνωστοποιήθηκε ότι το ανοσοποιητικό σύστημα του κρατουμένου είναι πάρα πολύ πεσμένο και βρίσκεται σε οριακή κατάσταση.
Συναντήσεις Χαρ. Αθανασίου με βουλευτές
Στο μεταξύ, από το πρωί, ο υπουργός Δικαιοσύνης Χαρ. Αθανασίου έχει συναντήσεις με αντιπροσωπείες κομμάτων ενόψει της τροπολογίας που θα καταθέσει για το θέμα κι η οποία, εντός της ημέρας, θα πάει στο Λογιστήριο του Κράτους.
Πρώτος συναντήθηκε με τον υπουργό, ο βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Νίκος Τσούκαλης, ο οποίος προσκόμισε τροπολογία της ΔΗΜΑΡ, την οποία ο υπουργός υποσχέθηκε ότι θα μελετήσει.
Σύμφωνα με αυτήν:
1. Όταν υπάρχει αρνητική άποψη του Συμβουλίου (φυλακών ή Πρωτοδικών) αυτή να μπορεί να λύνεται, με απόφαση του υπουργού Δικαιοσύνης, ειδικά αιτιολογημένη και απόφαση του Κεντρικού Επιστημονικού Συμβουλίου των Φυλακών.
2. Με κοινή απόφαση των υπουργών Δικαιοσύνης και Παιδείας, με γνώμη του προέδρου του ΤΕΙ ή ΑΕΙ, όπου έχει περάσει ο κρατούμενος για το πώς θα γίνει η φοίτησή του, λαμβανομένων υπόψη των ειδικών συνθηκών κράτησης.
Εξάλλου, η βουλευτής των ΑΝΕΛ Μαρίνα Χρυσοβελώνη δήλωσε ότι «ο υπουργός Δικαιοσύνης με διαβεβαίωσε ότι θα κάνει ό,τι χρειαστεί για να διασφαλίσει τη συνέχιση των σπουδών του Νίκου Ρωμανού και περιμένουμε να το δούμε την Τρίτη, που κατατίθεται νομοσχέδιο του Υπ. Δικαιοσύνης στο οποίο φαντάζομαι θα υπάρχει η τροπολογία».
ΕΡ: Ακόμη και εξ αποστάσεως;
ΑΠ: Ναι ακόμα και εξ αποστάσεως, αρκεί να διασφαλιστεί η συνέχιση των σπουδών του. Αφού η πολιτεία του έδωσε το δικαίωμα να δώσει εξετάσεις, να του δώσει τη δυνατότητα και να σπουδάσει».
Εκπροσωπώντας τους Ανεξάρτητους βουλευτές, ο Βασίλης Καπερνάρος συμφώνησε με το πνεύμα τής τροπολογίας και ζήτησε άμεση λύση ώστε να σωθεί ο κρατούμενος, γιατί «δεν μας περισσεύει κανένα ελληνόπουλο».
Η τροπολογία
Στην παραγρ.1 του άρθρου 58 του ν.2776/1999 «Σωφρονιστικός Κώδικας», προστίθεται εδάφιο που έχει ως εξής:
«Με κοινή απόφαση των Υπουργών Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και Παιδείας και Θρησκευμάτων, καθορίζονται οι προϋποθέσεις, ο τρόπος και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εξ’ αποστάσεως παρακολούθηση μαθημάτων και εργαστηρίων, καθώς και η συμμετοχή στις εξετάσεις των ανωτέρω φοιτητών κρατουμένων, καταδίκων και υποδίκων, σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών της σχολής στην οποία φοιτούν, σε περίπτωση που δεν χορηγούνται σ’ αυτούς οι από τα αρμόδια όργανα εκπαιδευτικές άδειες».
Αιτιολογική
Με την προτεινόμενη ρύθμιση διασφαλίζεται το δικαίωμα των κρατουμένων, καταδίκων και υποδίκων, στην εκπαίδευση και ειδικότερα διευκολύνεται η φοίτηση αυτών, καθώς θεσμοθετείται η δυνατότητα παρακολούθησης μαθημάτων και εργαστηρίων εξ αποστάσεως και η συμμετοχή τους στις αντίστοιχες εξετάσεις , μέσω των δυνατοτήτων που παρέχει σήμερα η τεχνολογία, στις περιπτώσεις που οι κρατούμενοι δεν έχουν λάβει εκπαιδευτική άδεια. Με το μέτρο αυτό, που οι λεπτομέρειες υλοποίησής του θα καθορισθούν με Κ.Υ.Α. των Υπουργών Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και Παιδείας και Θρησκευμάτων, δίδεται στον κρατούμενο δυνατότητα άλλης μίας επωφελούς για την ανάπτυξη της προσωπικότητας , του χαρακτήρα και της συμπεριφοράς του ενασχόλησης, αλλά και διευκολύνεται η κοινωνική του επανένταξη.