Με τη συμμετοχή για πρώτη φορά Εβραίων, Ορθοδόξων και Καθολικών χριστιανών τιμήθηκαν το απόγευμα της Κυριακής τα θύματα του “Ταναϊς”.
Επιμνημόσυνες δεήσεις εψάλησαν μπροστά στο μνημείο στο Κουμ Καπί από τον Ραββίνο Αθηνών κ. Γκαμπριέλ Νεγρίν, τον Πρωτοπρεσβύτερο π. Γεώργιο Πατεδάκη, εκπρόσωπο της Ιεράς Μητρόπολης Κυδωνίας και Αποκορώνου,
τον Εφημέριο π. Λούκα Ρωμάνι, εκπρόσωπο της Καθολικής Εκκλησίας Χανίων. Στο χαιρετισμό του ο εκπρόσωπος του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου Ελλάδας κ. Βίκτωρα Ισ. Ελιέζερ, τόνισε πως «είναι μια μέρα μνήμης των θυμάτων του “Ταναίς” όλων εκείνων των Εβραίων, Ιταλούς αιχμαλώτους, Έλληνες αντιστασιακούς που το βράδυ της 21ης Μαρίου τους μάζεψαν οι Γερμανοί με τελικό προορισμό τα στρατόπεδα θανάτου μαζί με άλλους 6 εκατομμύρια εβραίων, χιλιάδων τσιγγάνων, ομοφυλοφύλων και διαφορετικών ανθρώπων. Είναι και μια μέρα που απευθύνουμε οι πολίτες της πόλης, η Κρήτη όλη, ένα μήνυμα. “Ποτέ Ξανά!” Σε ποιούς; Σε εκείνους που νοσταλγούν την πιο σκοτεινή περίοδο της ανθρώπινης ιστορίας.”
Το παρών στις εκδηλώσεις έδωσε και ο δήμαρχος Χανίων Τάσος Βάμβουκας που σημείωσε πως «74 χρόνια από τότε που συμπολίτες μας Εβραίοι έφυγαν με ένα φρικτό τρόπο με τον τορπιλισμό του “Ταναίς”. Πρέπει να σεβόμαστε κάθε θρησκεία και να αποτίουμε φόρο τιμής εκεί που πρέπει».
Την κεντρική oμιλία πραγματοποίησε η συγγραφέας Ρίτα Γκαμπάι.
Τα Χανιώτικα Νέα συμμετέχουν στην Πρωτοβουλία Journalism Trust Initiative (JTI) των Δημοσιογράφων Χωρίς Σύνορα, έχοντας συμπληρώσει και δημοσιεύσει την Αναφορά Διαφάνειας. Η Πρωτοβουλία JTI είναι ένα διεθνές πρότυπο για την και έχει ως στόχο την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης του κοινού στα ΜΜΕ μέσω της ανάδειξης και προώθησης της αξιόπιστης δημοσιογραφίας,
Συμμετέχοντας στην πρωτοβουλία αυτή, αναλαμβάνουμε την ευθύνη να συμβάλλουμε στην καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και να προάγουμε την αξιοπιστία και την ηθική στη δημοσιογραφία. Με αυτόν τον τρόπο, στηρίζουμε τις βασικές αρχές της ελευθερίας του τύπου και της δημοκρατίας, προσφέροντας στους πολίτες έναν αξιόπιστο πυλώνα πληροφόρησης.
Η οδύνη μιας ανθρώπινης τραγωδίας, νομιμοποιεί τον Οικουμενισμό;