Κυριακή, 1 Σεπτεμβρίου, 2024

Ευρωπαϊκή ραστώνη, εμπόλεμη διάθεση στην Τουρκία και ανυπαρξία κοινοτικών κονδυλίων

Ανάμεσα σε δύο κρίσιμα Συμβούλια Κορυφής βρίσκεται η Ελλάδα με το ένα πιο κρίσιμο από το άλλο για τα εθνικά συμφέροντα. Το πρώτο Συμβούλιο Κορυφής, την προηγούμενη εβδομάδα, που εξέτασε και τις παράνομες ενέργειες της Τουρκίας  στην Αν Μεσόγειο και στο Αιγαίο, κατέληξε ως γνωστό σ έναν «ανιαρό συμβιβασμό» για τη μελλοντική επιβολή μέτρων εναντίον της Άγκυρας , αφήνοντας ελεύθερη την Τουρκία να προχωρήσει στις ενέργειες της.
Aθήνα και Λευκωσία δεν ύψωσαν το ανάστημα τους και δεν έπεισαν ούτε επέβαλαν στους ράθυμους εταίρους την ανάγκη άμεσης επιβολής ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΩΝ μέτρων ,, με άμεση εφαρμογή σε βάρος της Τουρκίας.
Το δεύτερο Συμβούλιο Κορυφής, αυτή την εβδομάδα έχει στόχο την τελική επιλογή των προσώπων που θα στελεχώσουν τη νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τους  Προέδρους  Ευρωκοινοβουλίου και Συμβουλίου, αλλά και τον αντικαταστάτη του κ. Ντράγκι, επικεφαλή της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας. Η Γερμανία, για μια ακόμη φορά «πέρασε» τη θέση της , επιβάλλοντας τον κ. Βάισμαν στην ΕΚΤ θυσιάζοντας τον έτερο εκλεκτό της κ Βέμπερ για πρόεδρο της Επιτροπής
Αναλυτικότερα:
Από τον Ιούλιο, (δηλαδή από τον Σεπτέμβριο και βάλε, αφού αρχίζει η καλοκαιρινή ραστώνη στις Βρυξέλλες), θα ξεκινήσει η Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων της ΕΕ να σκέπτεται τα «σκληρά μέτρα» εναντίον της Τουρκίας , που θα πρέπει να τεθούν στο Συμβούλιο Υπουργών για να πάρουν την άγουσα για την τελική συμφωνία.
Με δύο λόγια, οι ευρωπαϊκές απειλές για τη λήψη «στοχευμένων μέτρων» σε βάρος της Τουρκίας για «τις παράνομες πράξεις της στην Αν Μεσόγειο και το Αιγαίο» όπως αναφέρει το κείμενο των Συμπερασμάτων των 28, θα εμπλακούν στα γρανάζια της  ευρωπαϊκής γραφειοκρατίας, μιας εντέχνως αργής διαδικασίας, όταν οι εταίροι θέλουν να ξεφορτωθούν ένα θέμα.
Οι άθλιες και ανύπαρκτες κοινοτικές ετυμηγορίες με τις οποίες συμφώνησαν και η Αθήνα και η Λευκωσία, αφήνουν την Τουρκία να προχωρήσει άμεσα στις παράνομες ενέργειες της και θα την ..κυνηγήσουν μετά να τις επιβάλουν  τα «σκληρά μέτρα», αν και όποτε τα συμφωνήσουν οι εταίροι.
Ήδη η Τουρκία απάντησε θρασύτατα  στην ΕΕ να μην ανακατεύεται εκεί πού δεν την σπέρνουν και προχωρεί ακάθεκτη στις γεωτρήσεις της στην Κύπρο, αφήνοντας ορθάνοικτο το ενδεχόμενο να κάνει έρευνες και στο Αιγαίο. Αυτό βεβαίως θα εξαρτηθεί από το αν και πότε η Άγκυρα θα παραλάβει και θα εγκαταστήσει τους ρωσικούς πυραύλους S-400,  οι οποίοι ως γνωστό στοχεύουν σχεδόν αποκλειστικώς εναντίον της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας σύμφωνα με την γραπτή δήλωση του Τούρκου ΥΕΘΑ κ Ακάρ, χωρίς ποτέ ο ελληνικός πολιτικός κόσμος να αντιδράσει έστω και στο ελάχιστο.
Ενώ τα μέτρα, είναι γνωστό ότι αποτελούν μονόδρομο και μεταφράζονται σε αναστολή της Τελωνειακής Ένωσης και όχι πάγωμα, όπως λανθασμένα έχει ακουστεί τελευταία. Και τούτο, γιατί μόνο η επιβολή δασμών  κυρίως στα αγροτικά προϊόντα της μπορεί να κάμψουν την Τουρκία.
Υπενθυμίζεται ότι η Τουρκία, με την αναστολή  δασμών κυρίως στα αγροτικά προϊόντα που εξάγει στην ΕΕ έχει «τσεπώσει» περίπου 150 δις ευρώ, την περίοδο 2006 – 2015 ( με την Ελλάδα και την Κύπρο ..να πληρώνουν και αυτές την Τουρκία επί ζημία τους ). Το ισόποσο αυτό έχει επιτρέψει στην Τουρκία να προχωρήσει στους ιλιγγιώδεις στρατιωτικούς εξοπλισμούς της , για παράδειγμα 100 αεροσκάφη F 35  κοστίζουν 15δις ευρώ, όσο δηλαδή και η ετήσια «συνεισφορά» των Ευρωπαίων  από την Τελωνειακή Ένωση στην Τουρκία.
Με άλλα λόγια, τουλάχιστον η Ελλάδα όφειλε  από αυτή τη Σύνοδο Κορυφής να έχει διασφαλίσει με οποιοδήποτε τρόπο την άμεση επιβολή των μέτρων που προαναφέρθηκαν, τα οποία θα εφαρμόζονται άνευ ετέρας σε περίπτωση τουρκικών απειλών για έρευνες  στο Αιγαίο.
Τώρα, όσον αφορά την κατανομή των ανωτάτων αξιωμάτων για το χειρισμό των ολοένα και πιο δύσκολων χειρισμών των θεμάτων της ΕΕ, που καθίστανται πιο δύσκολα από τη γενική ανακατανομή ρόλων στο παγκόσμιο στερέωμα, ελέω ΗΠΑ και Κίνας. Μπορεί λοιπόν να θυσιάστηκαν και οι τρεις υποψήφιοι για τη θέση του προέδρου της Κομισιόν, αλλά αν πραγματοποιηθεί η «απειλή» να καταλάβει τη θέση του προέδρου του Συμβουλίου,  η Γερμανία, δια του προσώπου της σημερινής καγκελαρίου, Ανγκελα Μέρκελ, η εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνει την επικυριαρχία της χώρας αυτής στην ΕΕ, αλλά σηματοδοτεί ότι η Γερμανία θα ζυγίζει καλύτερα τη δόση που μπορεί να θεωρηθεί ως επιτρεπτή της γερμανικής στρόφιγγας προς τα άλλα κράτη μέλη. Σε κάθε περίπτωση, η ουσία αφορά την προσωπικότητα που θα αναλάβει την προεδρία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Κοντός ψαλμός αλληλούια.

Η ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ
Όλα αυτά έχουν σημασία, γιατί προγραμματίζονται τα επόμενα χρόνια και πρέπει τουλάχιστον να γνωρίζουμε προς τα πού πάει η μπάλα, αν δεν είμαστε σε θέση να την επηρεάσουμε.
Ειδικότερα, ως προς το  ΠΟΛΥΕΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ φαίνεται ότι έχει προχωρήσει σημαντικά η ουσία, τόσο του ύψους των πιστώσεων, όσο και της κατανομής ανά κεντρική κατηγορία δαπανών και η επόμενη προεδρία της Φινλανδίας να μπορέσει να φέρει τα διάφορα στοιχεία της δέσμης του ΠΔΠ, σε παρουσιάσιμη μορφή, ώστε να γίνει δυνατή η ανταλλαγή απόψεων τον Οκτώβριο του 2019, έχοντας στόχο να καταλήξει σε συμφωνία πριν από το τέλος του έτους. Το σημείο αυτό πρέπει να επισύρει την προσοχή των κρατικών υπηρεσιών της χώρας μας, για να αντιμετωπισθούν σωστά και με ενάργεια η κατανομή των περιορισμένων πόρων, αφού η Γερμανία, η επιλεγόμενη και ατμομηχανή της ΕΕ δεν έχει καμιά διάθεση να καλύψει την τεράστια απώλεια πόρων που θα προκύψουν από την βρετανική αποχώρηση ατάκτως μεν, ή τακτικώς (σικ).
Ως προς την ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ, ο Γενικός Γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών, συγκάλεσε για τον Σεπτέμβριο μια σύνοδο κορυφής της παγκόσμιας δράσης για το κλίμα με στόχο να ενισχυθεί η δράση αυτή, για να περιοριστεί η αύξηση της θερμοκρασίας στον 1,5°C πάνω από τα προβιομηχανικά επίπεδα. Όμως μονίμως  ποδοπατούνται και διαρκώς αναθερμαίνονται και ανανεώνονται  οι προϋποθέσεις, τα κίνητρα και το ευνοϊκό πλαίσιο που θα πρέπει να υφίστανται ώστε να εξασφαλιστεί η μετάβαση σε μια κλιματικά ουδέτερη ΕΕ βάσει της Συμφωνίας των Παρισίων1. Και εμείς, ως  απλοί παρατηρητές επισημαίνουμε την ανικανότητα της ΕΕ, η οποία δεν ερυθριά ούτε στο ελάχιστον όταν δηλώνει στα συμπεράσματα ότι «Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο θα οριστικοποιήσει τις κατευθυντήριες γραμμές του εντός του έτους προκειμένου να εγκριθεί και να υποβληθεί στην UNFCCC η μακροπρόθεσμη στρατηγική της ΕΕ στις αρχές του 2020. Στο πλαίσιο αυτό, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο καλεί την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων να εντείνει τις δραστηριότητές της για την υποστήριξη της δράσης για το κλίμα».
Τελικά το νέο στρατηγικό θεματολόγιο της Ένωσης για την περίοδο 2019-2024, αναμένεται να δοθεί τον Οκτώβριο 2019. Ο κεντρικός στόχος είναι να διαμορφωθεί, κατά κάποιον τρόπο, ο κόσμος του μέλλοντος, να προωθηθούν  τα συμφέροντα των πολιτών μας, των επιχειρήσεων και των κοινωνιών μας και να διαφυλάξουμε τον τρόπο ζωής μας. Όλα δε γίνονται από τη μια στιγμή στην άλλη! Γι αυτό και εξ αρχής τονίζεται η στόχευση των ενεργειών για τις εργασίες των θεσμικών οργάνων για την επόμενη πενταετία.
Οι  βασικές προτεραιότητες επικεντρώνονται στα εξής:
• προστασία των πολιτών και των ελευθεριών
• ανάπτυξη μιας ισχυρής και δυναμικής οικονομικής βάσης
• οικοδόμηση μιας κλιματικά ουδέτερης, πράσινης, δίκαιης και κοινωνικής Ευρώπης
• προαγωγή των ευρωπαϊκών συμφερόντων και αξιών στη διεθνή σκηνή.

1. Τα περισσότερα κράτη – μέλη εκτιμούν ότι η κλιματική ουδετερότητα πρέπει να έχει επιτευχθεί ως το 2050.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα