Εργασίες στήριξης στα τμήματα της ιστορικής γέφυρας του Κερίτη που έχουν απομείνει και γλύτωσαν από την καταστροφή του Φεβρουαρίου του 2019 ζητάει ο Δήμος Πλατανιά από το Υπουργείο Πολιτισμού. Εν τω μεταξύ, σε ό,τι αφορά τη νέα γέφυρα που την περασμένη εβδομάδα παραλήφθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, έχει επιλεγεί για την χωροθέτηση της ένα τμήμα 70-80 μέτρα βόρεια της παλιάς γέφυρας.
Μιλώντας στα “Χ.Ν.” ο κ. Μαλανδράκης τόνισε πως ο Δήμος έχει ζητήσει από το Υπουργείο Πολιτισμού στα πλαίσια της συμμετοχής του στην επιστημονική επιτροπή που παρακολουθεί τη μελέτη για το έργο « να αρχίσουν οι εργασίες στήριξης του εναπομείναντος τμήματος του δυτικού τόξου της ιστορικής γέφυρας μέχρις ότου ολοκληρωθούν οι μελέτες ανακατασκευής της».
Ήδη ο Δήμος Πλατανιά έχει παραδώσει ένα σχετικό σχέδιο στο Υπουργείο και τονίζει την ανάγκη να προχωρήσει η αντιστήριξη της γέφυρας στα σημεία που τώρα είναι ετοιμόρροπα. Σημειώνεται πως για την ανακατασκευή της γέφυρας που έπεσε τον Φεβρουάριο του 2019 μετά τα έντονα καιρικά φαινόμενα που έπληξαν το Νομό Χανίων και ιδιαίτερα το Δήμο Πλατανιά έχει εξασφαλιστεί το ποσό των 8.000.000.
«Το έργο θα γίνει με αυτεπιστασία του Υπουργείου Πολιτισμού που θα αναθέτει τμήματα του σε εργολάβους. Ελπίζουμε ότι οι διαδικασίες θα επισπευσθούν» τόνισε ο δήμαρχος.
Στο 60ο επεισόδιο, κάνουμε ποδηλατάδα στα Χανιά, προβληματίζομαστε για την διάβρωση και λέμε «ίσως αλλά… πώς;» για το άγαλμα του πρίγκηπα Γεωργίου στην Σούδα.
XΩΡΟΘΕΤΗΤΗΣΗ ΝΕΑΣ ΓΕΦΥΡΑΣ
Αναφορικά με τη νέα γέφυρα ο κ. Μαλανδράκης αφού τόνισε πως η κατασκευή της αποτελούσε αίτημα του Δήμου «από το πρώτο βράδυ της καταστροφής και παρότι ήταν ένα έργο που έπρεπε να γίνει πριν από χρόνια» συμπλήρωσε πως «για την υλοποίηση της έχει υπογραφεί προγραμματική σύμβαση μεταξύ Υπουργείου Υποδομών, Περιφέρειας Κρήτης, και Δήμου Πλατανιά. Το προηγούμενο διάστημα έγιναν όλες οι διαδικασίες που αφορούν την ανάθεση της μελέτης (είχε προϋπολογισμό 700.000 ευρώ από Εθνικούς πόρους) που είναι σύνθετη (υδραυλικά και περιβαλλοντικά έργα). Το μελετητικό γραφείο που ανέλαβε τη μελέτη μετά από πολλές επιτόπιες επισκέψεις έκανε συγκεκριμένες προτάσεις. Σε μια κοινή τηλεδιάσκεψη που είχαμε κάνει έγινε η παρουσίαση των σημείων της πιθανής χωροθέτησης. Οι προτάσεις ήταν δύο, καθώς δεν είχαμε πολλές επιλογές αφού υφίσταται οδικό δίκτυο εκατέρωθεν του ποταμού Κερίτη, νότια ή βόρεια της ιστορικής γέφυρας. Προκρίθηκε η θέση βόρεια της ιστορικής γέφυρας».
Η επιλογή της χωροθέτησης και του τύπου της γέφυρας έγινε με αρκετές αιρεσιμότητες από πλευράς του Υπουργείου Πολιτισμού. «Πολλοί πιθανόν θα ήθελαν μια κρεμαστή γέφυρα, μια αρχιτεκτονική κατασκευή πιο μοντέρνα αλλά οι όροι από το Υπουργείο Πολιτισμού ήταν συγκεκριμένοι. Η νέα γέφυρα δεν θα πρέπει να επισκιάζει την ιστορική γέφυρα, να είναι χαμηλότερα, να μην προσομοιάζει με το μνημείο. Επομένως ήταν επίτευγμα το ότι καταφέραμε να έχουμε τόσο γρήγορα τη μελέτη με τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Πολιτισμού.»
Για τον Δήμο Πλατανιά είναι αναγκαίο να προχωρήσει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα η νέα γέφυρα καθώς αυτή τη στιγμή η περιοχή του Αλικιανού, Βατόλακου, Σκινέ, Πρασές, Σέμπρωνας, χωριά Αν. Σελίνου συνεχίζουν να εξυπηρετούνται από τη στρατιωτική γέφυρα “Mπέλει” που έχει καθαρά προσωρινό χαρακτήρα. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να προχωρήσουν οι απαλλοτριώσεις και παράλληλα να βρεθεί το αναγκαίο ποσό κατασκευής της γέφυρας που υπολογίζεται στα 5.000.000 ευρώ.