Είναι δύσκολο να αποτυπωθεί με λέξεις το λάθος ενός επιχειρηματία ο οποίος συνεχίζει να πιστεύει και να επενδύει σε ένα ξεπερασμένο πια μοντέλο. Και είναι μεγάλη η απογοήτευσή του τη στιγμή που αντιλαμβάνεται πως η πολλά υποσχόμενη επιχείρηση που έχτισε με κόπο… δεν έχει σωτηρία.
Αμέτρητες είναι οι απογοητεύσεις που έρχονται διαδοχικά κατά τη διάρκεια της επιχειρηματικής του δραστηριότητας. Και είναι πολλά τα ερωτηματικά που έχουν βασανίσει το μυαλό του, μέχρι να ξετυλίξει το εκάστοτε κουβάρι και να ορίσει τη δομή της επιχείρησής του. Δεν περιγράφεται το συναίσθημα που θα ένιωθε ο επιχειρηματίας αν ήξερε πως με λίγη μεθοδική δουλειά, η επιχείρηση του θα μπορούσε να είχε γίνει γνωστή σε όλη την Ελλάδα.
Είμαστε όλοι αντιμέτωποι με επιχειρήσεις που φωνάζουν από μακριά πως θα μπορούσαν να κάνουν την αλλαγή, να καταστούν ζηλευτές και παράδειγμα προς μίμηση από τον ανταγωνισμό. Το μόνο που καταφέρνουν όμως είναι απλά να βρίσκονται στη συνείδηση όλων ως άλλη μια επιχείρηση του σορού. Και λέγοντας “του σορού”, εννοούμε πως απλά επιβιώνουν.
Ο εν λόγω επιχειρηματίας εξισώνει την επιβίωση με την επιτυχία. Η επιτυχία όμως ορίζεται αλλιώς.
Επιτυχία είναι ο τρόπος επιχειρηματικής σκέψης και δράσης. Στηρίζεται στη σωστή πληροφόρηση, στην τοποθέτηση καταρτισμένων στελεχών και στην εμπιστοσύνη. Οχι απλώς στις πωλήσεις. Η επιτυχία στηρίζεται στη γνώση. Στο χρήμα στηρίζεται η επιβίωση. Για όσο καιρό θα κρατήσει..
*Η Νάντια Αϊβάτογλου είναι σύμβουλος Marketing και ανάπτυξης επιχειρήσεων