Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024

Εξορθολογισμός χρεώσεων νερού από τον Ο.Α.Κ.

Η νέα τιμολογιακή πολιτική προβλέπει ίδια αντιμετώπιση για τους χρήστες κάθε κατηγορίας

Δικαιότερη μεταχείριση για τους χρήστες κάθε κατηγορίας και εξορθολογισμό της σχέσης κόστους και τιμής του νερού ώστε να σταματήσει η οικονομική “αιμορραγία” του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης (ΟΑΚ) προβλέπει η νέα τιμολογιακή πολιτική του Οργανισμού που εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο στην τελευταία συνεδρίαση.

Στην πρώτη στήλη του πίνακα αναγράφεται ο φορέας κατανάλωσης, στη δεύτερη ο κωδικός τιμολογίου (χονδρική – λιανική, άρδευση – ύδρευση – βιομηχανική χρήση κ.λπ.), στην τρίτη στήλη αναφέρεται η προηγούμενη τιμή και στην τελευταία η νέα τιμή σύμφωνα με την απόφαση που λήφθηκε.
Στην πρώτη στήλη του πίνακα αναγράφεται ο φορέας κατανάλωσης, στη δεύτερη ο κωδικός τιμολογίου (χονδρική – λιανική, άρδευση – ύδρευση – βιομηχανική χρήση κ.λπ.), στην τρίτη στήλη αναφέρεται η προηγούμενη τιμή και στην τελευταία η νέα τιμή σύμφωνα με την απόφαση που λήφθηκε.

Στους κερδισμένους φαίνεται να κατατάσσονται οι αγρότες με την τιμή του νερού άρδευσης να παραμένει στα ίδια επίπεδα ή να περιλαμβάνει ελάχιστες αυξομειώσεις για τους περισσότερους ΤΟΕΒ, ενώ “αλμυρές” αυξήσεις θα δουν κυρίως οι ιδιώτες που εξυπηρετεί ο ΟΑΚ αλλά και κάποιοι χρήστες, ΔΕΥΑ και Δήμοι, που παραδοσιακά απολάμβαναν πολύ χαμηλά τιμολόγια.
Όπως εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΚ Φώτης Καζάσης οι αλλαγές προέκυψαν με βάση το νέο θεσμικό πλαίσιο που υπάρχει και το οποίο βασίζεται στο διαχειριστικό σχέδιο λεκανών απορροής Ποταμών του Υδατικού Διαμερίσματος Κρήτης και στην Κοινή Υπουργική Απόφαση του 2017 που αφορά τους κανόνες τιμολόγησης και κοστολόγησης του νερού.
«Στο πλαίσιο αυτό και δεδομένης της αποστολής που έχει ο ΟΑΚ να στηρίξει την πρωτογενή παραγωγή κάναμε μια προσπάθεια να μην μεταβληθεί το κόστος και η τιμή του νερού άρδευσης για τους ΤΟΕΒ, το νερό δηλαδή που αφορά τους αγρότες, και παράλληλα το κόστος που έχει να κάνει με την απώλεια νερού λόγω φθορών και παλαιότητας του δικτύου να μην μετακυλιστεί εξ’ ολοκλήρου στους καταναλωτές αλλά να το επιμεριστεί ο Οργανισμός μαζί με τους χρήστες», τόνισε ο κ. Καζάσης.
Επίσης, το Δ.Σ. του ΟΑΚ αποφάσισε να υπάρχουν πλέον ενιαίες τιμές ανά κατηγορία χρηστών για κάθε αυτόνομο δίκτυο ώστε να περιοριστούν οι μεγάλες διαφοροποιήσεις που υπήρχαν στην τιμολόγηση ανάμεσα στους χρήστες της ίδιας κατηγορίας.

ΟΙ ΑΥΞΗΣΕΙΣ
Σε ό,τι αφορά τις αυξήσεις ο κ. Καζάσης διευκρίνισε ότι αυτές αφορούν κυρίως τη λιανική πώληση νερού από τον ΟΑΚ αλλά και κάποιες ΔΕΥΑ και Δήμους που έπαιρναν το νερό πολύ φθηνότερα από το πραγματικό του κόστος. Επεσήμανε δε ότι «στόχος είναι σταδιακά να φτάσουμε σε ενιαία τιμή ανά κατηγορία τιμολογίου σε όλη την Κρήτη».
Ερωτηθείς για τις εξαιρέσεις που παρατηρούνται σε κάποιες κατηγορίες (π.χ. η ΔΕΥΑ Ρεθύμνου στην κατηγορία ύδρευση Α και ο ΤΟΕΒ Οροπεδίου Λασιθίου στην κατηγορία άρδευση) ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΚ εξήγησε ότι στις περιπτώσεις αυτές είτε υπήρχαν κάποιες παγιωμένες πρακτικές που έρχονταν από πολύ παλιά είτε επικρατούν κάποιες ειδικές συνθήκες που λήφθηκαν υπόψη. «Στις περιπτώσεις αυτές κρίθηκε ότι η μετάβαση στην ενιαία τιμολόγηση θα πρέπει να γίνει σταδιακά. Για παράδειγμα στην περίπτωση του Οροπεδίου Λασιθίου που η τιμή άρδευσης είναι πολύ χαμηλή, αυτό γίνεται γιατί δεν υπάρχει μέχρι σήμερα δίκτυο και κατά συνέπεια έχουμε μόνο απευθείας παροχή από τον ταμιευτήρα», υπογράμμισε, ενώ σε ό,τι αφορά την αναγκαιότητα των αυξήσεων που καταγράφονται επεσήμανε ότι μέχρι σήμερα η τιμολόγηση δεν γίνονταν με βάση το κόστος γεγονός που δημιουργούσε ένα οικονομικό έλλειμμα στον ΟΑΚ.
«Ο ΟΑΚ είναι υποχρεωμένος λόγω της ΚΥΑ να προσεγγίσει όσο το δυνατόν περισσότερο την ανάκτηση του κόστους του νερού. Με άλλα λόγια, μέχρι σήμερα ο ΟΑΚ δημιουργούσε ελλείμματα από την τιμολογιακή του πολιτική, γιατί δεν λάμβανε υπόψη του τις αυξήσεις στο ρεύμα, την παλαιότητα των δικτύων κ.λπ. Πλέον, γίνεται ένας εξορθολογισμός. Πιθανόν να υπάρχουν κάποιες αδικίες τις οποίες όμως -επειδή η τιμολογιακή πολιτική αναθεωρείται σε ετήσια βάση- μπορούμε να δούμε και να διορθώσουμε του χρόνου. Αν δηλαδή τα πράγματα πάνε καλά τότε θα αλλάξει και προς το καλύτερο για τους καταναλωτές η τιμολογιακή πολιτική του Οργανισμού», ανέφερε καταλήγοντας ο κ. Καζάσης.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα