O Μεξικανός στην καταγωγή Manuel Alvarez Bravo θα υπάρξει ο συνεχιστής της φωτογραφικής παράδοσης στη Λατινική Αμερική, όπως αυτή θεμελιώθηκε μέσα από το σημαντικό και πολυσχιδές καλλιτεχνικό έργο του Edward Weston και της Tina Mοndotti. Γεννημένος στην Πόλη του Μεξικού και αναθρεμμένος σε ένα αυστηρό καθολικό περιβάλλον, ο Μπράβο θα εργαστεί αρχικά ως υπάλληλος στο μεξικανικό υπουργείο οικονομικών. Στα τέλη της δεκαετίας του 1920 θα έρθει σε επαφή με το έργο της Mondotti και του Weston, οι οποίοι θα τον ενθαρρύνουν και θα τον επηρεάσουν βαθιά. Διδάχθηκε τη φωτογραφία στο Escuela Central de Aries Plasticas υπό την επίβλεψη του Diego Rivera στα 1929-1930.
Την ίδια περίοδο έμελλε να γνωριστεί με το μεγάλο Ρώσο κινηματογραφιστή Sergey Eisenstein, o οποίος έτυχε να βρίσκεται τότε στο Μεξικό για τα γυρίσματα της ταινίας του “Ζήτω το Μεξικό” (Que Viva Mexico). Θα συνάψει παράλληλα επαφές τόσο με τον Καρτιέ-Μπρεσόν, όσο και με τον πρωτεργάτη του υπερρεαλιστικού κινήματος στη λογοτεχνία Αντρέ Μπρετόν, μέσω του δασκάλου του Ριβέρα. Αν και δεν υπήρξε ποτέ μέλος του κινήματος, ανέπτυξε ένα ζωηρό ενδιαφέρον για την υπερρεαλιστική αισθητική και εικόνα, γεγονός που αντανακλάται στο έργο του. Στις φωτογραφίες του παρατηρείται μια ιδιαίτερη ευαισθητοποίηση για την περιφέρεια, όπου μια παράλληλη κοινωνία, αυτή των ιθαγενών ινδιάνων ζούσε και δρούσε στο περιθώριο των μεγάλων αστικών κέντρων. Η γνωριμία με τη μεγάλη μεξικανή ζωγράφο Frida Kahlo, την οποία ο Bravo έμελλε να απαθανατίσει αρκετές φορές με το φωτογραφικό του φακό, ήταν προϊόν της στενής επαφής του φωτογράφου με το σύζυγο της καλλιτέχνιδος, τον Diego Rivera.
H Kahlo καταδικασμένη λόγω ενός ατυχήματος να κινείται με αναπηρικό καροτσάκι ήταν μια έντονα πολιτικοποιημένη, σημαίνουσα καλλιτεχνική φυσιογνωμία των μεξικανικών γραμμάτων και τεχνών των αρχών του 20ου αιώνα και ως χαρακτήρας άκρως κυκλοθυμική. Δεν είναι τυχαίο ότι ακόμη και στα 1954 η ζωγράφος θα διαδήλωνε από το αναπηρικό της αμαξίδιο για άρση του δiκτατορικού καθεστώτος στη Γουατεμάλα ενώ στον τάφο της χαράχθηκε το σφυροδρέπανο, κατεξοχήν σύμβολο των αριστερών της πεποιθήσεων.