Στο εσωτερικό μιάς εκκλησίας διακρίνεται σε πρώτο πλάνο μια πολυμελής οικογένεια, η οποία εν πλήρη απαρτία απεικονίζεται γονατιστή με διαμεσολαβητές τον Άγιο Ιάκωβο, προστάτη των απανταχού προσκυνητών και τον Άγιο Πέτρο σε στάση δέησης μπροστά σε μια υπερμεγέθη εικόνα με «εντυπωμένο» σε αυτήν το πρόσωπο του Ιησού. Πρόκειται για μια από τις πάμπολλες παραλλαγές ενός θέματος που εμπνέεται από την ιστορία του ιερού μανδυλίου της Αγίας Βερόνικας (βλ. και παλαιότερο έκθεμα του φανταστικού μουσείου). Πάνω στο κομμάτι αυτό λινού υφάσματος θεωρείτο κατά την παράδοση ότι είχαν αποτυπωθεί τα αληθινά φυσιογνωμικά χαρακτηριστικά του Θεανθρώπου, όταν ήρθε σε επαφή μαζί του κατά την ανάβαση στο Γολγοθά. H αχειροποίητος αυτή εικόνα του Ιησού, η αποκαλούμενη και «Vera Icon» θα κερδίσει για ευνόητους λόγους –λόγω του γεγονότος, ότι στο πλαίσιο εξυπηρέτησης λατρευτικών σκοπών δύνατο να αποδώσει με τρόπο επιβλητικό την «Επιφανεία» του Θεανθρώπου– γρήγορα την εικονογραφική αυτονομιά της, καταλαμβάνοντας μια περίοπτη θέση τόσο στη ρωμαιοκαθολική, όσο και στην ορθόδοξη εκκλησιαστική ζωγραφική. Στον πίνακα μας η «Vera Icon» εμφανίζεται ως εικόνα εντός της εικόνας να καλύπτει το τρίπτυχο που ο θεατής πρέπει να φανταστεί πίσω της, υποδηλώνοντας με τον πλέον εύστοχο τρόπο την παρουσία του Θεανθρώπου στους πιστούς μέσω της λειτουργίας της Θείας Ευχαριστίας που λαμβάνει χώρα στο βωμό. Ότι η συνάντηση αυτή των δεομένων και κατά προέκταση του θεατή εκτός του πίνακα με το Θείο πρόσωπο «ενώπιος ενωπίω» (Πρβλ.. και Γένεση 2.31) δε λαμβάνει χώρα ωστόσο σε ένα υπαρκτό εκκλησιαστικό περιβάλλον, αλλά σε μια ιδεατή, υπερβατική ουράνια σφαίρα, υπογραμμίζεται από την παρουσία στο άνω αριστερό και δεξιό άκρο του πίνακα των τεσσάρων αγγέλων των ασκούμενων στα μουσικά τους όργανα. Ο σχηματισμός ενός λευκού σταυρού που διακρίνεται αποτυπωμένος στο αριστερό χέρι της μητέρας της οικογενείας στο δεξί κάτω άκρο θα μπορούσε να παραπέμπει στο θάνατο της τελευταίας ως αφορμή ανάθεσης της παραγγελίας του έργου, λαμβάνοντας ως δεδομένο ότι η sancta facies κάνει αρκετά συχνά την εμφάνισή της σε καλλιτεχνικές δημιουργίες που σχετίζονται με τη θεματική του θανάτου.