Felix Nadar είχε υπάρξει το ψευδώνυμο του Gaspard-Felix Tournachon (6 April 1820 – 21 March 1910), ενός Γάλλου φωτογράφου, καρικατουρίστα, δημοσιογράφου, δοκιμιογράφου και αεροπόρου με αστείρευτη πίστη στις δυνατότητες της τεχνολογίας. Ο Ναδάρ κατέχει μια περίοπτη θέση στην ιστορία της φωτογραφικής Tέχνης ως ένας εκ των πρωτοπόρων της. Υπάρχει η άποψη ότι η φωτογραφία είχε υπάρξει απόρροια της βούλησης της καπιταλιστικής οικονομίας η οποία με το τεχνολογικά εξελιγμένο -καθότι πιο γρήγορο- αυτό προϊόν καλούνταν να απαντήσει στην ξεπερασμένη και αργή για τα δεδομένα της εποχής της βιομηχανικής επανάστασης ζωγραφική Τέχνη. Ερευνες προς την κατεύθυνση της μηχανικής τεχνικής αναπαραγωγής του ορατού κόσμου είχαν ήδη ξεκινήσει από το 15ο αιώνα και έμελλε να πολλαπλασιαστούν κατά το 18ο και κυρίως κατά το 19ο αιώνα. Κατά τη δεκαετία του 1840 όλοι οι αστοί απαθανίζονται σε κλασικό ύφος σε νταγκεροτυπίες, μια πρώιμη φωτογραφική τεχνική που είχε πάρει το όνομά της από τον Dager και η οποία χαρακτηρίζεται από το γεγονός ότι σε αυτήν απουσιάζουν τα αρνητικά. Το όνομα του Ναδάρ από την άλλη είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τις απαρχές της φωτογραφικής Τέχνης χάρη στα διάσημα πορτραίτα του. Στα 1853 θα ανοίξει ένα φωτογραφείο κοντά στο σταθμό των τρένων του Saint Lazare, απ’ όπου θα κάνει το πέρασμά της μεγάλο κομμάτι της άρχουσας αστικής τάξης της Γαλλίας για να φωτογραφηθεί. Ο Ναδάρ άνηκε στους προοδευτικούς Γάλλους και τασσόταν ενάντια στον κληρικαλισμό. Ζώντας στην εποχή του Ιουλίου Βέρν και των μεγάλων ανακαλύψεων, ο Ναδάρ δε θα κρατήσει κρυφές, αντίθετα θα κοινοποιήσει δημόσια σε έγκυρα έντυπα της εποχής τις ενορατικές του σκέψεις για μια κοινωνία, όπου οι άνθρωποι θα μπορούν να ίπτανται στον ουρανό. Ο ίδιος θα συμμετάσχει μάλιστα και σε επιχειρήσεις για τη φωτογράφηση του κόσμου από αερόστατο και σε αυτόν αποδίδονται οι πρώτες γνωστές αεροφωτογραφίες, τραβηγμένες περί τα τέλη της δεκαετίας του 1860.