Στο κλίμα που επικρατεί στο εξωτερικό για τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου αλλά και στην εικόνα που αναμένεται να έχει ο τουρισμός σύμφωνα με τα πρώτα δείγματα, αναφέρεται ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Ρεθύμνου, Μανώλης Τσακαλάκης. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το Goodnet: «Η γενική εικόνα από τις διεθνείς αγορές για τον τουρισμό της Ελλάδας μας αφήνει ευχαριστημένους. Τώρα συζητάμε για αύξηση σε άτομα, και θα έρθει και η αύξηση στην ποιότητα. Αυτή τη στιγμή η εικόνα είναι καλή από όλες τις αγορές εκτός από τη Ρώσικη και την Ουκρανική.
Το προηγούμενο χρονικό διάστημα πραγματοποιήθηκαν εκθέσεις στο εξωτερικό, τις επισκεφτήκαμε όλες σχεδόν και στη Νορβηγία και στη Σουηδία και στο Λουξεμβούργο και στην Ολλανδία και στη Βιέννη, όλες οι αγορές είναι στο συν. Ο κόσμος στο εξωτερικό είναι σε αναμονή, γνωρίζουν ότι έχουμε εκλογές. Αυτό που θα μας δημιουργήσει πρόβλημα είναι αν μετά τις εκλογές δεν δημιουργηθεί κυβέρνηση, πάμε σε περίοδο ακυβερνησίας και αρχίσουν προβλήματα με απεργίες και άλλα ευτράπελα τα οποία θα δημιουργήσουν μεγάλο πρόβλημα στον Ελληνικό τουρισμό. Αυτοί που είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και παρακολουθούν τις πολιτικές εξελίξεις είναι οι tour operators και όχι οι πελάτες, αλλά αυτοί θα καθοδηγήσουν τον κόσμο και είναι υποχρεωμένοι σε περίπτωση προβλήματος να στρέψουν αλλού τους πελάτες τους».
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΜΕ «ΠΡΩΤΙΑ» ΣΤΗΝ ΑΥΣΤΡΙΑΚΗ ΑΓΟΡΑ
Οι φόβοι για την Αυστριακή αγορά η οποία πριν από δέκα ημέρες φαινόταν ιδιαίτερα επιφυλακτική σε σχέση με το «ρυθμό» των κρατήσεων ευτυχώς δεν επιβεβαιώθηκαν, όπως ανέφερε ο κ. Τσακαλάκης, καθώς η Ελλάδα βρέθηκε και πάλι πρώτη στις προτιμήσεις των Αυστριακών. «Είχαμε ένα μικρό κάθισμα ένα δεκαήμερο νωρίτερα στις κρατήσεις και μετά το δεκαήμερο αυτό και λόγω των γεγονότων που συνέβησαν στην Γαλλία και το Βέλγιο ο κόσμος στράφηκε προς την Ελλάδα» τόνισε ο κ. Τσακαλάκης.
19% ΠΙΟ ΦΘΗΝΗ ΓΙΑ ΒΡΕΤΑΝΟΥΣ Η ΕΛΛΑΔΑ
Η αναβάθμιση του Βρετανικού νομίσματος, φέρνει θετικά νέα για την Ελλάδα καθώς το κύμα των Βρετανών τη φετινή τουριστική περίοδο αναμένεται να είναι αυξημένο. «Η λίρα έχει φτάσει στο 19% έναντι του ευρώ. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως οποιοσδήποτε Άγγλος πελάτης κλείσει το ίδιο ξενοδοχείο που έκλεισε πέρυσι για την ίδια χρονική περίοδο θα πληρώσει 19% λιγότερο. Έχει αναβαθμιστεί η λίρα και γι αυτό από την Αγγλία έχουμε ένα μεγάλο κύμα τουριστών» ανέφερε ο κ. Τσακαλάκης.
«ΟΙ ΡΩΣΟΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΕΚΤΟΣ ΕΥΡΩΖΩΝΗΣ»
Σοβαρή απώλεια θα είναι τη φετινή τουριστική χρονιά η Ρώσικη και η Ουκρανική αγορά για τον τουρισμό της Ελλάδας. Ο Σύλλογος Ξενοδόχων Ρεθύμνου μάλιστα, παρόλο που θα κινηθεί «σύμφωνα με το πρόγραμμα» και θα συμμετέχει στην έκθεση της Μόσχας, προσπαθεί παράλληλα να αναπληρώσει το κενό, εστιάζοντας σε άλλες χώρες. Ωστόσο, η ιδιαίτερα καλή Ρώσικη και Ουκρανική πελατεία αποτελεί μάλλον παρελθόν όχι μόνο για την Ελλάδα και την Κρήτη αλλά και ολόκληρη την Ευρωζώνη μετά την κατακόρυφη πτώση του νομίσματος τους.
Ο κ. Τσακαλάκης επεσήμανε: «Προσπαθούμε να αναπληρώσουμε το κενό από τους Ρώσους με άλλες χώρες. Χώρες όπως η Πολωνία, σε ό,τι αφορά τις Ανατολικές χώρες, δείχνουν να ανακάμπτουν και έχουμε ενδιαφέρον. Ωστόσο, αυτό που ζήσαμε τα προηγούμενα χρόνια με τους Ρώσους θα περάσουνε τουλάχιστον δύο χρόνια για να το ξαναζήσουμε. Όχι σε αυτό το βαθμό, σε μικρότερο. Οι Ρώσοι έχουν το πρόβλημα της πτώσης του νομίσματός τους και όταν το ρούβλι κυμαίνεται στο 75% εκεί που ήταν στο 40% σε σχέση με το ευρώ αυτό δημιουργεί πρόβλημα. Οι Ρώσοι θα κάνουν διακοπές εκτός Ευρωζώνης».
Δυσοίωνο για την εισροή τουριστών από την Ρωσία, είναι και το νέο καθεστώς για την απόκτηση της βίζας που απαιτεί πλέον προσωπική επαφή του ενδιαφερόμενου με τον εκδότη της βίζας και θέτει πολλές παραμέτρους για την απόκτησή της αλλά και περίσσια ταλαιπωρία. Ωστόσο, οι γειτονική χώρα έχει ήδη στραφεί στο να κερδίσει αυτή τη χαμένη μερίδα τουριστών της Ευρωζώνης και της Ελλάδας κάνοντας συμφωνίες με τουριστικούς πράκτορες της Ρωσίας. «Η έκδοση της βίζας είναι ένα από τα μέτρα πίεσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης εναντίον της Ρωσίας και καταλαβαίνετε ότι είναι ανασταλτικό αυτό και σπρώχνει τους πελάτες εκτός Ευρώπης. Γι αυτό δύο μεγάλοι tour operator, Ρώσοι, μαζί με μια μεγάλη αλυσίδα ξενοδοχείων στην Τουρκία η οποία έχει 25 χιλιάδες δωμάτια έχουν κάνει μια συμφωνία και κατευθύνουν προς τα εκεί τους Ρώσους» τόνισε ο κ. Τσακαλάκης.
ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΣΕ ΝΕΕΣ ΑΓΟΡΕΣ-ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Στόχος που θα γίνει το νέο στοίχημα στο μέλλον, για τους ξενοδόχους του Ρεθύμνου, είναι το άνοιγμα σε νέες αγορές και μακρινούς προορισμούς. Ωστόσο, ο κ. Τσακαλάκης τόνισε πως ήδη ξεκινάει το άνοιγμα αυτό, στην Αθήνα όπου μάλιστα αναμένεται να εξελιχθεί στο μεγαλύτερο ποσοστό της η εισροή επισκεπτών όταν εδραιωθεί. Όπως ανέφερε ο κ. Τσακαλάκης στην κατεύθυνση αυτή βοηθάει και ο ρόλος που είχε το προηγούμενο διάστημα το Υπουργείο Τουρισμού με επικεφαλής την Υπουργό Όλγα Κεφαλογιάννη, που στράφηκε στο να προσελκύσει τη μερίδα αυτή των επισκεπτών: «Το σίγουρο είναι ότι οι νέες αγορές και οι μακρινές χώρες θα ξεκινήσουν με Πρωτεύουσες. Εκεί με χαρά βλέπουμε ότι Αθήνα κατακτά τη θέση της στον Ευρωπαϊκό χάρτη. Είναι μεγάλος ο ρόλος που μπορεί να παίξει η Αθήνα σε αυτήν την κατεύθυνση. Και φυσικά εκεί έπαιξε σπουδαίο ρόλο και το Υπουργείο Τουρισμού και η κ. Όλγα Κεφαλογιάννη η οποία από κοινού με οργανισμούς τους τουρισμού και επιμελητήρια, προσπάθησε να προωθήσει την Αθήνα σε μακρινούς προορισμούς. Τα προηγούμενα χρόνια δεν γινόταν τίποτα τέτοιο» υπογράμμισε ο κ. Τσακαλάκης.
Πάντως, η προώθηση της Κρήτης στο εξωτερικό θα συνεχιστεί το επόμενο διάστημα εντατικά με εκθέσεις και εκδηλώσεις στην Κωνσταντινούπολη, αποκλειστική έκθεση για την Ελλάδα στη Στοκχόλμη από τις 12 έως τις 15 Φεβρουαρίου, το Βερολίνο στις αρχές Μαρτίου, το Μόναχο, τη Στουτγάρδη και τη Μόσχα όπου, όπως τόνισε ο κ. Τσακαλάκης: «Θα κάνουμε αυτό που κάναμε τα προηγούμενα χρόνια αλλά δεν περιμένουμε κάτι από Ρωσία και Ουκρανία».