» Στo πλαίσιο του προγράμματος Learning Cultures via Cinema
Το ΜΟΥΣΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΡΙΣΟΥ ΧΑΝΙΩΝ στο πλαίσιο «Συμπράξεις ανταλλαγών μεταξύ σχολείων ΚΑ229», Τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης, Erasmus+ 2020 με κωδικό αριθμό 2020-1-EL01- KA229-078853_1 και τίτλο «Learning Cultures via Cinema», υποδέχτηκε από τις 31 Οκτώβριου έως τις 6 Νοέμβριου 2021, τους εταίρους του από Liceul Teoretic “Ion Heliade Radulescu” του Targoviste της Ρουμανίας, το Yahya Akel Fen Lisesi της Τουρκίας, το Agrupamento de Escolas de Sátão της Πορτογαλίας, το Medgyessy Ferenc Gimnazium es Muveszeti Szakgimnázium της Ουγγαρίας και το SABA της Βόρειας Μακεδονίας.
Οι εργασίες της εβδομάδας αυτής που είχε τίτλο “Workshop: Short films with impact”, έδωσαν την δυνατότητα στους μαθητές που συμμετείχαν, να παρακολουθήσουν εργαστήρια γύρω από τον τομέα του κινηματογράφου. Αρχικά, παρουσίασαν ταινίες μικρού μήκους που επέλεξαν οι ίδιοι από τη χώρα τους. Τα διαφορετικά είδη ταινιών και η ποικιλία των κοινωνικοπολιτισμικών θεμάτων (κλιματική αλλαγή, διακρίσεις, προσφυγικά θέματα, πανδημία Covid-19, οικονομική κρίση κ.λπ.) έδωσαν την ευκαιρία για συζήτηση και στοχασμό, ενώ αναδύθηκαν μηνύματα για τα κοινά προβλήματα της Ευρώπης. Οι εργασίες συνεχίστηκαν με τη συμμετοχή σε εργαστήριο κινηματογράφου με τίτλο «How we make a film», που οργανώθηκε από την ομάδα του Chania Film Festival. Το εργαστήριο αφορούσε τη διαδικασία και τα στάδια δημιουργίας ταινιών, με ιδιαίτερη έμφαση στις τεχνικές παραγωγής και συγγραφής της ιστορίας – σεναρίου. Μέσω του εργαστηρίου κινηματογράφου οι συμμετέχοντες απέκτησαν γνώσεις οπτικοακουστικού γραμματισμού, καθώς ενεπλάκησαν – με τρόπο επαγγελματικό- με την κινηματογραφική τεχνολογία. Οι μαθητές με δημιουργικότητα και κριτική σκέψη συνεργάστηκαν σε πολυπολιτισμικές ομάδες και με μια πιο κινηματογραφική οπτική αξιοποίησαν τα αποτελέσματα των εργαστηρίων και συνέθεσαν τις δικές τους ιστορίες, αναδεικνύοντας ανθρωπιστικές, δημοκρατικές και ευρωπαϊκές αξίες, όπως η ανεκτικότητα, ο σεβασμός και η αποδοχή. Οι ιστορίες αυτές αξιολογηθήκαν από τους υπεύθυνους των εργαστηρίων και τους καθηγητές τους.
Πέραν αυτών, άνθρωποι από έξι χώρες είχαν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν και να ανταλλάξουν απόψεις για το τόπο διαμονής του καθενός, τον πολιτισμό, το σχολείο και το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας του. Οι επισκέπτες μαθητές και καθηγητές ξεναγήθηκαν στο σχολείο υποδοχής, το Μουσικό Σχολείο Θερίσου, και γνώρισαν ένα ειδικού τύπου σχολείο, μέσω του οποίου ήρθαν σε επαφή με τη μουσική παράδοση της Κρήτης.
Ξεναγήθηκαν στην πόλη των Χανίων και σε χώρους με αρχαιολογικό και ιστορικό ενδιαφέρον, σε ακτές και παραλίες του νομού και σε παραδοσιακά χωριά της ενδοχώρας της Κρήτης όπου έμαθαν για την καθημερινότητα, τον πολιτισμό, την ιστορία, τη θρησκεία, το περιβάλλον, τη χλωρίδα και πανίδα του νησιού, ενώ γεύτηκαν τοπικά εδέσματα και παραδοσιακές συνταγές.
Τέλος, οι εταίροι μας έτυχαν θερμής υποδοχής στο Πνευματικό Κέντρο από τον αντιπεριφερειάρχη Χανίων, Νίκο Καλογερή, καθώς και από την αντιδήμαρχο Ελένη Ζερβουδάκη στο δημαρχείο Χανιών. Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί από το Μουσικό σχολείο, μέλη της παιδαγωγικής ομάδας του προγράμματος, που συντόνισαν τη δράση αυτή ήταν η Χαλακατεβάκη Ειρήνη (ΠΕ03), η Τρίγκα Αικατερίνη (ΠΕ02), η Ντάμπου Μαρία (ΠΕ02) και ο διευθυντής του σχολείου Ανδρεδάκης Γεώργιος (ΠΕ0402).
Ο δ/ντης
Ανδρεδάκης Γιώργος