Σε καταγγελίες για την Fraport σημειώνοντας ότι στοχεύει να αποκτήσει τον απόλυτο έλεγχο του ελληνικού τουρισμού, προχώρησαν χθες σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν τα μέλη της Πρωτοβουλίας Ενάντια στην εκχώρηση του αεροδρομίου “Δασκαλογιάννης”.
Σύμφωνα με όσα επισήμαναν, η προσπάθεια αυτή, συνεπικουρείται με άλλες γερμανικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του τουρισμού και των αερομεταφορών στην Ελλάδα. «Επιδίωξη της Fraport είναι οι συνέργειες με άλλες γερμανικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο του τουρισμού και των αερομεταφορών στην Ελλάδα προκειμένου να συνεπικουρήσουν στον στρατηγικό στόχο της γερμανικής κυβέρνησης να αποκτήσει τον έλεγχο της ναυαρχίδας της ελληνικής οικονομίας που είναι ο τουρισμός», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Κώστας Σταυρουλάκης, προσθέτοντας: «Οπως είναι γνωστό η γερμανική TUI, με την οποία ήδη ανακοίνωσε συνεργασία η Fraport, διακινεί πάνω από το 50% του εισερχόμενου τουρισμού στην χώρα ενώ η γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa και το δίκτυο της Star Alliance στο οποίο συμμετέχει και η Aegean είναι μέτοχος της Fraport έχοντας ένα 8,5% στο συνολικό μετοχικό κεφάλαιο της τελευταίας, συνεπώς, ο έλεγχος του τουρισμού της χώρας δεν είναι υπόθεση εργασίας, ούτε θεωρίες συνωμοσίας αλλά βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και θα ενταθεί βραχυπρόθεσμα με την είσοδο των γερμανικών funds στην αγορά των κόκκινων δανείων που έχει ο ξενοδοχειακός τομέας ύψους 3 δις περίπου αλλά και στην διεκδίκηση του ποσοστού που κατέχει το ελληνικό δημόσιο στο διεθνές αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος” των Αθηνών. Ηδη ανακοινώθηκε ότι σύμβουλος αποκρατικοποίησης είναι η γερμανική τράπεζα Deutsche Bank».
«ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΚΕΡΔΗ ΓΙΑ ΤΗ FRAPORT»
Σύμφωνα με όσα τονίστηκαν στη συνέντευξη Τύπου που παρατέθηκε στο καφέ “Κήπος”, κάποιες κινήσεις από τη γερμανική Fraport όπως η αύξηση των τελών που οδήγησε, σύμφωνα με τα μέλη της “Πρωτοβουλίας”, «στην αποχώρηση κατά τους χειμερινούς μήνες της Ryanair», αλλά και η διακοπή της 24ωρης χειμερινής λειτουργίας του αεροδρομίου, είναι ενάντια στα συμφέροντα του τόπου. O κ. Σταυρουλάκης αναφέρθηκε και στα, μέχρι τώρα, έσοδα της Fraport από τη λειτουργία των 14 ελληνικών αεροδρομίων λέγοντας, μεταξύ άλλων, ότι, «το πρώτο εξάμηνο οι Γερμανοί αποκόμισαν κέρδη 107 εκατομμυρίων ευρώ ενώ την ίδια στιγμή το ελληνικό δημόσιο επιβαρύνθηκε με την λειτουργία των “ζημιογόνων” αεροδρομίων που εξυπηρετούν όμως κοινωνικούς και εθνικούς σκοπούς». Το μέλος της “Πρωτοβουλίας” Λουκία Καλιγιάννη, σημείωσε ότι επιδίωξη είναι η ακύρωση της σύμβασης. «Για να γίνει η παραχώρηση στο γερμανικό κράτος (Fraport) συκοφαντήθηκε και υπονομεύτηκε ο Δημόσιος χαρακτήρας της χώρας μας, ιδιαίτερα από όλες τις κυβερνήσεις των μνημονίων, επιδεικνύοντας την μέγιστη δουλοπρέπεια στους λεγόμενους δανειστές. Οι ντόπιοι βουλευτές που θα ξαπλώνανε στο διάδρομο προσγείωσης, εάν εκχωρείτο το αεροδρόμιο, αφού ψήφισαν την συμφωνία εκχώρησης, τώρα κατεβαίνουν στα Χανιά τα Σαββατοκύριακα για να πιουν το καφεδάκι τους σφυρίζοντας αδιάφορα για τις συνέπειες της στον ντόπιο πληθυσμό», σημείωσε η κα Καλιγιάννη. Τέλος, η κα Πηγή Μπελώνη τόνισε από την πλευρά της ότι, «τα ελληνικά αεροδρόμια δεν ιδιωτικοποιήθηκαν, κρατικοποιήθηκαν από τη Γερμανία. Ακόμα και όσοι είναι υπέρ της ελεύθερης οικονομίας και των ιδιωτικοποιήσεων πρέπει να συμφωνήσουν ότι πρέπει να υπάρχει εξαίρεση για κοινωφελείς επιχειρήσεις και εκείνες που έχουν στρατηγικό χαρακτήρα, δηλαδή που είναι οι πύλες εισόδου στη χώρα και σχετίζονται με την ασφάλειά μας όπως είναι τα αεροδρόμια. Μας λεηλατούν και μας κοστίζει ακριβά».
ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ
Η συνέντευξη Τύπου δόθηκε με αφορμή την ημερίδα που είναι προγραμματισμένη για την προσεχή Δευτέρα στις 8.30 το βράδυ στο ΕΒΕΧ με θέμα την κρίση στις αερομεταφορές, τον ρόλο της Fraport και τις επιπτώσεις στην τοπική οικονομία.