Σε αχρησία παραμένει το φράγμα Βαλσαμιώτη, ένα έργο για το οποίο δαπανήθηκαν περισσότερα από 40 εκατομμύρια ευρώ προκειμένου να δώσει λύση στο πρόβλημα της λειψυδρίας.
Τις τελευταίες ημέρες και με δεδομένα τα προβλήματα που καταγράφονται στην παροχή νερού, ασκείται πίεση στον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης (ΟΑΚ), από τους αγρότες της περιοχής υψηλής ζώνης μέχρι και το Κολυμπάρι αλλά και από αγρότες στα Μεσκλά και την γύρω περιοχή, ώστε να δώσει το φράγμα ό,τι νερό μπορεί.
Υπενθυμίζεται ότι το φράγμα κατασκευάστηκε για να δέχεται έξι εκατομμύρια κυβικά νερού, αλλά διαπιστώθηκε ότι το όριο ασφαλείας του είναι μόλις ένα εκατομμύριο κυβικά, δηλαδή το ένα έκτο της δυναμικότητάς του και αυτό με συνεχή παρακολούθηση ώστε να μην δημιουργηθούν περαιτέρω προβλήματα.
Όπως εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΚ Φώτης Καζάσης, «το έργο θεωρείται ακόμη ότι είναι σε εκτέλεση, δεν υπάρχει βεβαίωση περαίωσης και εμείς για να δώσουμε το νερό που μπορεί να δοθεί θα πρέπει να έχουμε το “πράσινο φως” από τους φορείς που εκτελούν το έργο, δηλαδή την Περιφέρεια και το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης».
Ως προς τα επόμενα βήματα, ο κ. Καζάσης εξηγεί πως «ο εργολάβος έχει ενημερωθεί από τη Διεύθυνση Τεχνικών έργων ώστε να κάνει τις εργασίες όπως ακριβώς προβλέπει η νομοθεσία στους επόμενους μήνες και αν αυτό δεν συμβεί τότε προφανώς θα ακολουθηθούν τα προβλεπόμενα από τον νόμο, δηλαδή πάμε σε εγγυητικές και διοικητικές πράξεις εναντίον του εργολάβου».
Εντός της εβδομάδας πάντως αναμένεται να εξομαλυνθεί η κατάσταση με τα μεγάλα προβλήματα παροχής νερού που καταγράφονται σε περιαστικές περιοχές των Χανίων και στον κάμπο της Αγιάς.
Όπως εξηγεί στα “Χ.ν.” ο κ. Καζάσης, «αντιμετωπίζουμε από τον Μάρτιο δύο μεγάλες ζημιές στον κύριο και στον εφεδρικό κινητήρα της γεώτρησης στα Μυλωνιανά, τους οποίους στείλαμε στο εξωτερικό για επισκευή. Η βλάβη αυτή μας στοιχίζει 1000 κυβικά ημερησίως».
Ο ίδιος, αναλαμβάνει την ευθύνη από μέρους του Οργανισμού για τα προβλήματα που καταγράφονται, τονίζοντας πως «δεν φέρει ευθύνη η ΔΕΥΑΧ για όσα συμβαίνουν το τελευταίο διάστημα». Ο κ. Καζάσης, σημειώνει χαρακτηριστικά πως «δέχομαι την ευθύνη, καθώς παρά το γεγονός ότι ήταν μια σειρά από έκτακτες συγκυρίες και βλάβες, θα μπορούσαμε να έχουμε έναν καλύτερο προγραμματισμό, σε συνεργασία με το άτυπο συντονιστικό, δηλαδή τη ΔΕΥΑΒΑ και τη Διεύθυνση Υδάτων».
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού, για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα σε άρδευση και ύδρευση, ζητήθηκε από τον ΤΟΕΒ Βαρυπέτρου να δώσει “δανεικό” νερό 300 κυβικά την ώρα για δέκα ημέρες από μια γεώτρηση που δεν χρησιμοποιεί στην περιοχή των Μυλωνιανών. Αυτό γίνεται από την Παρασκευή, ενώ εντός της εβδομάδας θα λειτουργήσει και ο κινητήρας της μεγάλης γεώτρησης στα Μυλωνιανά που επισκευάστηκε στο εξωτερικό.
Επίσης από αύριο, τίθεται σε λειτουργία και η νέα γεώτρηση του Οργανισμού στην ίδια περιοχή, η οποία θα προσφέρει 500 κυβικά την ώρα.