Προσπάθεια να πείσει την τοπική κοινωνία για τις καλές προθέσεις της αναφορικά με το αεροδρόμιο Χανίων είχε ξεκινήσει το 2018 η Fraport, η οποία χθες “έκλεισε” δυο χρόνια απ’ όταν παρέλαβε τις τύχες 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη χώρα μας. Συχνά – πυκνά, κορυφαία στελέχη της, έρχονταν στα Χανιά, συμμετείχαν σε εκδηλώσεις και είχαν επαφές με τοπικούς παράγοντες, διαμηνύοντας προς τους προβληματισμένους πολίτες ότι η πτωτική εικόνα που παρουσίαζε το “Δασκαλογιάννης” θα άλλαζε.
Πέρα από τη Fraport έχουμε ακούσει φορείς του τουρισμού αλλά και το Επιμελητήριο Χανίων, να λένε ότι γίνονται προσπάθειες για προσέλκυση νέων αεροπορικών εταιρειών στα Χανιά. Ελπίδα -επιχειρηματιών και πολιτών τουλάχιστον- είναι να βρεθεί τρόπος ώστε να καλυφθεί το τεράστιο κενό που άφησε η Ryanair φεύγοντας από τα Χανιά. Να προσεγγίσει τα Χανιά δηλαδή, μια άλλη εταιρεία χαμηλού κόστους.
Μέχρι σήμερα, τίποτε από τα παραπάνω δεν έγινε πραγματικότητα για τα Χανιά. Μόλις πρόσφατα η Fraport ανακοίνωσε τα στοιχεία του Μαρτίου, δείχνοντας “βουτιά” στις διεθνείς αφίξεις για το αεροδρόμιο Χανίων. Παρά τις αισιόδοξες δηλώσεις στελεχών της, δεν ανακοινώθηκε η άφιξη άλλων εταιρειών χαμηλού κόστους στα Χανιά. Ειδικά στις γραμμές του εσωτερικού, το μονοπώλιο έχει εκτοξεύσει τις τιμές στα ύψη, με το δρομολόγιο Χανιά – Αθήνα να είναι πλέον απαγορευτικό για πάρα πολλούς συμπολίτες μας.
Κι αν κάποιοι ελπίζουν σε κινήσεις της τελευταίας στιγμής, ας θυμηθούν ότι το πρόσφατο “φιάσκο” με τα Μπόινγκ έχει αλλάξει ριζικά τον σχεδιασμό όλων των αεροπορικών εταιρειών. Με λίγα λόγια, αεροπλάνα δεν υπάρχουν! Τα 737 MAX 8 καθηλώθηκαν μετά τις αεροπορικές τραγωδίες και οι παραγγελίες που είχαν προγραμματιστεί πάγωσαν ή ακυρώθηκαν. Μεταξύ των εταιρειών που έχουν αυτό τον τύπο αεροπλάνων είναι η TUI Group, η Norwegian Air Shuttle και η Smartwings. Τις παραγγελίες τους περίμεναν η Ryanair, Air Europa και SunExpress. Η λογική λέει λοιπόν ότι φέτος, σημαντικές κινήσεις δεν θα δούμε στο “Δασκαλογιάννης”.
Βάσει των παραπάνω λοιπόν, μοιάζει απόλυτα παράλογη και προκλητική η απόφαση της Fraport να αυξήσει τα τέλη μόνο στο “Δασκαλογιάννης” από τα 14 Περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται στην Ελλάδα. Είναι το μόνο “προβληματικό” και επιλέγει να το στήσει στον τοίχο; Ακατανόητη απόφαση πέρα από κάθε επιχειρηματική λογική.
Εξίσου ακατανόητη και η σιωπή των τοπικών φορέων. Ιδιαίτερα από τον δήμο Χανίων, όπου ο κ. Βάμβουκας είχε προσωπική συνάντηση με τον CEO της Fraport κ. Ζίνελ, θα έπρεπε να έχει “βγει στα κάγκελα”. Εντυπωσιακό και το σιωπητήριο από το Επιμελητήριο Χανίων. ενας και πλέον χρόνος συμπληρώθηκε απ’ όταν ανέλαβε καθήκοντα η νέα διοίκηση και στην κατεύθυνση της προσέλκυσης αεροπορικών εταιρειών δεν έχουμε δει την παραμικρή ουσιαστική κίνηση.
Εν μέσω προεκλογικής περιόδου, θα πρέπει άπαντες οι υποψήφιοι να βάλουν σε προτεραιότητα αυτό το σημαντικό ζήτημα για τα Χανιά. Να πιέσουν και να παρουσιάσουν προτάσεις. Οσο για κάποιους εκ των χειροκροτητών της “Fraport” που σήμερα βλέπουμε να διεκδικούν μια θέση στο Δημοτικό Συμβούλιο Χανίων, ας βγουν τώρα να εξηγήσουν στους εν δυνάμει ψηφοφόρους τους, τον λόγο για τον οποίο πανηγύριζαν και κατηγορούσαν όσους έκρουαν τον κώδωνα του κινδύνου.
Στη προσπαθεια να πεισουν εχουν επιστρατευτει κ οι επιφανεις των Χανιων που υπογραφαν χαρτια κ μιλουσαν για εξωστρεφεια?χαχαχα….το αεροδρομιο Χανίων σε λίγο θα εχει 3 πτησεις ολη την ημέρα κ θα παριστανουμε ότι θα ειμαστε το Heathrow…..