Δευτέρα, 7 Οκτωβρίου, 2024

“Φρένο” στις πωλήσεις αυτοκινήτων

Τα σενάρια που κυκλοφόρησαν το τελευταίο διάστημα για την αλλαγή στη φορολογική πολιτική στα Ι.Χ. και στα τέλη κυκλοφορίας έβαλαν “φρένο” στις πωλήσεις των αυτοκινήτων προκαλώντας μείωση 13,8% μετά από πολλούς μήνες ανόδου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα για τον κλάδο του αυτοκινήτου η Ελληνική  Στατιστική Αρχή τον Οκτώβριο κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 7.897 αυτοκίνητα (καινούργια ή µεταχειρισµένα εξωτερικού) έναντι 9.158 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο µήνα το 2014, παρουσιάζοντας µείωση 13,8%. Αύξηση 33,7% είχε παρουσιαστεί τoν Οκτώβριο 2014 σε σχέση µε τον αντίστοιχο µήνα του 2013. Τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν τον Οκτώβριο φέτος ανέρχονται σε 5.440 έναντι 6.559 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο µήνα το 2014, παρουσιάζοντας µείωση 17,1%. Την περίοδο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2015 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 97.788 αυτοκίνητα (καινούργια ή µεταχειρισµένα εξωτερικού) έναντι 85.776 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο το 2014 παρουσιάζοντας αύξηση 14%. Αύξηση 29,5% είχε παρουσιαστεί το δεκάµηνο του 2014 σε σχέση µε το αντίστοιχο του 2013. Τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν την περίοδο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2015 ανέρχονται σε 67.676 έναντι 63.712 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο το 2014, παρουσιάζοντας αύξηση 6,2%. Οσον αφορά στην κυκλοφορία των νέων μοτοσυκλετών κυβισµού άνω των 50cc (καινούργιων και µεταχειρισµένων εξωτερικού) τον Οκτώβριο φέτος, ο αριθμός τους ανήλθε σε 2.543 μοτοσυκλέτες έναντι 2.708 τον αντίστοιχο µήνα το 2014, παρουσιάζοντας µείωση 6,1%. Αύξηση 13,1% είχε παρουσιαστεί τον Οκτώβριο 2014 σε σχέση µε τον αντίστοιχο µήνα το 2013. Οι καινούργιες µοτοσυκλέτες που κυκλοφόρησαν τον Οκτώβριο 2015 ανέρχονται σε 2.381 έναντι 2.570 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο µήνα πέρυσι, παρουσιάζοντας µείωση 7,4%. Το δεκάμηνο φέτος κυκλοφόρησαν 31.377 μοτοσυκλέτες έναντι 30.959 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο το 2014, παρουσιάζοντας αύξηση 1,4%. Αύξηση 9,1% είχε παρουσιαστεί το δεκάµηνο του 2014 σε σχέση µε το αντίστοιχο του 2013. Οι καινούργιες µοτοσυκλέτες που κυκλοφόρησαν την περίοδο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2015 ανέρχονται σε 29.488 έναντι 29.469 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο το 2014, παρουσιάζοντας αύξηση 0,1%».
Τα “Χ.Ν.” επισκέφτηκαν αντιπροσωπίες αυτοκινήτων της πόλης μας και ζητήσαμε από τους υπευθύνους να μας σχολιάσουν αυτά που συμβαίνουν στον πολύπαθο χώρο της αγοράς αυτοκινήτου.

1Λευτέρης Σαρρής: Επιχειρηματίας
«Το α’ εξάμηνο του 2015 υπήρξε σημαντική άνοδος στις πωλήσεις περίπου στο 30%. Σ’ αυτό συνετέλεσε επειδή αρκετοί με όλα αυτά που συνέβαιναν στη χώρα μας φοβήθηκαν μήπως χάσουν τα χρήματά τους και έτσι -μεταξύ των άλλων επενδυτικών τους αγορών-προχώρησαν και στην αγορά αυτοκινήτου. Τώρα το μέτρο της απόσυρσης που θα σταματήσει στο τέλος του χρόνου καθώς οι αλλαγές που σχεδιάζονται στα τέλη κυκλοφορίας, ο φόρος πολυτελείας κ.ά έχουν παγώσει και πάλι την αγορά. Ετσι το 30% αρχικά αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο 10% και με τις νέες πάλι εξαγγελίες για νέα μέτρα, το ποσοστό αυτό στο τέλος του χρόνου θα μηδενιστεί. Το 2015 παρόλ’ αυτά, επειδή υπήρξε μια σημαντική αύξηση στο α’ εξαμήνο, η χρονιά μάλλον θα κλείσει  με θετικό πρόσημο. Το 2016 τα πράγματα στην αγορά αυτοκινήτου προβλέπονται δυσοίωνα».

2Μάρκος Τζιγκουνάκης: Σύμβουλος πωλήσεων  
«Υπάρχει μείωση το τελευταίο διάστημα, αν και υπήρξε από την αρχή του χρόνου μία ομαλή ροή στις πωλήσεις. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο κόσμος είναι μπερδεμένος. Υπάρχει ασάφεια στις εξαγγελίες, αφού ο καταναλωτής δεν ξέρει τι φόρους θα πληρώσει, τα ποσά στα τέλη κυκλοφορίας, αν πρέπει να αγοράσει αυτοκίνητο υβριδικό, πετρελαιοκίνητο ή βενζίνης και έτσι υπάρχει μια “παγωμένη” κατάσταση. Μιλάμε για ένα εντελώς θολό τοπίο στον χώρο μας. Ο Νοέμβριος τώρα αποδεικνύεται ο χειρότερος μήνας, αφού οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων έχουν χαθεί. Την τελευταία δεκαετία το αυτοκίνητο δέχεται όλα τα πυρά του οικονομικού πολέμου. Ολα τα “σπασμένα” το κράτος θέλει να τα εισπράξει από τον χώρο του αυτοκινήτου. Ανέκαθεν το Υπουργείο Οικονομικών έβλεπε το αυτοκίνητο σαν την “κότα με τα χρυσά αβγά”. Αυτά δυστυχώς συμβαίνουν μόνο στη χώρα μας. Σήμερα όποιος διαθέτει αυτοκίνητο θεωρείται μεγιστάνας».

3Κώστας Στουπάκης: Υπεύθυνος καταστήματος
«Το 2015 ξεκίνησε με καλούς οιωνούς γιατί βλέπαμε αύξηση των πωλήσεων. Ομως   έρχεται ο Ιούνιος, τα Capital Controls και η αγορά “παγώνει”. Το διάστημα μέχρι να εξισορροπηθούν τα πράγματα και να συνηθίσει την ιδέα ο κόσμος με την καινούργια αυτή κατάσταση έγιναν κάποιες πωλήσεις από ανθρώπους που διέθεταν μετρητά και προκειμένου να τα χάσουν, αφού ο φόβος για “κουρέματα” ήταν έντονος, προχώρησαν στη απόκτηση αυτοκινήτου. Στη συνέχεια η αγορά άρχισε να κινείται και πάλι, ενώ λέγαμε ότι η κατάσταση διορθώνεται, γυρίζουμε ξαφνικά πίσω. Αιτία οι εξαγγελίες για φόρους, τέλη κυκλοφορίας σε όλα τα αυτοκίνητα, υβριδικά, πετρελαιοκίνητα, μικρά ή μεγάλα. Θεωρώ ότι η αγορά στο τέλος του χρόνου θα κλείσει περίπου στις 77.000 πωλήσεις. Για το 2016 αν εξακολουθήσει το θολό τοπίο που υπάρχει σήμερα τα πράγματα θα είναι αρκετά δύσκολα».


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα