■ Στα… λόγια έµεινε και φέτος η επέκταση της τουριστικής περιόδου στη ∆υτική Κρήτη
Στις… διακηρύξεις µένει ακόµα µια χρονιά το ζήτηµα της επέκτασης της τουριστικής σεζόν, έστω, για τον µήνα Νοέµβριο στη ∆υτική Κρήτη.
Παρά τις ελπίδες που είχαν καλλιεργηθεί ότι φέτος θα υπήρχαν περισσότερες πτήσεις προς το αεροδρόµιο Χανίων αυτό δεν πρόκειται να συµβεί, αφού τα ξενοδοχεία που θα µείνουν ανοικτά την περίοδο αυτή µετριούνται στα…δάκτυλα του ενός χεριού, ενώ οι προγραµµατισµένες πτήσεις “τσάρτερ” είναι ελάχιστες.
Βασική αιτία τα αυξηµένα τέλη του αεροδροµίου Χανίων που σε σύγκριση µε το αεροδρόµιο Ηρακλείου είναι πολύ πιο ακριβό.
Ακόµα και η TUI για την οποία υπήρχαν κάποιες ελπίδες για πτήσεις από τη Γερµανία µε βάση τα δροµολόγια που δίνει η εταιρεία από την ιστοσελίδα της, οι µοναδικές που αφορούν την Κρήτη έχουν να κάνουν µε το αεροδρόµιο “Ν. Καζαντζάκης” στο Ηράκλειο.
Μια από τις βασικές αιτίες της µη επέκτασης της σεζόν είναι και το κόστος των τελών που σε ό,τι αφορά το αεροδρόµιο Χανίων που λειτουργεί µε ιδιωτικοοικονοµικά κριτήρια είναι πολύ πιο ακριβά σε σύγκριση µε το αεροδρόµιο Ηρακλείου που παραµένει υπό δηµόσιο έλεγχο.
«Για να επεκταθεί η σεζόν χρειάζεται να εξασφαλιστούν πτήσεις. Αυτό είναι το βασικό. Αν δείτε τις χρεώσεις του αεροδροµίου Χανίων και της Fraport σε σύγκριση µε το αεροδρόµιο Ηρακλείου µπορεί να καταλάβετε πολλά πράγµατα. Οι διαφορές είναι τεράστιες» µας ανέφερε ο κ. Χρήστος Μυλωνάκης, πρώην αντιπρόεδρος του ΕΒΕΧ και πρόεδρος στο Σύλλογο Ιδιοκτητών Ενοικιαζοµένων ΙΧ.
Πιο συγκεκριµένα ο κ. Μυλωνάκης µας επισήµανε πως «το τέλος αναχωρούντων για τις αναχωρήσεις επιβατών είναι 19,4 ευρώ ανά επιβάτη στο αεροδρόµιο Χανίων. Αντίθετα στο αεροδρόµιο Ηρακλείου είναι 12 ευρώ και θα γίνει 12,3 ευρώ! Τα τέλη για καύσιµα είναι 90 ευρώ ανά αεροπλάνο από την Fraport στα Χανιά, στο αεροδρόµιο Ηρακλείου είναι “µηδέν”.
Τα δε τέλη προσγείωσης για ένα αεροπλάνο Airbus 320 ή ένα Boeing 737 στα Χανιά είναι 577 ευρώ, στο αεροδρόµιο Ηρακλείου είναι 97 ευρώ το καλοκαίρι και το χειµώνα µειώνεται κατά 50%! Υπάρχει πολύ µεγάλη διαφορά στις τιµές για αυτό βλέπετε ότι το αεροδρόµιο Ηρακλείου έχει πτήσεις και το χειµώνα, ενώ την ίδια περίοδο το αεροδρόµιο Χανίων είναι… νεκροταφείο!»
Η ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΗ ΚΙΝΗΣΗ
Αναφορικά µε την πορεία του τουρισµού τις πρώτες εβδοµάδες του Φθινοπώρου ο αντιπρόεδρος της “Ένωσης Ξενοδόχων Ν. Χανίων” κ. Μανώλης Σταµατάκης µας επισήµανε πως «από τα µέχρι τώρα στοιχεία των κρατήσεων φαίνεται ότι µέχρι τα µέσα Οκτωβρίου η κίνηση θα είναι στα ίδια επίπεδα µε τα σηµερινά, στα µέσα Σεπτεµβρίου. Από εκεί και πέρα κάποιες εταιρείες θα σταµατήσουν τα προγράµµατα τους και µέχρι τις τελευταίες ηµέρες του Οκτώβρη. Η κίνηση πάντως θα έχει φθίνουσα πορεία το δεύτερο δεκαπενθήµερο του Οκτώβρη». Η “Ένωση Ξενοδόχων Ν. Χανίων” εκτιµάει πως η αύξηση στην τουριστική σεζόν κινείται µεταξύ 8-10% µε βάση τα στοιχειά των αφίξεων στο αεροδρόµιο Χανίων αλλά και τις διανυκτερεύσεις.
Βλέπω έναν τόνο θλίψης σε αυτά που γράφετε.
Κανονικά εσείς θα έπρεπε να χαίρεστε που επιτέλους θα σηκωθούν να φύγουν οι τουρίστες και δεν θα «μολύνουν» τον τόπο μας και το φθινόπωρο. Θα μπορούμε να απολαύσουμε επιτέλους την άδεια και νεκρή πόλη μας με τα κλειστά και άδεια μαγαζιά και την όμορφη αίσθηση κατάθλιψης σε αντίθεση με την πολυκοσμία του καλοκαιριού.
Αντίθετα οι ηρακλειωτες είναι πιο ανόητοι που έχουν τουρισμό και τον χειμώνα. Τι ξέρουν αυτοί;
Αυτοί δεν έχουν την «ομορφότερη πόλη της Ελλάδας» αλλά παραδόξως έχουν πιο πολλούς τουρίστες.
Άντε να βρεις άκρη τώρα…
It is not surprising that charter airlines are boycotting Chania airport during the winter season. There may be a market for taking flights from other countries but the punitive fees charged by Fraport in Chania make such a thing irrelevant – it is just too expensive. Ryanair cottoned on to that some time ago when they removed their ‘hub’ in Chania because Fraport refused to countenance a drop in price for the winter season.